ایران گردی

محبوب‌ترین پارک جنگلی گرگان / دیدنی‌های ناهارخوران

تودی تریپ: از محبوب ترین نقطه گردشگری گرگان چه می دانید؟ ناهارخوران یک پارک جنگلی هیرکانی با قدمت 400 ساله در شهر زیبای گرگان است، پارکی پر از درختان سرسبز و زیبا با قدمت بسیار بالا در شمال کشورمان که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران نیز به شمار می رود. . وجود پارک جنگلی النگدره و روستای سرسبز زیارت در مجاورت این پارک چیزی از جذابیت غذاخوری ها کم نکرده است.

یک روز عالی را در پارک جنگلی ناهار خوران تجربه کنید

Diners یک بهشت ​​واقعی برای دوستداران طبیعت است. چه می گویید مهم نیست که بخواهید به سمت درختان سرسبز قدم بزنید یا از قله های کوه بالا بروید یا حتی از طبیعت بکر و پاک آن عکس بگیرید، می خواهید در طبیعت پیک نیک داشته باشید و از صدای آن لذت ببرید. آواز خواندن پرندگان یا حتی بازی در زمین های ورزشی! این مکان برای هر سلیقه ای حتی سخت گیرترین ها جذاب و دیدنی است. رفتن به رستوران می تواند یک لذت نادر باشد، وقتی با خانواده خود به رستوران می روید، می دانید که روزی رویایی و خاطره انگیز را در پیش دارید.

محبوب ترین پارک جنگلی گرگان / جاذبه های ناهرهران

فراموش نکنید که چای کیسه ای دودی را با خود ببرید زیرا طبیعت آن به طرز عجیبی چسبناک می شود! اما حتما «نکات آتش زدن در طبیعت» را به طور کامل رعایت کنید. شرم آور است که این پارک قربانی بی توجهی ما شود.

در بخشی از مجموعه زمین های ویژه و مجزا برای والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس و بدمینتون ساخته شده است. وسایل ورزشی خود را بردارید زیرا می توانید با انجام هر یک از این ورزش ها با خانواده و دوستان خود اوقات خوشی را سپری کنید. وقتی در جنگل قدم می زنید، بوته های تمشک قرمز و سیاه را می بینید که به شما چشمک می زنند، باران روی این بزرگ ها می نشیند. غذاهای لذیذ روحیه شما را تغییر می دهد.

تمشک را از شاخه جمع کنید و بنوشید. اما مراقب باشید طعمه خارهای شاخه نشوید! ازگیل زعفرانی رنگی که دلتان را آب می کند. آیا می خواهید برخی از آنها را امتحان کنید؟ ناگفته نماند میوه خوشمزه ولیک (زالزالک وحشی) که اگر به رستوران‌ها بروید و آن را امتحان نکنید، آن را از دست می‌دهید.

محبوب ترین پارک جنگلی گرگان / جاذبه های ناهرهران

غذاخوری در نهالستان گونه های گیاهی و جانوری

من ناهار می خورم؛ این پارک جنگلی شگفت انگیز گونه های گیاهی و جانوری زیادی را در دل خود جای داده است. گونه های گیاهی عبارتند از: درختان بید مجنون که اگر به تنه آن ها تکیه کنید یاران عاشقانه لیلی و مجنون خواهید بود یا کاج هایی که همیشه پایدارند! درختانی که مانند کوه می ایستند و در سرما و گرما سایه می اندازند یا درختان شمشاد که به زیباترین شکل ممکن تزیین شده اند و درختان بشارتی که در فصل پاییز از رنگ های قرمز و زرد لذت می برند. این درختان تنها بخش کوچکی از فراوانی گونه‌های جانوری است که ناهار می‌خورند: خوک‌هایی که بیشتر آن‌ها اهلی هستند، هر کجای جنگل گلستان که بروید، این حیوانات را خواهید دید که در جستجوی غذا به شما نزدیک می‌شوند. پرنده ای زیبا با پرها و بال های رنگارنگ که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و شغالی که از نزدیک شدن به آن باید ترسید و مراقب بود. گونه های گیاهی و جانوری در سفره خانه ها بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند.

محبوب ترین پارک جنگلی گرگان / جاذبه های ناهرهران

آبشار مصنوعی نهانخوران

آبشار ناهرهوران نیز در شب منظره زیبایی دارد. این آبشار مصنوعی که جدیدترین قسمت رستوران است از سنگ ساخته شده است. رقص نورهای رنگی در شب آنقدر دل انگیز است که نمی دانی به تماشای آن بنشینی یا لحظه هایت را ثبت کنی تا هیچ وقت این خاطرات از ذهنت پاک نشود!

در جاده منتهی به نهارهوران جنگلی به نام پارک جنگلی النگدره وجود دارد که رودخانه کلاشی مهمان همیشگی آن است. غذاخوری برای ادامه؛ در کمتر از 10 کیلومتر به روستای زیبای زیارت خواهید رسید. این روستا به خاطر آب و هوای مطبوع، چشمه آب گرم و زیارتگاه محبوبش معروف است. ناهار خوران گرگان بهترین مکان برای خوردن غذاهای سنتی و محلی است. با این فرصت محدود نشوید. گشت و گذار در ناهرهوران بی شک برای گرگانی ها و همه ایرانیان عزیز است.

کی بریم ناهار؟

غذاخوری ها در بهار، تابستان، پاییز و حتی زمستان چشمگیر هستند. یکی از مکان هایی که در فصل تابستان می توانید برای سفر و گردش انتخاب کنید رستوران ها هستند. در فصل تابستان که آفتاب بر زمین آتشین می تابد، ناهارخوری ها با درختان انبوه خود از زمین در برابر شلاق های خورشید محافظت می کنند.

محبوب ترین پارک جنگلی گرگان / جاذبه های ناهرهران

نسیم خنکی از لابه لای درختان می وزد و هوا را از بوی خنک درختان سبز پر می کند. مطمئنا روحت از این همه زیبایی و حس خوب سرشار از آرامش می شود. اما فصل زیبای پاییز، زمانی که الماس ناهارخوری ها لباس نارنجی بر تن فرزندانش می پوشد. این دیدنی است. چه زیباست جذابیت درختان و زمین؛ چه چیدمان هوشمندانه ای! پاییز در لحنخوران به معنای رنگین کمان رنگ است. سبز، زرد، نارنجی و قرمز آتشین، چه طبیعت جادویی!

منبع: یومگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا