ایران گردی

مرنجاب کویری هولناک و تماشایی

تودی تریپ: یکی از دیدنی های اصفهان که زیبایی بی نظیری دارد و می توانید در نیمه دوم سال که همه جا سرد است، لذت قدم زدن روی ماسه های داغ آن را تجربه کنید. یکی از کاروانسراهای عباسیان ایران به صورت اقامتگاهی سنتی در این کویر ساخته شده و حس اقامت در کاروانسرایی قدیمی در دل کویر را به شما القا می کند. این کویر در مجاورت دریاچه نمک آران و بیدگل قرار دارد و دیدن چند ضلعی های دریاچه و غروب زیبای آن خالی از لطف نیست. همچنین تماشای جزیره سرگردان این دریاچه تجربه متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورد.

آشنایی با کویر مرنجاب

وقتی به انتهای جاده رسیدید به کاروانسرای شاه عباسی می رسید که مروارید این کویر زیبا محسوب می شود و زمانی محل استراحت بازرگانانی بوده که از طریق جاده ابریشم به سرزمین های دور می روند. کاروانسرایی با برج و دیوارهای بسیار مرتفع که دور تا دور آن را ماسه های طلایی کویر احاطه کرده است، امروزه در قالب یک اقامتگاه سنتی میزبان مسافران است.

مرزنجوش بیابانی وحشتناک و دیدنی

هر چه از کاروانسرا دورتر می شوی بیشتر در این دریای بی کران ماسه ای که جاهایی پر از خار است غرق می شوی. به طوری که به آنها جنگل های تگ نیز می گویند. اگر به تپه های شنی دقت کنید، ممکن است رد پای حیوانات بیابانی مانند گربه شنی و روباه شنی را ببینید که برای لحظه ای برای شکار از محل امن خود بیرون آمده اند.

شاید بتوان این کویر را قلب کویرهای ایران نامید، زیرا در مرکزی ترین نقطه کویرهای ایران قرار دارد و البته به دلیل نزدیکی به پایتخت و ویژگی های جغرافیایی مناسب، داشتن فضایی امن و نسبتاً معتدل. آب و هوا، مکانی مناسب برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری بلندمدت است. به طور کلی باید گفت که زیبایی این کویر بی پایان است; تپه های شنی مرتفع، دریاچه نمک بی نظیر و جزیره ای سرگردان در وسط دریاچه به زیبایی این کویر می افزاید.

تفریح ​​در کویر مرنجاب

اگر به کویر مرنجاب بروید، می توانید فعالیت های زیر را تجربه کنید:

راه رفتن روی شن های روان

یکی از بهترین تفریحات در کویر، پیاده روی روی شن های داغ است که بسیار محبوب است. فقط به یک قلب عاشق و دو پای پویا نیاز دارد تا شما را در امتداد باروها بکشد.

مرزنجوش بیابانی وحشتناک و دیدنی

دسترسی به تپه ها و شن های مرنجاب: توجه داشته باشید که اگر می خواهید به ماسه های طلایی و زیبای مرنجاب برسید باید با ماشین فاصله ای از کاروانسرا را طی کنید. فاصله پیاده روی توصیه شده با راهنمای محلی. اگر می خواهید پیاده روی کنید باید حدود نیم ساعت در بیابان پیاده روی کنید.

می توانید از تپه های شنی مرنجاب بالا بروید و کویر را جور دیگری تجربه کنید. از بالای این تپه ها منظره ای کاملا سفید را خواهید دید که در واقع یک دریاچه نمک است.

شتر سواری

یکی دیگر از تفریحات در بیابان، شترسواری است. این تفریح ​​می تواند شما را به یاد تجربه فضای داخلی ساکنان محلی منطقه در گذشته بیاندازد.

موتور چهار چرخ

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز در بیابان، دوچرخه های چهارچرخ است که با سرعت زیاد در کنار تپه های شنی حرکت می کنند.

رانندگی خارج از جاده

آفرود سواری یکی دیگر از انواع تفریحات کویری است. به دلیل وجود شن های روان، تنها این نوع از SUV ها می توانند در این مناطق تردد کنند. قیمت آفرود بسته به مدل خودرو، مسافت و مدت زمان متفاوت است.

مرزنجوش بیابانی وحشتناک و دیدنی

کمپینگ و شبانه روزی

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز در بیابان، کمپینگ و اقامت شبانه است. بسیاری از افرادی که قصد کمپینگ در کویر را دارند با وسایل کمپینگ به مناطق کویری سفر می کنند. علاوه بر این، آتش زدن و شب گذرانی نیز یکی از تفریحات رایج در بیابان محسوب می شود.

رصد آسمان و عکاسی در شب

می توان گفت که این یکی از اهداف اصلی سفر به مناطق کویری است. آسمان کویر در شب بسیار دیدنی و زیبا است و طیف وسیعی از گروه های مختلف علاقمند به نجوم و عکاسی شبانه اعم از حرفه ای و آماتور را به این مناطق زیبا می کشاند. در کویر مرنجاب، بر بام کاروانسرای عباسی، تلسکوپ هایی برای رصد آسمان شب وجود دارد.

نکات ضروری برای سفر به کویر مرنجاب

حتما با یک فرد محلی در منطقه یا به صورت گروهی یا طبیعت گردی با راهنمای مجرب به کویر بروید و از تنها رفتن خودداری کنید.

اگر به تنهایی یا با وسیله نقلیه شخصی به مرنجاب می روید، حتما منو و قسمت معرفی راه مرنجاب و توصیه های آن را بخوانید و جدی بگیرید.

مراقب وسایل الکترونیکی خود باشید شن و ماسه به راحتی به تجهیزات شما نفوذ می کند و می تواند باعث خرابی شود.

مرزنجوش بیابانی وحشتناک و دیدنی

دو برابر آب آشامیدنی معمولی ( چیزی معادل 4 لیتر) همراه داشته باشید زیرا در مناطق کویری تبخیر زیاد است و بیشتر از آنچه فکر می کنید تشنه خواهید شد.

برای جلوگیری از ریزش قند خون، غذاهای غنی از کربوهیدرات را به همراه داشته باشید و توجه داشته باشید که مواد قندی مخصوصا قندهای مصنوعی در مدت زمان بسیار کوتاهی به بدن شما قند می دهد.

اگر راه رفتن روی ماسه پاهایتان را می سوزاند نگران نباشید. پاهای خود را در شن قرار دهید. خواهید دید که چقدر باحال هستید. اما به یاد داشته باشید، اگر پابرهنه می روید، کفش های خود را با خود ببرید، بنابراین اگر با گرمای شن احساس راحتی نمی کنید، فورا آن ها را بپوشید.

بهتر است قدم زدن روی شن ها را برای مدت کوتاهی تجربه کنید و سپس کفش بپوشید زیرا وجود حیواناتی مانند عقرب و دیگر حیوانات بیابانی بسیار مشهود و خطرناک است. توصیه می شود از کفش های گوه ای استفاده کنید.

اگر قصد عکاسی در شب یا رصد آسمان شب در بیابان را دارید، با روغن یا گازوئیل دور خود دایره بکشید تا از خطر گزش حیوانات جلوگیری کنید.

مرزنجوش بیابانی وحشتناک و دیدنی

برای گرفتن عکس های بهتر از سه پایه استفاده کنید.

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، آنها را بردارید زیرا اگر باد می وزد یا در حال حرکت هستید، شن به لنز شما می چسبد و این برای چشم شما خوب نیست.

در مناطق کویری بسیار مراقب حیوانات باشید. برخی از آنها گزش های سمی دارند و نیش آن جان انسان را به خطر می اندازد. حتما از کرم ضد گزیدگی استفاده کنید.

لباس های رنگ روشن با آستین بلند بپوشید.

اگر آب با شما نیست! بهتر است تا حد امکان غذا نخورید زیرا خوردن غذا باعث تشنگی بیشتر می شود.

سعی کنید مصرف انرژی در بدن خود را در حین حرکت به حداقل برسانید. برای هیدراته نگه داشتن بدن و کاهش نیاز به تغذیه مجدد.

منبع: کارناوال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا