ایران گردی

معروف‌ترین گردشگاه نقده

تودی تریپ: تفرجگاه توریستی یددی گز که به هفت چشمه و سلطان یعقوب نیز معروف است، یکی از دیدنی های استان آذربایجان غربی به شمار می رود. این اقامتگاه در دامنه شرقی کوه سلطان یعقوب و در سه کیلومتری شهر نکده واقع شده است. از امکانات این اقامتگاه می توان به شهربازی، فضای سبز، آلاچیق، استراحتگاه، غذاخوری و پارکینگ اشاره کرد. یددی گوز در زبان ترکی به معنای هفت چشمه است و علت این نام گذاری مربوط به هفت چشمه این منطقه است که در نهایت به یکدیگر می پیوندند و به دریاچه می ریزند. اقامتگاه گردشگری یدی گز در سه کیلومتری جنوب غربی شهر نقده در استان آذربایجان غربی و در شرق کوه سلطان یعقوب واقع شده است. آدرس: استان آذربایجان غربی،نکه،کوه سلطان یعقوب.

معرفی جاهای دیدنی یدی گوز

تفرجگاه «یدی گوز» یکی از معروف ترین و زیباترین مکان های دیدنی نخده است که طرفداران زیادی دارد. این تفرجگاه که به هفت چشم نقده و سلطان یعقوب نیز معروف است، در کوه سلطان یعقوب واقع شده است. این کوه زیبا که مورد علاقه کوهنوردان منطقه است 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و منظره خارق العاده و زیبایی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

معروف ترین جاذبه گردشگری در Nakde

نام هفت چشمه به این دلیل است که چشمه در کنار کوهی قرار دارد که آب آن از هفت نقطه شمال کوه سرازیر شده و چشمه ای زیبا و باصفا را پدید آورده است. مردم نکده معتقدند که در گذشته طعم آب هر یک از این هفت چشمه با چشمه های دیگر متفاوت بوده و هر کدام دارای املاح و مواد معدنی خاص خود بوده است. در دامنه شمالی کوه حوضی به شکل کوزه وجود دارد که آب این هفت چشمه در حوض جمع می شود. طراحی زیبای این حوض یکی از دلپذیرترین و جذاب ترین قسمت های این اقامتگاه رویایی است. پیاده روهای ناهموار زیادی در اطراف دریاچه وجود دارد.

بسیاری از مردم ناکده از این خیابان برای تفریح ​​و اوقات فراغت در شهر استفاده می کنند. این پارک به دلیل زیبایی و آرامش فوق العاده در شب بازدیدکنندگان بیشتری دارد.

امکانات رفاهی تفرجگاه Yededi Goz

در اطراف سرچشمه این خیابان سکوها و آلاچیق هایی برای اسکان موقت گردشگران و اهالی نکده و همچنین مسیرهایی برای پیاده روی وجود دارد که در میان انبوه درختان سرو و کاج قرار گرفته و چشم اندازی بسیار زیبا دارند.

معروف ترین جاذبه گردشگری ناکده

این سکوها بیشتر برای رفع خستگی یا توقف های کوتاه مدت به قصد صرف ناهار یا شام برای ساکنان شهر و مسافران است. این تفرجگاه دارای امکانات رفاهی مختلفی از جمله فضای سبز، پارکینگ رایگان، سوپرمارکت، تجهیزات ورزشی رایگان، پیست روی یخ، رستوران و شهربازی است. علاوه بر این، وجود امکانات تفریحی و بازی برای کودکان، آن را به یکی از مکان های مورد علاقه آنها تبدیل کرده است. این اقامتگاه همچنین دارای امکانات خدماتی مانند آب آشامیدنی و امکانات پزشکی و بهداشتی برای استفاده گردشگران می باشد.

در روزهای برفی مسافران و گردشگرانی که در این پارک وقت می گذرانند و به مناظر زمستانی علاقه دارند می توانند از تیوبینگ لذت ببرند.

تفرجگاه یدی گوز در تمام فصول سال میزبان گردشگرانی است که برای تفریح ​​به این منطقه می آیند.

اکثر خانواده‌های محروم از پول نقد در روزهای تعطیل یا غروب آفتاب از این اقامتگاه بازدید می‌کنند. به همین دلیل در این روزها جدی گوز شلوغ است.

منظره زیبای این خیابان در شب بسیار چشمگیر است و فرصتی ایده آل برای استفاده از طبیعت محسوب می شود.

هنگام بازدید از جدی گوز از ریختن زباله خودداری کنید.

منبع: کجارو

معروف ترین جاذبه گردشگری در Nakde

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا