اخبار گردشگری

مسافران این چند هشدار را جدی بگیرند

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، مصطفی فاطمی – دبیر ستاد هماهنگی خدمات گردشگری – گفت: به دلیل برخی محدودیت ها و تعطیلی اماکن گردشگری، تاریخی و موزه ها در 23 خرداد، موجی از تقاضا برای سفرهای طبیعت گردی به راه افتاد. با توجه به تجربه در سال های اخیر، احتمال بروز برخی خطرات و حوادث پیش بینی شده است.

گم شدن در طبیعت، سقوط و پرت شدن از ارتفاع، غرق شدن در دریاچه ها و حوضچه های مزرعه و دریا، آتش سوزی در جنگل ها و باغ ها از محتمل ترین خطراتی است که دبیر ستاد مرکزی خدمات گردشگری در این باره به آن اشاره کرد و گفت. : با توجه به افزایش موج ها جستجوی طبیعت گردی به ویژه در سال های اخیر بر تعداد این حوادث طبیعت افزوده شده است و با وجود اینکه ادارات مرتبط مانند هلال احمر، اورژانس و ستاد سفر در استان ها هوشیار هستند، اما انتظار می رود. که در هنگام مسافرت، ماجراجویی و یا گذراندن شب در طبیعت، هشدارها را جدی بگیرند و به هوای ناپایدار در این فصل توجه کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم معتقدند در این فصل برخی از مناطق از جمله استان های غربی و شمالی خنک تر هستند، این در حالی است که گزارش های هواشناسی نشان می دهد در بیشتر نقاط ایران با افزایش دما مواجه هستیم، بنابراین احتمال گرمازدگی وجود دارد و نیاز است. باید در سفر پیش بینی کرد.

فاطمی همچنین به مسافران توصیه کرد: از سفر بدون تجهیزات و راهنما به مکان هایی که مسیر و جاده مشخصی وجود ندارد و گمشده محسوب می شوند، خودداری کنند. زیرا گزارش ها نشان می دهد که تعداد افراد مفقود به ویژه در مناطق جنگلی و کوهستانی افزایش یافته است.

دبیر ستاد مرکزی خدمات گردشگری کشور همچنین نسبت به خطر غرق شدن در دریاچه ها و حوضچه های کشاورزی هشدار داد و گفت: مدتی است که غرق شدن در این حوضچه ها به تعداد غرق شدگان در دریا و رودخانه ها اضافه شده است و مسافران این هشدار را رعایت کنند. به طور جدی.

وی به مسافران توصیه کرد از شنا در مناطق ساحلی که علامت گذاری نشده یا دارای تابلوی «شنا ممنوع» هستند، خودداری کنند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین گفت: با توجه به موج گرما در بسیاری از نقاط کشور و خطر احتمالی سوختن گیاهان و درختان، از مسافران تقاضا می شود از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در صورت انجام بله حتماً حتماً از این امر اطمینان حاصل کنند. کاملا خاموش شده است

توجه به گزارش های هواشناسی به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی از دیگر نکات مهم سفرهای مصطفی فاطمی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا