ایران گردی

معرفی بزرگترین رودخانه ها و دریاچه های جهان + عکس

به گزارش تودی تریپ؛ در این مقاله اینفوگرافی بسیار قدیمی از طولانی ترین رودخانه ها و بزرگترین دریاچه های مهم جهان را می بینیم که قدمت آن به سال 1850 برمی گردد.

رودخانه ها و دریاچه ها شاهد بسیاری از بزرگترین لحظات و رویدادهای بشریت بوده اند. در قرن اول قبل از میلاد، رود روبیکون نه تنها مرز بین استان‌های گالی رم (شامل منطقه ایالتی که اکنون فرانسه، لوکزامبورگ و آلمان غربی است) و ایتالیا را مشخص کرد، بلکه آغاز جنگ داخلی در آنجا نیز بود. از سواحل دریاچه وان در سال 1071 می توانید شاهد نبرد ملازگرد و پایان امپراتوری بیزانس باشید.

رودخانه ها تجارت ما، مردگان و حتی دعاهای ما را حمل می کنند، به همین دلیل است که کی جیمز رینولدزنقشه کش مقیم لندن در سال 1850 م جان امزلی حکاکی در تهیه نقشه پانوراما از رودخانه ها و دریاچه های اصلی همکاری کرد، او مطمئن بود که استقبال خوبی از آن خواهد شد.

بزرگترین رودخانه ها و دریاچه های جهان + عکس را معرفی می کنیم

این تجسم 42 رودخانه بزرگ و مهم در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا را به همراه 36 دریاچه در نیمکره شرقی و غربی به زیبایی نمایش می دهد. هر رودخانه در یک منظره خیالی – بدون پیچ و تاب – و بر اساس اندازه چیده شده است. شهرهای مهم نیز با رنگ قرمز مشخص شده اند.

طولانی ترین رودخانه ها در سال 1850

بزرگترین رودخانه ها و دریاچه های جهان + عکس را به شما معرفی می کنیم

بر اساس این تجسم، می‌سی‌سی‌پی پس از آمازون، نیل و رودخانه یانگ تسه در چین، با ۳۶۵۰ مایل (۵۸۷۴ کیلومتر) یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان است. Rhode T در اسکاتلند (201 کیلومتر)، شانون در ایرلند (321 کیلومتر) و Petumack در ایالات متحده (442.5 کیلومتر) نیز سه جایگاه آخر این فهرست را به خود اختصاص داده اند.

روش های نقشه برداری از سال 1850 بسیار پیشرفت کرده اند و اکنون ما ماهواره، GPS و لیزر داریم و می توانیم این نمودارها را به روز کنیم. بر اساس کتاب اطلاعات جهانی سیا، رود نیل (6650 کیلومتر)، آمازون (6436 کیلومتر) و یانگ تسه (6300 کیلومتر) سه رودخانه طولانی در جهان هستند.

جدول زیر مقایسه رودخانه های تصویر بالا با اندازه گیری های امروزی و همچنین موقعیت کلی رودخانه ها با استفاده از 1850 مکان را نشان می دهد.

بزرگترین رودخانه ها و دریاچه های جهان + عکس را معرفی می کنیم

بزرگترین رودخانه ها و دریاچه های جهان + عکس را معرفی می کنیم

این ارقام نگاه اجمالی منحصربه‌فردی به زمانی است که تلاش‌های بشر برای تعیین کمیت جهان هنوز فرآیندی پرزحمت بود.

بزرگترین دریاچه در این اینفوگرافیک دریای خزر (118000 مایل مربع) و پس از آن دریای سیاه (113000 مایل مربع) و بزرگترین دریاچه در بین دریاچه های بزرگ دریاچه سوپریور (22400 مایل مربع) است.

بزرگترین رودخانه ها و دریاچه های جهان + عکس را معرفی می کنیم

بزرگترین رودخانه ها و دریاچه های جهان + عکس را معرفی می کنیم

در حالی که بسیاری از سطوح گزارش شده را می توان با تخمین های مدرن نیز به روز کرد، داستان دریاچه چاد (در تصویر Ehad نامیده می شود)، دریای آرال (دریاچه خوارزم) و دریای مرده کاملاً متفاوت است. توسعه انسانی، استفاده ناپایدار از آب و تغییرات آب و هوایی منجر به کاهش قابل توجه سطح آب در این مناطق شده است.

بزرگترین رودخانه ها و دریاچه های جهان + عکس را معرفی می کنیم

به طور خاص، دریای مرده در سال 1930 405 مایل مربع (1050 کیلومتر مربع) مساحت داشت، اما از آن زمان به 234 مایل مربع (606.1 کیلومتر مربع) در سال 2016 کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا