ایران گردی

محبوب ترین جای دیدنی تالش کجاست؟

تودی تریپ: انتخاب شهر تلاش برای سفر می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد; زیرا در این شهر به تمامی جاذبه های گردشگری دسترسی خواهید داشت. این که آیا به پیاده روی در جنگل و کمپ های خانوادگی علاقه دارید، چه رفتن به دریا و شنا در آن یکی از لذت های سفر شماست.

در هر صورت شهر زیبای تلاش با آبشارهای بلند و چمنزارهای سرسبز که با آب و هوای متعادلش می تواند در تابستان روحی شاداب به بدن شما ببخشد بهترین انتخاب است.

سورتمه خاک اره; یک جاذبه محبوب و هیجان انگیز

سورتمه تلاش یکی از مجهزترین و مدرن ترین سورتمه های ریلی کشور در بام تلاش است که با طول مسیر 1055 متر (یک کیلومتر و 55 متر) در دل جنگل سیاهداران 1389 خورشیدی با استانداردهای ایمنی بسیار بالا به بهره برداری رسیده است. ، به یکی از مکان های دیدنی تالش تبدیل شده است.

قسمتی از پیست توبوگان تلاش به صورت ریل مستقیم (بالابر) و قسمت های دیگر به صورت ریل غیر مستقیم (مارپیچ) می باشد و در کل مسیر می توانید از منظره زیبای دریا به صورت یکجا لذت ببرید. طرف و مناظر خیره کننده جنگل سیاهداران در سمت دیگر. قسمت مارپیچی مسیر هیجان انگیزتر است و عموما جوانان با استقبال خوبی مواجه می شوند.

محبوب ترین مکان برای گشت و گذار در تلاش کجاست؟

واگن های تالش به صورت تک و دو نفره طراحی شده اند. در یک کالسکه دو نفره، وزن کل دو نفر نباید از 120 کیلوگرم تجاوز کند. فردی که وزن بیشتری دارد باید در عقب کالسکه بنشیند، ترمز و کنترل سرعت نیز برای سرنشین عقب قابل دسترسی است.

وجود اهرم های متعدد در این سورتمه به شما امکان تنظیم سرعت حرکت را می دهد. البته حداکثر سرعت سورتمه تلاش 40 کیلومتر بر ساعت است. با سورتمه زدن در دامنه های سرسبز جنگل سیاهداران تلاش، منظره آهوهای خروپف کننده (گوزن قرمز ایرانی یا خزری) را نیز مسحور خود می کنید.

هنگام استفاده از سورتمه تالش به نکات زیر توجه کنید:

  • برای جلوگیری از خطرات احتمالی از خودروهای جلویی فاصله بگیرید.
  • از توقف های متوالی برای افزایش برانگیختگی خودداری کنید.
  • دوربین های خودکار در طول مسیر تصاویر شما را در این لحظات فراموش نشدنی ثبت می کنند. در صورت تمایل می توانید عکس ها را به صورت پرینت یا فایل با پرداخت هزینه دریافت کنید.

مجموعه سورتمه کاری تلاش در تمام فصول سال فعالیت می کند و مدت زمان سورتمه سواری حدود نیم ساعت می باشد.

  • ساعات کار در بهار و تابستان: از ساعت 10 تا 21
  • ساعات کار در پاییز و زمستان: از 9 تا 18

سورتمه اش کجاست؟

برای تفریح ​​مهیج سوار سورتمه ای با ویژگی های خاص می شوید.

محبوب ترین مکان برای گشت و گذار در تلاش کجاست؟

در این سورتمه امکاناتی مانند کنترل سرعت خواهید داشت که با ایمنی بالا و اهرم های متعدد تعبیه شده در آن می توانید سرعت را حداکثر تا 40 کیلومتر بر ساعت تنظیم کنید.

همچنین، این سورتمه دوست داشتنی دارای یک دستیار ترمز است که برای حفظ فاصله مناسب با کالسکه جلو قرار گرفته است.

می توانید با سرعت 40 کیلومتر در ساعت تمام مسیر را بدون ترمز جلو بروید و با سرعت زیاد جاده زیبا و سرسبز را ببینید.

این سورتمه هیجان انگیز در شهر زیبای تلاش قرار دارد. می توانید با هواپیما به مرکز استان بروید و از آنجا 102 کیلومتر رانندگی کنید تا به تلاش برسید. قطارهایی هم به سمت شهر رشت هستند که در مسیری بسیار زیبا حرکت می کنند و سفری رویایی را فراهم می کنند. همچنین می توانید مستقیماً با اتوبوس به تالش بروید یا از شهر خود سفر کنید.

برای رسیدن به این سورتمه باید به سمت خیابان خرمشهر حرکت کنید. سپس به سمت جاده آستارا (خیابان شهید رجایی) حرکت کنید. اگر تابلوها را دنبال کنید به راحتی می توانید به پارک برسید. با رسیدن به پارک، مرتفع ترین سورتمه ایران را خواهید دید که در مناظر زیبای تلاش قرار دارد.

همچنین می توانید با کاهش سرعت از پیست لذت بیشتری ببرید، فقط به خاطر داشته باشید که حفظ فاصله مناسب از خودروی جلویی مهم است.

بد نیست بدانید در تمام فصول سال امکان سورتمه سواری برای گردشگران و مسافران وجود دارد که یکی از ویژگی های خاص این سورتمه به حساب می آید تا همه افراد در سفر به این سورتمه از سورتمه هیجان انگیز لذت ببرند. شهر زیبای تالش از دست ندهید

محبوب ترین مکان برای گشت و گذار در تلاش کجاست؟

قطعا بسیاری از مردم طبیعت زرد و نارنجی پاییز و باران فصل پاییز را دوست دارند و یا برخی درختانی را ترجیح می دهند که لباس سفید زمستانی به تن داشته باشند. بنابراین سورتمه تلاش در تمام فصول سال قابل استفاده است.

برای اینکه بتوانید گوزن را ببینید و از هوای گرم و مرطوب دوری کنید، بهتر است در فصل بهار و پاییز به این منطقه زیبا سفر کنید. اما فراموش نکنید که طبیعت شمال در تمام فصول زیبایی خود را دارد. همچنین هرکسی می تواند با توجه به سلیقه و زمان استراحت خود بهترین زمان را تعیین کند.

نشانی: استان گیلان، شهر تالش (هشتپر)، میدان امام علی، انتهای خیابان جعفر طیار، پارک جنگلی سیاهداران

برای دسترسی به سورتمه راه آهن تلاش کافی است از شهر هشتپر به سمت روستای سیاهداران و جنگل حرکت کنید. از مرکز شهر به سمت جاده اسلام حرکت کنید. پس از گذر از میدان امام علی (ع) وارد خیابان جعفر طیار شده و ادامه دهید تا به پارک جنگلی سیاهداران برسید. ماشین خود را در پارکینگ سورتمه پارک کنید و به صف افرادی که منتظر سورتمه هستند بپیوندید.

محبوب ترین مکان برای گشت و گذار در تلاش کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا