ایران گردی

مشهد؛ مقصدی جذاب برای سفرهای مذهبی و سلامت عراقیان

رئیس اتاق بازرگانی استان بابل عراق با تاکید بر لزوم روابط بیشتر اقتصادی کشورش با خراسان رضوی گفت: مشهد یکی از شهرهایی است که از نظر پزشکی در سطح پیشرفته ای قرار دارد و اکثر مردم عراق به این شهر می آیند. مشهد گردشگری مذهبی و سلامت.

صادق هاشم الفیهان المعامری روز دوشنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: در خصوص مبادلات تجاری بین شهرهای بابل و خراسان رضوی، روابط آن طور که باید باشد نیست و همه ظرفیت ها وجود دارد. استفاده نشده است، به همین دلیل درخواست کردیم این جلسه را برگزار کنیم تا در مورد افزایش مبادله صحبت کنیم.

وی گفت: بابل از نظر جغرافیایی در 100 کیلومتری جنوب بغداد و 40 کیلومتری شهر کربلا واقع شده و 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد. این استان واردات زیادی از ایران دارد و مردم بابل به محصولات ایرانی خوشبختانه با اتاق های نی علاقه مند هستند. روابط خوبی با تجارت ایرانی دارد و تعداد زیادی از مردم و تجار بابلی با فعالان اقتصادی مشهد در ارتباط هستند.

رئیس اتاق بازرگانی بابل با بیان اینکه آمادگی کافی برای افزایش مبادلات بین دو کشور داریم، ادامه داد: در عراق به محصولات زیادی از ایران نیاز داریم. بابل در گذشته یکی از شهرهای صنعتی بوده و اکنون بسیاری از صنایع در این استان متوقف شده و نیازمند همکاری با ایران در زمینه صنعت و به ویژه ادوات کشاورزی هستیم.

المعاموری ادامه داد: تعداد زیادی از زنان عراق به صنایع مختلف به ویژه صنایع دستی مشغول هستند و می توان با انجمن زنان تاجر خراسان در این بخش ارتباط مناسبی برقرار کرد و از فرصت های مشترک دو کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات گمرکی عراق افزود: در حوزه گمرک نیز از طریق اداره کل گمرک عراق پیگیر رفع مشکلات هستیم و تاکنون برخی مشکلات برطرف شده است.

رئیس اتاق بازرگانی عراق بابل گفت: حضور تجار در نمایشگاه ها باعث افزایش دانش و ارتباطات دو کشور می شود و با توجه به فاصله کم و قیمت مناسب محصولات ایرانی به نظر می رسد باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم. نمایشگاه های دو کشور به منظور توسعه تعاملات.

وی تصریح کرد: عراق نسبت به سایر کشورها واردات زیادی دارد و محصولات ایرانی در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته و بسیاری از محصولات ایرانی از کشورهایی مانند چین و برزیل که یک تا دو ماه طول می کشد تا کالا به عراق برسد سریعتر تحویل داده می شود. این یک مزیت خوب است.

موانع تجاری بین بابل و مشهد باید برداشته شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی بابل در این نشست بر لزوم افزایش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد و گفت: باید حجم مبادلات تجاری بین بابل و مشهد افزایش یابد و گروهی به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کنند. و مایه مباهات است که شرکت های ایرانی به ویژه مشهد، تجار عراق و بابل ارتباط برقرار کنند و مشکلات و موانع سر راه دو کشور برطرف شود.

صلاح حسنعلی آل خلیفی افزود: در حوزه ارز مشکلاتی وجود دارد و تلاش می کنیم این مشکلات را حل کنیم تا هر چه سریعتر این روابط تقویت شود.

نماینده اداره بازرگانی بابل نیز در این دیدار به اهمیت کیفیت و استاندارد کالاهای ایرانی در عراق در راستای توسعه بازار این محصولات اشاره کرد و گفت: توجه ایرانیان به جنبه فنی کالاهای صادراتی خود باعث خواهد شد. این اجناس را در بازار عراق بیشتر بشناسانید و از مردم بیشتری استقبال کنید. همچنین در مقایسه با برندهای ترکیه و سایر کشورها، برندهای ایرانی بیشتر مورد پسند عراقی ها بوده و تاکنون توانسته اند انتظارات آنها را برآورده کنند.

اسماعیل هادیر کاظم الوطیفی افزود: مشکلاتی که در این جلسه از سوی فعالان اقتصادی ایران مطرح شد، گاهاً بین اتاق های بازرگانی قابل حل نیست و لازم است دولت ها در این زمینه تصمیم گیری کنند و من بین روسای جمهور پیشنهاد می کنم. از اتاق های بازرگانی و یک. در عین حال باید جلسه ای از دولتمردان تشکیل شود که از اختیارات لازم برخوردار باشد و برای حل مشکلات تجاری تصمیم گیری شود.

مشهد;  مقصدی جذاب برای سفرهای مذهبی و بهداشتی برای عراقی ها

سهم خراسان رضوی از تجارت با عراق ناچیز بود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: عراق یکی از شرکای مهم ایران در تعاملات تجاری و اقتصادی است اما سهم خراسان رضوی در مبادلات تجاری با این کشور به اندازه اقتصاد نیست. ظرفیت استان ما

محمدرضا توکلی زاده اظهار داشت: ارتباط بخش های اقتصادی و تولیدی خراسان رضوی با عراق و ارتقای سهم استان در مبادلات تجاری با این همسایه غربی با تقویت ارتباط بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی کشورها میسر می شود.

وی به تشریح امکانات استان خراسان رضوی در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اقبالی که گردشگران عراقی نسبت به شهر مشهد دارند، می توان زمینه را برای همکاری های مشترک اقتصادی و سرمایه گذاری بیشتر در این شهر فراهم کرد. علاوه بر گردشگری

توکلی زاده برگزاری رویدادها و نمایشگاه های اقتصادی و تجاری در طول سال در استان های خراسان رضوی و بابل را فرصتی برای حضور هیات های خارجی و مذاکره فعالان اقتصادی دو کشور دانست و خواستار مکاتبه و تبادل اطلاعات در خصوص آنها شد. برنامه های بین دو اتاق .

رئیس مجلس بخش خصوصی استان در بخشی دیگر از بیانات خود به جایگاه مشهد به عنوان یکی از قطب های گردشگری سلامت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد زیادی از گردشگران عراقی که به مشهد سفر می کنند به دنبال خدمات درمانی و بهداشتی هستند. .

به گفته وی، اخیرا تفاهم نامه هایی با دارالشفاء حرم ائمه اطهار(ع) عتبات عالیات، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه کربلا برای معرفی بیماران عراقی به مراکز درمانی مشهد و بهره مندی از امکانات پزشکی منعقد شده است. خدمات این شهر قراردادی مشابه با استان بابل در همین منطقه امضا شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت معادن استان برای توسعه تعاملات تجاری با کشور عراق تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت مطلوبی برای همکاری با کشور عراق در زمینه معدن و سنگ ساختمانی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: ایران دارای سنگ های معدنی و ظرفیت های مختلفی در این زمینه است. مقامات عراقی و به‌ویژه اتاق بازرگانی بابل می‌توانند مکاتبات لازم را با کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق مشهد در این خصوص انجام دهند و نیازهای صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی استان بابل و کشور عراق را منعکس کنند. محصولات معدنی

وی به ظرفیت بالای صنعت گوهرسازی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: با توجه به بازار خوب این محصولات در عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس، آمادگی داریم بین فعالان این صنعت در استان خراسان رضوی ارتباط برقرار کنیم. نامزدهای آن در ایجاد بازار عراق. این اهمیت می تواند به درک همکاری مشترک و برگزاری رویدادهای اقتصادی دوجانبه منجر شود.

عراق دومین شریک تجاری ایران در عرصه بین المللی است

مشاور رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی در امور بین الملل گفت: با توجه به حجم مبادلات تجاری دو کشور، عراق دومین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران است. اما در صورت رفع برخی موانع و استفاده از ظرفیت های موجود، حجم مبادلات افزایش می یابد.

فرشید منوچهری در خصوص ظرفیت توسعه روابط خراسان رضوی و عراق در حوزه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری بیش از 50 درصد گردشگران عراقی در ایران وارد مشهد می شوند و استان خراسان رضوی نتایج درخشانی در ارائه سفرهای زیارتی و زیارتی دارد. خدمات بهداشتی.

وی برقراری ارتباط بین فعالان اقتصادی با ایجاد فرصت بازدید و تشریح ویژگی های مشترک را یکی از مهمترین وظایف اتاق های بازرگانی دانست و گفت: اتاق خراسان رضوی در این زمینه اعلام آمادگی کرد و امیدواریم بابل این امر را داشته باشد. عزم نیز

مشاور رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: ظرفیت های قابل توجهی در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری وجود دارد. در این منطقه بیش از 6 هزار واحد تولیدی صنعتی وجود دارد. در بخش معدن، این استان دارای معادن غنی از جمله فیروزه است. همچنین این استان در بخش کشاورزی از ظرفیت ویژه ای برخوردار است که می توان به کشت زعفران و پسته و بسیاری از فرآورده های دامی اشاره کرد.

منوچهری بیان کرد: در حوزه گردشگری سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر وارد مشهد می شوند. خراسان رضوی دروازه آسیای میانه است و برخی از کشورها از طریق این استان به آسیای میانه متصل می شوند.

مشهد;  مقصدی جذاب برای سفرهای مذهبی و بهداشتی برای عراقی ها

لزوم حرکت ایران و عراق به سمت تجارت آزاد

رئیس اداره تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: باید به نیازهای کشور عراق پس از جنگ، موضوع بازسازی این کشور و خدمات فنی مهندسی و راهسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ظرفیت ما در استان در این زمینه چشمگیر است.

محمدعلی امیر فاهریان افزود؛ در این بین، اکثر صادرکنندگان فنی و مهندسی برای دریافت ضمانت نامه صادرات به عراق با مشکل مواجه هستند و ما منتظر تصمیم گیری در این مورد هستیم.

وی تصریح کرد: عراق ظرفیت خوبی با کشورهای عربی ایجاد کرده و برای واردات از این کشورها تعرفه صفر در نظر گرفته است. درخواست ما این است که این ظرفیت برای تجار ایرانی نیز تعیین شود تا محصولات ایرانی پس از بسته بندی در عراق به سایر کشورهای عربی ارسال شود.

به گفته وی، علاوه بر این باید به دنبال تجارت آزاد با عراق بود و لازمه این امر مطالبه متقابل دو کشور است که در سایه آن تولید و تجارت ایران و عراق به نقطه ایده آلی می رسد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی وجود پسماندهای جنگی را یکی از ظرفیت های موجود در عراق دانست و گفت: می توان این ضایعات را به تولید بازگرداند. چرخه

وی گفت: آمادگی داریم با عراق در زمینه فناوری و سرمایه گذاری در این زمینه همکاری کنیم.

امیر فهریان تصریح کرد: امسال آمادگی داریم کارشناسان و فعالان اقتصادی عراقی از نمایشگاه های تخصصی ایران بازدید کنند و از معرفی افراد دولت و اتاق بازرگانی عراق برای این بازدیدها استقبال می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه مشترکی بین اتاق های ایران و بابل منعقد شود تا فعالیت بیشتر و حضور تجار دو کشور افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا