ایران گردی

مرداب دیوک؛ طبیعتی بکر و دست‌نخورده

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد آیا تا به حال نامی داشته اید؟ مرداب دوک در دل جنگل های سرسبز کلاردشت شنیدی؟

مرداب دوکنگینی در دل جنگل های سرسبز شمال ایران، در شهرستان قالاردشت در استان مازندران، جاذبه ای بکر و منحصر به فرد است که هر گردشگری را مجذوب خود می کند. این تالاب گویی از دل افسانه ها بیرون آمده و با طبیعت بکر و بکر خود هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

دوک مارش کجاست؟

مرداب دوک در نزدیکی روستای پیمبور در شهرستان کلاردشت استان مازندران واقع شده است. این مرداب بکر و منحصر به فرد با درختان سالم و کهنسال و پوشیده از خزه های سبز به نظر از یک فیلم معمایی بیرون آمده است.

دسترسی دشوار، طبیعت بکر

به دلیل سخت بودن مسیر، ساختار طبیعی مارش دوک تاکنون دست نخورده باقی مانده است. یکی از شگفت انگیزترین ویژگی های این مرداب، تنه درختان محکمی است که به صورت افقی روی سطح آب قرار دارند. گاه مه غلیظی بر باتلاق سایه افکنده و فضایی وهم انگیز و مرموز ایجاد می کند.

توجه! مراقب باش!

هنگام بازدید از مرداب دوک، مراقب مارهای سمی و خطرناکی باشید که در اطراف آن زندگی می کنند. همچنین ردپای گرگ نیز در این منطقه مشاهده شده است، بنابراین هرگز در تاریکی شب به تنهایی سفر نکنید.

گیاهان و جانوران دوک مارش

علاوه بر مارها، گزنه نیز در اطراف باتلاق Dyukovo فراوان است. تماس این گیاه با پوست باعث سوزش، خارش و التهاب می شود. همچنین از خوردن قارچ در این ناحیه خودداری کنید. زیرا تشخیص سمی بودن یا نبودن آنها دشوار است.

باتلاق Voivode;  طبیعت بکر و بکر

تفریح ​​در مارش دوک

مرداب دوک به دلیل زیبایی خیره کننده خود به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کلاردشت تبدیل شده است. از تفریحات ارائه شده در این منطقه می توان به طبیعت گردی، عکاسی، پیک نیک و کمپینگ اشاره کرد.

دیدنی های اطراف دوک مارش

در سفر به مرداب دوک می توانید از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه مانند جنگل های اطراف، تخت سلیمان، رودخانه سرداب، دریاچه ولشت و علمکوه نیز دیدن کنید.

بهترین زمان برای بازدید

بهترین زمان برای بازدید از دوک مارش بهار و تابستان است که می توانید از آب و هوای مطبوع و زیبایی طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.

تجهیزات مورد نیاز

به دلیل صعب العبور بودن جاده و کمبود امکانات لازم است با تجهیزات کامل مانند کفش مناسب پیاده روی، لباس گرم، کوله پشتی، چادر، کیسه خواب، غذا و آب آشامیدنی به این منطقه رسید.

جاده دسترسی

برای رسیدن به مرداب دوک از جاده چالوس به سمت کلاردشت حرکت کنید. پس از رسیدن به شهر مرزن آباد به سمت کلاردشت و سپس عباس آباد حرکت کنید. با طی حدود 5 کیلومتر در جاده عباس آباد به اتوبان پیشنابور می رسید. از این بزرگراه به سمت راست و به سمت روستای پیشنابور حرکت کنید.

مرداب دوک با طبیعت بکر و اسرارآمیز خود تجربه ای بی نظیر از طبیعت گردی در شمال ایران را به شما هدیه می دهد.

باتلاق Voivode;  طبیعت بکر و بکر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا