ایران گردی

مجلس با افزایش قیمت بلیت پروازهای خارجی موافقت کرد / سفرهای زیارتی مستثنی شدند

به گزارش تودی تریپ به نقل از برنا، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (9 آبان ماه) شورای اسلامی و در بند سوم بند ت ماده 57 لایحه برنامه هفتم توسعه. مصوب وزارت راه و شهرسازی، بر اساس سیاست های کلی چهل و چهارم (44) قانون اساسی اجازه می دهد:

3- تامین منابع مالی برای اجرای طرح های توسعه و ارتقای خدمات فرودگاهی در فرودگاه های بین المللی از مسافران پروازهای خارجی معادل ده (10) یورو به ازای هر مسافر با نرخ ETS که به طور جداگانه در بلیط و از مسافران قابل دریافت و به حساب مربوطه در صندوق عمومی واریز می باشد. پروازهای زیارتی از این قاعده مستثنی هستند.

همچنین نمایندگان مصوب در بند الحاقی این ماده ۵۷. سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تقویت و ارتقای کیفیت خدمات مسافری و باری ناوگان هوایی کشور حداکثر تا شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون:

1. بازنگری در ضوابط مربوط به تأسیس، بهره برداری، مدیریت و نظارت شرکت های هواپیمایی به تفکیک بار و مسافر و پس از تصویب به شورای عالی هوانوردی ابلاغ می شود. شرکت های هواپیمایی موظفند نحوه فعالیت و ارائه خدمات خود را بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی هواپیمایی تنظیم و تطبیق دهند.

سازمان هواپیمایی کشوری موظف است بر فعالیت ها و خدمات شرکت های فوق نظارت مستمر داشته باشد و خطرات ناشی از عدم انطباق های احتمالی را ارزیابی و اقدامات اصلاحی را به این شرکت ها ابلاغ کند. پس از انقضای مدت تعیین شده در دستورالعمل فوق، ادامه فعالیت بنگاه های فاقد صلاحیت منوط به انجام اقدامات اصلاحی و دستیابی به شاخص های مورد نظر می باشد، به طوری که تا پایان سال سوم برنامه، این شرکت ها می تواند به طرق مختلف از جمله ادغام، انحلال و/یا توسعه خدمات برای رسیدن به سطح کیفی تعیین شده در دستورالعمل های مصوب اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا