ایران گردی

محبوب‌ترین طعم‌های هرمزگان

تودی تریپا _ خدمات توریستی: استان هرمزگان با طبیعت جادویی و باورنکردنی خود یکی از زیباترین استان هایی است که علاوه بر جاذبه های بی شمار، غذاهای محلی بی نهایت لذیذ را ارائه می دهد.

غذاهای محلی هرمزگان که شباهت زیادی به غذاهای اهالی بندر کالیکوت هند دارد، بهانه ای خوشمزه برای رفتن به این منطقه از ایران است.

جایی که مردم دریادلش به تهیه غذاهای مختلف ماهی و میگو معروف هستند و در سفره های رنگارنگشان انواع غذاها دیده می شود. غذاهای سنتی هرمزگان می تواند دیده شود.

با ما در این جشن ادویه جات همراه باشید معروف ترین غذاهای هرمزگان بیایید همدیگر را بشناسیم و کهکشانی از طعم ها را به لحظه هایمان ببخشیم.

غذاهای محلی و سنتی جنوبی بیشترین محبوبیت را در بین گردشگران دارد.

در سفر به این منطقه، حتما انواع غذاهای محلی و دریایی را امتحان کنید و این تجربه بی نظیر را از دست ندهید. اقامتگاه های سنتی و سازگار با محیط زیست، غذاهای سنتی جنوبی و غذاهای دریایی با کیفیت بالا سرو می کنند.

از معروف ترین غذاها می توان به قلیه ماهی، هاریسه (حلیم)، ماهی، برنج قرمز، شامی و دوپیازه و بهترین شیرینی ها مانند لاگیمات، رانیک، همفروش، حرماریشو، آنگو حلوا و نان برزه اشاره کرد.

محبوب ترین طعم های هرمزگانی

محبوب ترین غذاهای محلی هرمزگان

ماهی پخته شده

ماهی کبابی یا ماهی زغالی یکی از غذاهای سنتی قشم است که زنان این خطه از ایران، سرزمین ایران، آن را بسیار لذیذ می پزند.

برای برشته کردن ماهی ابتدا شکم آنها را با ترکیب گشنیز، رازیانه، پیاز و ادویه پر کنید و سپس روی ورقه های فلزی بسیار داغ بچینید و روی گاز یا زغال بگذارید.

اگرچه در تهیه این غذا از ماهی های مختلفی مانند ساردین، گاریز، سنگسر، سرجو، زرده و هوور استفاده می شود، اما شکم ماهی های کوچکتر مانند ساردین و گاریز را پر نمی کند.

یک مکالمه

هواری یا شخم ماهی یکی از غذاهای سنتی هرمزگان است که در شهر بندرعباس بیشتر طرفدار دارد. ادویه های مختلف، سبزی های جنوبی، گشنیز، شوید، شنبلیله، ماهی و برنج مواد تشکیل دهنده این پلو مخلوط و دلچسب است.

اگرچه می توانید از هر نوع ماهی و حتی میگو در تهیه هاواری استفاده کنید، اما جالب است بدانید که ماهی هاواری طعم مرغ بیشتری به این غذای دلچسب می دهد.

محبوب ترین طعم های هرمزگانی

کوفته قلقلی

یکی از غذاهای معطر هرمزگان گوشت گوبولی است که ادویه های زیادی در مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد.

برای تهیه این غذای خوشمزه، گوشت را آب پز کرده و برنج را همراه با ادویه هایی مانند هل، میخک، فلفل سیاه، ادویه پلو و پودر لیمو عمانی در آبگوشت دم می کنند. پیاز و نخود پخته سرخ شده و هنگام سرو مواد روی برنج می ریزند.

برخی این غذای خوشمزه را با مرغ می پزند و برخی دیگر در ترکیب آن از کشمش استفاده می کنند.

سرنخ

سوراغ یکی دیگر از غذاهای محلی مردم استان هرمزگان است که البته باید آن را نوعی دسر نامید. زیرا برای طعم دادن به غذا استفاده می شود و با غذای اصلی خورده می شود. سوراغ نوعی بندر با قدمت هزار ساله است.

در بندرعباس مخلوط ماهی مومگ (هشینا)، آب نمک، خاک سرخ جزیره هرمز و پوست پرتقال (برای خوشبو شدن آن) با نمک زیاد در ظرفی با درب کاملاً بسته اجازه داده می شود تا غلیظ شود. 10 روز.

سپس ماهی های باقی مانده را در این محلول قرار دهید و دوباره در ظرف بریزید. سرنخ ها به اشکال مختلف استفاده می شوند. روی نان می مالند و به عنوان ماده ای ثابت با برنج سرو می کنند یا دم می کنند و می نوشند.

محبوب ترین طعم های هرمزگانی

طعم های پرطرفدار هرمزگانی

زیبون

برای تهیه این غذا، سیب زمینی ها را درشت و نازک سرخ می کنند. ادویه و زردچوبه به ماهی اضافه می شود و در روغن سرخ می شود. پیاز خرد شده در گوجه فرنگی رنده شده سرخ می شود.

سپس داخل قابلمه کره می ریزند و نان محلی (توموشی) را روی آن می ریزند و مواد را روی نان می ریزند. سپس برنج پخته شده را روی مواد ریخته و می گذاریم تا دم بکشد.

مافلک

این غذا یکی از غذاهای محلی قشم است. برای تهیه این غذا دلند گندم (گندم یا جو شکسته) را در قابلمه تفت می دهند تا قهوه ای شود.

سپس با ماهی جنوب بخارپز می شود که استخوان و پوست آن جدا شده و با پیاز سرخ می شود. هنگام پخت مقداری تخم گشنیز و ادویه هندی به آن اضافه می کنند.

بلالیت

بلالیت یکی از غذاهای محلی بندرعباس و بوشهر است. این غذا از رب، شکر یا شیره خرما، گلاب، کره، هل درست می شود.

بسیاری از مردم بلالیت را به عنوان غذای صبحانه سرو می کنند و به عنوان یک غذای مقوی محسوب می شود و گاهی برای خوش رنگ تر شدن و خوش طعم شدن آن از زعفران استفاده می کنند.

نان چمچو

این نان خوشمزه یکی از نان های محلی جزیره قشم است که به آن نان تخم مرغی نیز می گویند.

برای تهیه این نان از آرد، روغن، تخم مرغ و شکر استفاده می شود. این نان معمولاً برای صبحانه مصرف می شود. نان چم چمو یکی از نان های معروف قشم است که قدمتی طولانی دارد و یکی از غذاهای سنتی قشم محسوب می شود.

محبوب ترین طعم های هرمزگانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا