ایران گردی

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

تودی تریپ: تنگه هلت پلدچتر در لرستان یک اثر طبیعی محسوب می شود و در گذر زمان پدیدار شده است.

جالب است بدانید جاذبه زیبایی که اکنون می بینید حاصل میلیون ها سال عبور آب رودخانه از بالای کوهی از میان صخره های کوه است که کم کم وسط کوه شکافته و مسیری برای خود ساخته است. .

به گفته کارشناسان در سال های گذشته ورودی تنگه به ​​صورت سد یا دریاچه بوده و پس از سیلاب راه خود را باز کرده و سپس ورودی تنگه نمایان می شود.

تنگه هلت محبوب

تنگه هلد یا تنگ هلد یکی از تنگه های افسانه ای استان لرستان است که در میان صخره های عظیم و صخره های بلند قرار گرفته است. رودخانه ای از میان این تنگه می گذرد که به عظمت هلت کمک کرده و ظاهری جادویی به آن بخشیده است.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

تنگه هلت به مرور زمان و در اثر فرسایش آبی ایجاد شد. وجود چشمه ها و آب های روان، شکل لایه های رسوبی و آهکی را تغییر داده و به مرور زمان و در اثر عبور آب، این دره شگفت انگیز ایجاد شده است. باید گفت که تا سال های اخیر ورودی تنگه هلت زیر آب بود و امکان دسترسی به آن وجود نداشت. بر اثر سیل، مسیر این تنگه باز شد و این مکان شگفت انگیز نمایان شد.

طول تنگه هلت حدود چهار کیلومتر است و اگر با سرعت متوسط ​​رانندگی کنید، عبور از این دره حدود 1.5 تا 2 ساعت و بازگشت از این راه به همان اندازه زمان می برد. عمق آب در تنگه هلت گاهی به 1.5 متر می رسد.

تنگه هلد به نام‌های تنگه، تنگه و تنگه نگه‌دار نیز شناخته می‌شود. کلمه هلد نام یکی از تیره های لر به نام نجفوند است که در منطقه هلد لرستان زندگی می کنند. مردم محلی این منطقه این تنگه شگفت انگیز را هلد نامیده اند.

  • تمام وسایل الکترونیکی که ضد آب نیستند شامل دوربین، پاور بانک، تلفن همراه است. اگر موبایل شما ضد آب نیست و نمی توانید دوربین ضد آب برای ثبت خاطرات خود در تنگه بخرید، اصلا نگران نباشید. شما می توانید با قیمت بسیار پایین یک کاور گوشی ضد آب تهیه کنید و با خیال راحت تری موبایل خود را به تنگه ببرید.
  • ابزارهای تیز و فلزی مانند چاقو، چنگال و حتی عینک طبی یا عینک دودی و کلاه آفتابگیر.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

  • سعی کنید از حمل غذا به داخل تنگه خودداری کنید زیرا باعث خیس شدن غذا و آلودگی تدریجی رودخانه می شود. در صورت لزوم بسته های کوچک غذا را با خود ببرید، همه را به یکباره مصرف کنید و ضایعات آنها را از تنگه خارج کنید. بهتر است قبل از شروع ناوبری یک صبحانه سبک میل کنید.

فاصله خرم آباد – تنگه هلت

یکی از زیباترین شهرهای ایران عزیزمان خرم آباد است که به دلیل جاذبه های متنوع می تواند برای هر گردشگری با هر سلیقه ای مناسب باشد. در این شهر می توانید از آبشارهای دیدنی و هیجان انگیز بسیاری به مکان های تاریخی دیدن کنید و از سفر خود به این منطقه نهایت لذت را ببرید.

تنگه هلت پلدختر لرستان یکی از جاذبه های طبیعی خرم آباد است که در شهرستان پلدختر قرار دارد.

این جاذبه دارای شرایط آب و هوایی خنک و دلپذیر است و مقصدی عالی برای کسانی است که می خواهند سفری هیجان انگیز و متفاوت را تجربه کنند.

در دل این طبیعت وحشی، برای طبیعت گردی نیازی به داشتن تجهیزات کامل ندارید، اما می توانید با حداقل امکانات، سفری بی نظیر داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که برای این سفر آمادگی جسمانی بالایی لازم است، زیرا مسیر کمی طولانی است و آب تنگه سرد است.

نشانی: ایران، استان لرستان، شهرستان پلدختر، بزرگراه خرم آباد اندیمشک، بین تونل خرگوش 1 و 2.

از خط خرم آباد – اندیمشک به انتهای تونل خرگوش ۱ حرکت کنید. پس از خروج از تونل و قبل از ورود به تونل خرگوش ۲، یک بریدگی سیاه وجود دارد. آنجا پارک کنید، سپس از شیب خاکی صد پله تا ورودی تنگه پایین بروید.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

فاصله 106 کیلومتر

فاصله 1 ساعت و 36 دقیقه

بر اساس سرعت متوسط ​​100 کیلومتر در ساعت

پایان ماه آگوست بهترین زمان برای بازدید از تنگه هلت است. با توجه به همجواری استان لرستان با جنوب کشور، گرمای طاقت فرسا در فصل تابستان مانع لذت بردن از سفر می شود. بنابراین می توان گفت که اواخر تابستان به دلیل آفتاب و گرمای کافی و فصل تعطیلات زمان مناسبی برای سفر است.

بهار و تابستان: به طور کلی بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های طبیعی که شامل ورزش های آبی می شود، فصل گرم سال است. از ماه می تا پایان سپتامبر زمان مناسبی برای بازدید در نظر گرفته می شود.

پاییز و زمستان: با توجه به قرار گرفتن تنگه در مسیر رودخانه پرآب و مواج سال، احتمال طغیان رودخانه با افزایش بارندگی جوی در فصول سرد سال وجود دارد. پس سعی کنید سفر خود را حداقل تا پایان تابستان کامل کنید و در پاییز و زمستان به سفر نروید.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا