ایران گردی

مرداب کندوچال چالوس را باید دید

تودی تریپا _ خدمات توریستی: چالوس یکی از پرطرفدارترین و پرطرفدارترین شهرهای استان مازندران است که همه ساله پذیرای بسیاری از هموطنان عزیز و دوستداران طبیعت است.

آنچه این شهر را بیش از سایر شهرهای استان مازندران مشهور کرده است، مناظر طبیعی و دیدنی های متعدد اطراف این شهر است که شامل کوه، جنگل، دریا و باتلاق می شود.

در این قسمت شما را با مرداب کندوچال یکی از ناشناخته ترین جاذبه های طبیعی چالوس آشنا می کنیم و این تالاب زیبا را به شما عزیزان معرفی می کنیم. برای بررسی و آشنایی با تالاب چالوس کندوچال با ما همراه باشید.

با توجه به اینکه این اسکله در وسط جنگل زیبای فین قرار دارد، ابتدا کمی در مورد پارک جنگلی فین صحبت می کنیم تا با زیبایی های اطراف تالاب و مناظر بی نظیر آن بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با باتلاق چالوس کندوچال

باتلاق کندوچال حدود یک هکتار وسعت دارد و عمق آن 4 تا 5 متر است. همه جا باتلاق پر از درختان تنومند است که آن را بسیار زیبا و خیره کننده کرده است.

چیزی که این مرداب را متفاوت و خاص می کند نیزارها و گیاهان مردابی است که در نقاط مختلف مرداب به چشم می خورد.

مرداب کندوچال در فصول مختلف سال از زیبایی خاص و منحصر به فردی برخوردار است، اما جذابیت آن در بهار و اردیبهشت به اوج خود می رسد که نیلوفرهای مردابی رشد می کنند و کل مرداب را می پوشانند.

مرداب کندوچال علاوه بر اینکه زیستگاه گونه های مختلف گیاهی است، پناهگاه پرندگان و جانوران بسیاری است، همه این عوامل در کنار هم باعث شده تا این مرداب به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چالوس تبدیل شود.

پارک جنگلی فین و مرداب کندوچال در فصل بهار و تابستان که این منطقه دارای طبیعت بکر و سرسبز و آب و هوای بی نظیری است بسیار زیباست، بنابراین می توان گفت این فصول بهترین زمان برای بازدید از مرداب کندوچال است.

تالاب چالوس کندوچال را باید دید

البته در فصل پاییز که جنگل پر از درختان با برگ های رنگارنگ است، بازدید از این باتلاق می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد اما برای افرادی که عاشق باران و تفریحات پاییزی هستند.

بازدید از پارک جنگلی فین و مرداب کندوچال در همه روزهای سال امکان پذیر است و گردشگران داخلی و خارجی می توانند به صورت رایگان به این منطقه زیبا و دلپذیر دسترسی داشته باشند.

مرداب کندوچال در استان مازندران، شهر چالوس، پارک جنگلی فین قرار دارد و گردشگران به راحتی به آن دسترسی دارند. برای بازدید از این جاذبه گردشگری می توانید از اتوبوس، ون و تاکسی خارج از شهر استفاده کنید.

ویژگی های جالب مرداب کندوچال

اگر به جنگل فین سفر می کنید، حتما از مرداب کندوچال دیدن کنید.

این باتلاق در دل جنگل فنلاند و در میان درختان سرسبز فراوان قرار دارد. تالاب کندوچال یک هکتار وسعت دارد و عمق آن حدود 4 تا 5 متر است.

به غیر از درختانی که اطراف این مرداب را احاطه کرده اند و جلوه خاصی به آن بخشیده اند، قسمت هایی از مرداب نیز پوشیده از نیزار و گیاهان مردابی است. اگر در اردیبهشت ماه به زیارت مرداب بروید، سطح آن را پوشیده از نیلوفرهای مرداب می بینید.

علاوه بر گیاهان زیبا و درختان سرسبزی که در اطراف این باتلاق به چشم می خورد، پرندگان و حیوانات جنگل نیز این مکان را برای پناهگاه و محل آبیاری خود انتخاب کرده و جلوه ای خاص و منحصر به فرد به آن بخشیده اند.

تالاب چالوس کندوچال را باید دید

بهترین فصل برای سفر به شمال کشور و شهر زیبای هالوس بهار و تابستان است. در این زمان طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد و سراسر روستا مملو از سرسبزی و طراوت است.

بسیاری از مردم نیز این دو فصل را برای بازدید از مرداب کندوچال و اقامت در جنگل فین انتخاب می کنند.

البته اگر گرمای هوا را دوست ندارید و سختی هوای شمال شما را آزار می دهد، بهتر است تابستان را فراموش کنید و در فصل بهار به خصوص فروردین ماه به باتلاق کندوچال بروید.

اریبشت فصل گل های نیلوفر است که تمام سطح مرداب را پوشانده و جلوه ای خاص و منحصر به فرد به آن می بخشد.

اگر عاشق فصل پاییز و برگ های رنگارنگ پاییزی هستید، می توانید این فصل را برای سفر به تالاب کندوچال انتخاب کنید، اما باران های پاییزی همیشگی را هم در نظر بگیرید و لباس گرم و وسایل مناسب را فراموش نکنید.

فین فارست جاده تهران به چالوس و در قسمت جنوبی شهر چالوس است. اگر با ماشین شخصی بروید ۸ دقیقه قبل از شهر آن را خواهید دید. اگر قصد سفر به خود شهر هالو را ندارید، مسیر دیگری نیز وجود دارد: جاده کندوان و نرسیده به جاده پلیس قبل از شهر چالوس وارد پارک جنگلی شوید.

جنگل فین را برای شما پیدا خواهد کرد این Synvast است و قلیان‌خانه‌ها و رستوران‌های اطراف آن را به شما نشان می‌دهد.

البته سفر به معنای گرسنه بودن نیست و یکی از راه ها این است که همان جا دلی عزادار به دست آورید! بقیه مسیر تا مرداب را از اهالی بپرسید. از همان کافه و رستورانی که می رفتید بپرسید.

آنها بهتر می دانند و به شما کمک خواهند کرد. راه دیگر این است که فقط جهت را در آنجا بپرسید. برای رفع گرسنگی می توانید صبر کنید تا کباب ها روی یکی از کباب پزهای جنگلی پخته شوند.

تالاب چالوس کندوچال را باید دید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا