ایران گردی

معرفی ۱۰ روستای زیبا در استان گیلان + بهترین روستاهای گیلان

به گزارش سلام اما اولین جایی که برای سفرهای بین شهری به ذهن خطور می کند، شمال کشور است. استان های شمالی کشور با ترکیبی جذاب از سواحل زیبای دریای خزر و طبیعت سرسبز و دل انگیز بهترین مناطق برای تغییر روحیه و لذت بردن از سفری چند روزه هستند. استان گیلان در هر فصلی از سال مملو از گردشگران و مسافران است. در این مطلب شما را با زیباترین روستاهای گیلان آشنا می کنیم. با ما بمان.

1. روستای جواهردشت

روستای جواهردشت

حتما بارها نام این روستای زیبا را شنیده اید. روستای زیبای جواهردشت ترکیبی شگفت انگیز از مناظر زیبا، چشمه های جوشان و دشت های پر گل است. این روستا در 120 کیلومتری رشت در ارتفاعات شرقی گیلان قرار دارد و به عنوان یکی از ییلاقات این استان شناخته می شود. در سفر به این روستای زیبا می توانید از جاذبه هایی مانند آبشار دوآب، کوه سماموس، چشمه ناصرداش و غار جواهردش نیز دیدن کنید. اقیانوس ابر نیز پدیده ای است که مسافران زیادی را به این روستای زیبای شمالی می کشاند. اگر قصد سفر به گیلان را دارید، روستای جواهردشت را در لیست روستاهایی قرار دهید که حتما باید از آن دیدن کنید. از کدام شهر به شمال می روید؟

2. روستای سرولات

روستای سرولات

این روستای زیبا که در کنار رودخانه های سرسبز کورو و آچیرود قرار دارد، جزء منطقه حفاظت شده جواهردشت محسوب می شود. خاک حاصلخیز این روستای زیبا دلیل توسعه پوشش گیاهی متنوع است. اگر اهل کوهنوردی هستید، خبر خوب این است که سرولات در میان کوه های مهران، شاهسیروس و لیکام احاطه شده است و می توانید ساعت ها از سفر خود را در این کوه های زیبا بگذرانید. شما این فرصت را دارید که انواع غذاهای محلی را در سرولات امتحان کنید و تجربه لذت بخشی را برایتان رقم بزند. در سفر به سرولات می توانید از فعالیت هایی مانند گشت و گذار در اطراف رودخانه های پر و خروشان، تورهای جنگلی، کوه نوردی و عکاسی از طبیعت زیبا و بکر لذت ببرید. می توانید با ماشین، قطار یا اتوبوس به گیلان زیبا بروید.

3. روستای اشکورات

روستای اشکورات

یکی از زیباترین روستاهای گیلان روستای اشکورات است که در رحیم آباد شهرستان رودسر قرار دارد. چشمه ها و دریاچه های زیبا، غارهای طبیعی و رودخانه های خروشان اشکورات جاذبه های بکری هستند که گشت و گذار در آنها بسیار لذت بخش است. جالب است بدانید با سفر به این روستای گیلکی می توانید از مزارع گندم و جو و باغ های گردو و فندق دیدن کنید. این منطقه با آب و هوای مناسب محل مناسبی برای پرورش انواع گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان، کنگر، گزنه و بنفشه است. اگر قصد دارید چند روزی را به دور از هیاهوی شهر در منطقه ای با آب و هوای مطبوع و دلپذیر و طبیعت بکر و زیبا سپری کنید، روستای زیبای اسکورات مکان مناسبی است.

4. روستای میلاش

روستای میلاش

یکی از زیباترین روستاها در سفر به گیلان میلاش است. این روستای زیبا در قسمت شرقی ییلاق گیلان و اشکورات واقع شده است. در سفر به میلاش می توانید از مهمترین و هیجان انگیزترین جاذبه یعنی آبشار زیبا دیدن کنید. برای رفتن به آبشار باید ماشین خود را در روستا تمیز کنید و در جنگل قدم بزنید تا به این آبشار زیبا برسید. امکاناتی مانند سوپرمارکت ها و خدمات بهداشتی در مسیر آبشار قرار دارند. در این روستای زیبا درختان فندق زیادی کاشته می شود و مردم محلی با فندق محصولات خوشمزه زیادی تهیه می کنند. میلاش امکانات رفاهی مانند اقامت و کافه رستوران را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید چند روز در این منطقه اقامت کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. اگر به کمپینگ در طبیعت علاقه دارید، می توانید آن را در میلاش انجام دهید.

5. روستای پیر بازار

روستای پیر بازار

آیا به مناطق قدیمی و بافت سنتی علاقه دارید؟ روستای زیبای پیربازار یکی از قدیمی ترین روستاهای گیلان است که در شمال شهر رشت قرار دارد. در سفر به این روستای قدیمی از اقامت در منطقه ای خوش آب و هوا و بازدید از بازارهای قدیمی لذت خواهید برد. جالب اینجاست که هنگام بازدید از روستای زیبای پیربازار می توانید از جاذبه هایی مانند خانه آوانسیان، سوختکوه، عمارت کلاه فرنگی، موزه میرزا کوچخ خان، باغ مفاخر و حمام حاجی دیدن کنید.

6. روستای خاله سیمبری

روستای خاله سیمبری

سیمبری خاله یکی از روستاهای زیبای ساحلی گیلان است که در غرب این استان قرار دارد. این روستای زیبا به جنگل و ساحل گیسوم بسیار نزدیک است. با سفر به این روستا می توانید از گشت و گذار در هر دو منطقه لذت ببرید. از دیدنی های اطراف روستای ساحلی سیمباری هاله می توان به آبشار ویسادار، مسجد اسپی مازگت، گورستان تاریخی پرن پرن وسکه و جاده شفا و پل های آجری پونل اشاره کرد. برای رسیدن به آبشار ویسادار باید به جنگل روستا بروید. آب و هوای این روستای زیبا معتدل و مرطوب است و بهار و پاییز بهترین فصل برای سفر به این منطقه است. اگر به خرید سوغاتی و غذاهای محلی علاقه دارید، می توانید با کیفیت ترین عسل، زیتون، ترشی سیاه، سیر ترشی و لوبیا خشک را از اهالی این روستای زیبای ساحلی خریداری کنید.

7. روستای بشمان

روستای بشمن

روستای بشمان یکی از مناطق گردشگری بندرانزلی است که از جنوب به تالاب انزلی و از شمال به دریای خزر می رسد. موقعیت عالی این روستا آن را به قطب گردشگری این منطقه تبدیل کرده است. پرنده نگری را دوست دارید؟ در نیمه دوم سال به روستای زیبای بشمان سفر کنید و پرواز پرندگان زیبا را در دریاچه انزلی تماشا کنید. در این روستای باشمان امکانات رفاهی وجود دارد. می توانید اقامت خود را در هتل ساحلی سفیدکنار بگذرانید و از گشت و گذار در بازار آسیای میانه لذت ببرید.

8. روستای خطب سرا

روستای خطب سرا

آیا می خواهید بدانید زیباترین و خوش آب و هواترین منطقه گیلان کجاست؟ به روستای روستای هاتب سرا سفر کنید. برای رسیدن به این روستا باید از جنگل عبور کرد و چند گردنه زیبا را پشت سر گذاشت. راه دسترسی به این روستا همچنان سیاه و سالم است. قبرستان تاریخی خطب سرا و درختان کهنسال نشان از قدمت بالای این روستا دارد.

9. روستای کوروک

روستای کوروک

یکی دیگر از زیباترین روستاهای گیلان که در شهرستان تالش قرار دارد روستای ساحلی کرگ است. فاصله این روستا تا تلاش ۷ کیلومتر و تا آستر ۷۵ کیلومتر است. سواحل شنی و دنج این روستا مکانی زیبا و دنج برای گذراندن تعطیلات به دور از هیاهوی شهر است. درختان کاج، توسکا و تمشک زیادی را می توانید ببینید که در فاصله کمی از ساحل رشد کرده اند. با بازدید از ساحل روستا می توانید از فعالیت هایی مانند استخر در ساحل، باشگاه اسب سواری و پارک ساحلی لذت ببرید.

10. روستای بلواردکان

روستای بلواردکان

روستای کوهستانی بلواردکان به دلیل داشتن مناظر جنگلی و رودخانه خروشان یکی از زیباترین روستاهای گیلان به شمار می رود. این روستا به راحتی قابل دسترسی است و با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان و آب و هوای مطبوع و خنک سفر شما را به شمال کشور اوقات خوشی خواهد کرد.

تو گفتی

در این مطلب 10 تا از زیباترین روستاهای گیلان را به شما معرفی کرده ایم. بازدید از این مناطق تجربه لذت بخشی از سفر به گیلان زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

تجربه شما از سفر به گیلان چیست؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا