اخبار گردشگری

معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران

به گزارش تودی تریپ به نقل از رویداد۲۴، بسیاری از ما ساکن تهران هستیم و بسیاری دیگر از شهرستان ها و حومه این شهر هر روز برای کار، تحصیل و بسیاری مسائل دیگر به آن سفر می کنند.

همه در تهران عجله دارند و از این سو به آن سو می دوند تا هر چه زودتر کارشان را انجام دهند. این عجله ممکن است بسیاری از ما را از جاذبه های گردشگری این شهر دور نگه داشته باشد و شاید بسیاری حتی ندانند که چه تعداد از بناهای دیدنی و تاریخی و باستانی در این شهر وجود دارد.

در این مطلب شما را به این مکان ها می بریم، پس اگر کمی احساس تنهایی می کنید یا در یک روز تعطیل هستید، می توانید به این مکان ها سری بزنید و دید خود را نسبت به این شهر کمی تغییر دهید; با ما بمان.

بهترین جاذبه های گردشگری تهران را به شما معرفی می کنیم
کاخ گلستان

تهران کاخ های بسیار زیبایی دارد که ارزش دیدن دارند. یکی از زیباترین و زیباترین کاخ هایی که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده و اثری مشهور جهانی است، کاخ گلستان است.

این کاخ با معماری منحصر به فردی به قدری زیباست که با بازدید از آن می توانید عکس های زیبایی بگیرید و این خاطره را برای خود ذخیره کنید.

این بنای ارزشمند در سال 1334 در فهرست آثار ملی ایران و در سال 1392 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کاخ گلستان در بافت قدیمی شهر تهران و در میدان ارگ واقع شده است. در واقع با رفتن به کاخ گلستان می توانید در کوچه پس کوچه ها و کوچه پس کوچه های تهران قدیم قدم بزنید و لذتی خاص از این شهر ببرید، لذتی که خود شماست. تا به حال در تهران دیده نشده است.

این کاخ از قسمت های مختلفی مانند ایوان مرمر تخت، تالار سلام، تالار آینه، سفره خانه، حرم کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، الماس تشکیل شده است. تالار و کاخ آبیز.

قدیمی‌ترین قسمت این کاخ، ایوان تخت مرمر و حرم کریمخانی مربوط به دوران کریمخان زند است.
مجموعه کاخ سعدآباد

در تاریخ معاصر ایران، یکی از مهم ترین مکان ها کاخ سعدآباد است که آخرین پادشاهان ایران در دوره قاجار و پهلوی در آن زندگی می کردند و امروزه بسیاری از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از این دوران و پادشاهان آن یاد می کنند.

مجموعه کاخ سعدآباد شامل کاخ های مختلفی از جمله کاخ شهوند (کاخ موزه)، کاخ سفید (کاخ موزه)، کاخ سعدآباد (مالکیت نهاد ریاست جمهوری)، کاخ سیاه (موزه هنرهای زیبا)، کاخ شمس (موزه پوشاک سلطنتی) کاخ اشرف (موزه ظروف سلطنتی) و…

این ساختمان ها در باغی پر از درخت قرار گرفته اند که گردش در آن را بسیار دلپذیر می کند.

مجموعه کاخ سعد آباد در شمالی ترین نقطه تهران و در دامنه توچال واقع شده است، بنابراین با کاخ گلستان کاملا متفاوت است. جایی که کاخ سعد آباد قرار دارد، خبری از بافت قدیمی تهران نیست.
کاخ نیاوران

یکی دیگر از کاخ های زیبا و معروف تهران کاخ نیاوران است که شامل کاخ صاحبقرانیه و موزه حوضخانه، موزه جهان نما، موزه کتابخانه خصوصی، موزه خودروهای شخصی کاخ نیاوران و موزه باغ کتیبه ها می شود.

این کاخ نیز در شمال تهران و در ییلاقی و آب و هوای خوب قرار دارد.

کاخ نیاوران اقامتگاه تابستانی خاندان محمدرضا شاه پهلوی بود که در ۱۵ خرداد ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

موزه ایران باستان

یکی دیگر از دیدنی های تهران موزه ایران باستان است.

موزه ملی ایران (موزه ایران باستان) قدیمی ترین، مهم ترین، بزرگ ترین و یکی از غنی ترین موزه های ایران است. این موزه به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می شود.

بخش ایران باستان آثار تاریخی از دوران پارینه سنگی تا دوره ساسانی را به نمایش می گذارد. بخش اسلامی آثاری از دوران پس از اسلام را به نمایش می گذارد.

جالب است بدانید که این موزه، موزه مادر و اولین موزه رسمی ایران است. گرچه در آغاز مشروطیت ایده تأسیس و تأسیس موزه در ایران توسط شخصی به نام صنیع الدوله مطرح شد، اما در این دوره تا زمان احمدشاه قاجار به کوشش مرتضی خان عملی نشد. ممتاز الممالک; در آن زمان وزیر آموزش و پرورش مجموعه ای از اشیاء را جمع آوری کرد و در یکی از اتاق های مدرسه دارالفنون به نام موزه ملی نگهداری کرد. سپس در دوره پهلوی اول در سال 1304 موزه ملی به تالار آیینه عمارت مسعودیه در میدان بهارستان منتقل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا