ایران گردی

مسافت کویر مصر تا تهران چقدر است؟

تودی تریپ: کویر مصر که بخشی از دشت کویر، بزرگترین کویر ایران است، جدای از سکوت محض، آسمان پرستاره و تپه های جذاب و زیبا، مناظری دارد که در هیچ جای دیگری نخواهید دید. کویر مصر دارای نیزارهای زیبا و مناظر فوق العاده ای است و برخی از مسافران کویر تنها به خاطر همین مناظر جذاب به کویر مصر سفر می کنند.

صحرای مصر؛ جاذبه ای عظیم و دیدنی

کویر مصر یکی از مکان های معروف استان اصفهان در مصر است که یکی از زیباترین جلوه های طبیعت ایران و یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی و کویر نوردی به شمار می رود. این کویر زیبا از سمت غرب، جنوب غربی و جنوب شرقی توسط رشته کوه هایی احاطه شده است که بخشی از رشته کوه های فلات مرکزی ایران هستند.

کویر مصر تپه های شنی زیبایی را در گودال های طبیعی در دامنه این کوه تشکیل داده است که موضوع گردشگری و کویر نوردی است. در سال های اخیر، به ویژه در فصل گردشگری، مصری ها بیشتر درگیر اسکان و خدمات رسانی به مسافران مصری هستند.

فاصله کویر مصر تا تهران چقدر است؟

شکوه صحرای مصر نیز زندگی آنها را تغییر داده است. اما قبل از آن بیشتر به کشاورزی و دامداری می پرداختند و علاوه بر زعفران و گندم به پرورش شتر نیز می پرداختند.

کویر مصر دارای آب و هوای گرم و خشک است به همین دلیل در فصول گرم سال هوای بسیار گرمی در منطقه حاکم است و با شروع فصول سرد، هوا معتدل می شود. عموماً در طول روز به دلیل تابش نور خورشید هوا گرم است و وقتی هوا تاریک می شود دما کاهش می یابد و هوا سرد می شود.

با این حال، بهترین زمان برای سفر به صحرای مصر را می توان از نوامبر تا اواسط اردیبهشت در نظر گرفت. با این حال، دیدن زیبایی و طبیعت بکر و آسمان پر ستاره کویر مصر، آن را به مقصدی خوشایند برای گردشگران طبیعت در طول سال تبدیل می کند.

فاصله کویر مصر تا تهران

بیشتر کویرنشینانی که قصد سفر به کویر مصر را دارند ابتدا به روستای مصر در جنوب کویر مصر می روند اما برخی از آنها سفر خود را از روستای جندک واقع در غرب روستای مصر آغاز می کنند.

فاصله کویر مصر تا تهران چقدر است؟

اگر از شرق کشور می خواهید به روستای مصر بروید، از طریق بزرگراه 70 آسیا به روستای حر برسید و اگر می خواهید از شهرستان طبس حرکت کنید، وارد جاده طبس به سمت اصفهان و تهران در شمال غربی شهر شوید تا برسید. در نهایت روستای هور. در روستای هور، پس از اینکه جان خود را از دست دادید و باک ماشین خود را در پمپ بنزین یاگمای پر کردید، با استفاده از تابلوهای راهنما به روستای مصر می رسید.

کویر گردانی که می خواهد از غرب کشور به کویر مصر سفر کند، می تواند ابتدا به شهر سمنان رفته و سپس وارد هفتادمین جاده آسیایی شود تا در نهایت به روستای جندک یا مصر برسد. افرادی که به شهر اصفهان سفر می کنند از طریق جاده نایین به انارک به روستای مصر و جندک در شرق اصفهان دسترسی خواهند داشت.

بیشتر مهمانان کویر مصر تهرانی ها هستند. دو راه اصلی برای دسترسی به روستا و کویر مصر وجود دارد. برای مسیر اول ابتدا وارد قسمت شرقی تهران شوید تا در انتهای بزرگراه همت، بابایی، رسالت و یاسینی وارد جاده دماوند شوید.

فاصله کویر مصر تا تهران چقدر است؟

در انتهای جاده دماوند به جاده فیروزکوه می رسید و در روستای امیریه با استفاده از تابلوهای راهنما وارد جاده سمنان می شوید و با رسیدن به شهر سمنان از طریق جاده سمنان به سرکویر در جنوب شرقی سمنان و سپس جاده جندق به کویر مصر می رسید. . لازم به ذکر است ابتدا به روستای جندک می رسید و اگر می خواهید از روستای مصر سفر خود را شروع کنید باید در انتهای جاده وارد بزرگراه آسیایی 70 غرب شوید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید از تهران به سمنان و سپس به کویر مصر بروید، می توانید از طریق اتوبان امام رضا (ع) به سمنان در جنوب شرقی تهران برسید که آسان است. به طور کلی میانگین فاصله تهران تا کویر مصر از طریق شهر سمنان 650 کیلومتر است.

دومین مسیر دسترسی به کویر مصر که پرطرفدارترین مسیر سفر در بین مسافران کویر محسوب می شود اما با مسافت 730 کیلومتر طولانی ترین مسیر دسترسی به کویر مصر شهر قم است.

فاصله کویر مصر تا تهران چقدر است؟

در جنوب تهران برای رسیدن به شهر قم وارد جاده خلیج فارس می شوید اما پس از گذر از شهر قم و گذر از کاشان در نهایت به روستای نایین می رسید. در بلوار امام رضا نایین وارد جاده نایین به انارک شده و قبل از رسیدن به روستای خور راه دسترسی به روستای مصر را خواهید دید. لازم به ذکر است که اگر می خواهید از این مسیر به کویر مصر سفر کنید در شهر نایین استراحت کرده و باک خودرو خود را پر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا