ایران گردی

محلات؛ گشتی در میان عطر گل‌ها و سوغات‌های ناب

به گزارش تودی تریپ به نقل از کجارو، محلات شهر گل و زیبایی در استان مرکزی ایران بهشت ​​دوستداران گل و گیاه و طبیعت است. این شهر که در 262 کیلومتری تهران قرار دارد، به دلیل وجود مزارع وسیع گل و گیاهان زینتی و تنوع منحصر به فرد آن به «هلند ایران» معروف است.

همه جا بوی گل می آید:

بدون شک گل و گیاه مهم ترین سوغاتی محلی است. در این شهر می توانید گل و گیاه را برای هر سلیقه ای پیدا کنید. از گل های منشعب و مسطح گرفته تا نهال های مثمر و درختچه های زینتی، همگی در این محله به وفور یافت می شوند.

حلوای اردک بهشتی:

حلوای ارده محلات طعم و عطر بی نظیری دارد. این سوغات خوشمزه از دانه های کنجد مرغوب تهیه شده و می توان از آن به عنوان یک میان وعده یا دسر خوشمزه استفاده کرد.

سپرده ها  توری در میان عطر گل ها و سوغاتی های ناب

شفا در دل گیاهان:

محلات به دلیل آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز محل مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی است. در این شهرستان انواع گیاهان دارویی با خواص درمانی مختلف کشت و فرآوری می شود و به سراسر ایران و حتی کشورهای دیگر صادر می شود.

ارواح خنک و مطبوع:

عرقیات گیاهی یکی دیگر از سوغاتی های محبوب محلی است. در این شهر کارخانه های زیادی به تولید عرقیات با طعم ها و رایحه های مختلف مشغول هستند. گلاب، روح نعناع، ​​روح توس و روح بهار نارنج از جمله عرقیات پرطرفدار در محله ها هستند.

کیک گرده، طعم شیرین:

نان گرده یکی از نان های سنتی و خوشمزه محلی است. این نان با آرد، شکر، زعفران و هل درست می شود و طعمی شیرین و دلچسب دارد.

عسل طبیعی هدیه ای از طبیعت:

محلات و خمین از مهمترین مراکز تولید مس در ایران هستند. عسل این منطقه به دلیل کیفیت بالا و طعم بی نظیرش طرفداران زیادی دارد.

صنایع دستی، سوغات هنر ایرانی:

در بازارهای قدیمی محلات غرفه های زیادی را می توانید ببینید که صنایع دستی این شهر را می فروشند. از جمله این صنایع می توان به گلدوزی، قالی سازی، نجاری و سفالگری اشاره کرد.

سفر به محلات تجربه ای بی نظیر برای دیدن گل های رنگارنگ، تنفس هوای تازه و چشیدن طعم های اصیل ایرانی است. با خرید سوغاتی از این شهر خاطرات سفر خود را زنده نگه دارید.

سپرده ها  توری در میان عطر گل ها و سوغاتی های تمیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا