ایران گردی

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

تودی تریپ: مدت زمان ویزای کانادا پس از انگشت نگاری برای هر متقاضی بسیار مهم است و همانطور که می دانید، دولت کانادا فرآیند انگشت نگاری را برای گردشگران و متقاضیان مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری معرفی کرد تا امنیت ساکنان و مهاجران این کشور را بهبود بخشد. در وهله اول به صورت بیومتریک اندازه گیری شود و سپس رکوردی از آنها ایجاد شود. کشور برای انگشت نگاری در زیر به بازه زمانی صدور ویزای کانادا پس از انگشت نگاری می پردازیم.

بعد از انگشت نگاری تا زمان صدور ویزای کانادا

قبل از توجه به مدت زمان صدور ویزای کانادا پس از گرفتن اثر انگشت، باید بدانید که پروسه اخذ ویزای توریستی، آموزشی، سرمایه گذاری و کاری می تواند پس از درخواست سفارت کانادا طولانی باشد.

مدت زمان صدور ویزای کانادا پس از گرفتن اثر انگشت

گاهی اوقات زمان اعلام نتیجه ویزای کانادا به خصوص ویزای دانشجویی بیش از حد انتظار طول می کشد، معمولاً این به دلیل کامل نبودن مدارک و سپس درخواست سفارت کانادا برای دریافت مدارک پشتیبان، حجم کاری سفارت (به دلیل وجود شرایط اضطراری، مانند پرونده های مربوط به متقاضیان جنگ زده، عدم توانایی در تأیید اثر انگشت و دیر رسیدن پرونده های آژانس به کنسولگری کانادا. به طور کلی در بسیاری از موارد تاخیر در اعلام نتیجه ویزا را می توان شانس بیشتری برای پذیرش در نظر گرفت زیرا رد درخواست سریعتر انجام می شود.

دوره انگشت نگاری یک ماهه نباید در طول مدت صدور ویزای کانادا پس از انگشت نگاری لحاظ شود و عموماً مدت انتظار برای دریافت پاسخ ویزا پس از انگشت نگاری آغاز می شود. با توجه به فعال نبودن سفارت کانادا در ایران و مراجعه متقاضیان ایرانی به کشورهای همسایه، توجه داشته باشید که پس از طی مراحل انگشت نگاری تا اعلام نتیجه نهایی و پاسخگویی، باید حساب کاربری خود را تایید کنید.

مهلت صدور ویزای کانادا پس از گرفتن اثر انگشت

پس از انگشت نگاری، یک کد رهگیری در رسید بیومتریک درج می شود که امکان پیگیری وضعیت ویزای شما را از طریق وب سایت VFS فراهم می کند. با این توضیحات، نتیجه پذیرش یا رد درخواست ویزای کانادا شما از طریق این سایت و با مراجعه به قسمت حساب کاربری قابل مشاهده است. یکی دیگر از راه های دریافت نتیجه درخواست ویزا مراجعه حضوری است، اما به طور کلی مشکل این روش حجم کار و حجم کاری کارگزاران است.

آخرین مهلت های صدور ویزای کانادا

مدت زمان صدور ویزای کانادا پس از انگشت نگاری به عوامل مختلفی بستگی دارد و در این بازه زمانی باید ویزای درخواستی نیز در نظر گرفته شود، زیرا بدون شک ویزای توریستی به بررسی کمتری نسبت به ویزای کاری یا تحصیلی نیاز دارد. متقاضی در صورت متاهل بودن ویزای تحصیلی، سوابق آنها باید به طور همزمان بررسی شود و علاوه بر بررسی پرونده متقاضی اصلی، ویزای همراه برای همسر دانشجو نیز مورد نیاز است. به طور خلاصه توجه داشته باشید که بعد از انگشت نگاری در کانادا زمان انتظار برای اخذ ویزای تحصیلی، کاری، توریستی و سرمایه گذاری متفاوت است.

مدت زمان صدور ویزای کانادا پس از گرفتن اثر انگشت

یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی، دانشگاه ها و کالج های کانادا هستند، از این رو تعداد زیادی متقاضی ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کانادا بعد از انگشت نگاری و کمی سابمیت، گرفتن ویزای این کشور کمی بیشتر طول می کشد اما در نهایت جواب ویزای تحصیلی بین 13 تا 16 هفته داده می شود. خبر خوب این است که پس از دریافت نتیجه، دریافت استیکر ویزای تحصیلی از کانادا تنها یک ماه زمان می برد. در حالی که به طور کلی ویزای تجاری پس از بررسی پرونده حدود 70 روز طول می کشد تا به متقاضی اعلام شود.

ویزای سرمایه گذاری این یکی از موفق ترین راه های ممکن برای مهاجرت به کانادا است و مدت زمان پذیرش یا رد این درخواست ویزا به دلیل گستردگی روش های سرمایه گذاری نامشخص است، اما متقاضیان پس از تکمیل پرونده و ارائه مدارک بین دو مورد زمان نیاز دارند. تا شش هفته ای صبر کنید تا ویزای خود را دریافت کنید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا پس از گرفتن اثر انگشت

در مورد زمان دریافت ویزای توریستی باید صبر کرد. باید گفت که این ویزا بین 4 تا 24 هفته زمان می برد و در این بازه زمانی عواملی مانند ناقص بودن مدارک و ایرادات پرونده وارد عمل می شود. لازم به ذکر است که ویزای توریستی کانادا در سه حالت چند بار ورود یا 5 ساله، سوپر ویزای کانادا و ویزای یکبار ورود کانادا ارائه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا