ایران گردی

لیست داروهای ضروری در سفر

  • داروهایی که باید در سفر عید امسال همراه داشته باشید
  • بهترین داروی مسافرتی
  • 1. داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • 2. داروهای بدون نسخه (OTC).
  • داروی ضد اسهال
  • ملین
  • آنتی هیستامین
  • تست کرونا در محل
  • ضد تب و مسکن
  • درمانی برای بیماری حرکت
  • داروی سرماخوردگی
  • خواب آور
  • پماد و کرم
  • سایر داروها و اقلام بهداشتی مورد نیاز برای سفر
  • سوالات متداول
  • اسهال مسافرتی چیست؟
  • بیماری حرکت چیست؟
  • آیا می توانم هنگام سفر به خارج از کشور دارو همراه خود بیاورم؟
  • آخرین کلمه در مورد مصرف داروهای مسافرتی

داروهایی که باید در سفر عید امسال همراه داشته باشید

به گزارش تودی تریپ به نقل از دارو کده، در طول سفر ممکن است به دلایل مختلف به پزشک یا دارو دسترسی نداشته باشید. در مقاله امروز شما را با نحوه تهیه لیست داروهای مسافرتی و استفاده از داروهای مناسب سفر آشنا می کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین داروی مسافرتی

انتخاب نوع مناسب داروی مسافرتی تا حد زیادی به مقصد و نوع سفر شما بستگی دارد. هنگام سفر به شهرهای بزرگ به داروی زیادی نیاز ندارید زیرا همیشه به مطب پزشک و داروخانه دسترسی خواهید داشت. اما وقتی در مناطق دورافتاده در حال پیاده روی یا کمپینگ هستید، باید داروی بیشتری همراه داشته باشید.

هنگام سفرهای بین المللی، احتمال ابتلا به عفونت های مختلف مانند اسهال مسافرتی زیاد است. از طرفی ممکن است به دلیل ندانستن زبان کشور مقصد، دسترسی به دارو و درمان برای شما دشوارتر باشد. بنابراین، باید لیست داروهای مسافرتی خود را با دقت بیشتری تهیه کنید.

همراهان شما در سفر نیز در انتخاب داروی مسافرتی شما تأثیر دارند. اگر با کودکان یا افراد مسن سفر می کنید، داشتن دارو برای اکثر بیماری های رایج منطقی است.

داروهای مناسب سفر به مقصد و نوع سفر شما بستگی دارد.

تجربه ای که از سفرهای گذشته دارید می تواند به شما کمک کند داروهای مناسب سفر را در نظر بگیرید و به شما بگوید کدام داروها برای بسته بندی در چمدانتان بهتر است. اما در این قسمت به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

1. داروهای تجویز شده توسط پزشک

در هر سفر، چه مقصدتان شهرهای مختلف ایران و چه خارج از کشور، همیشه باید داروهای تجویزی خود را همراه داشته باشید. حتی مصرف یک داروی اضافی برای چند روز توصیه می شود.

بهتر است داروهای تجویزی را در کیف دستی قرار دهید. اگر این امکان وجود ندارد، از یک کیف دستی برای حمل دارو حداقل به مدت 2-3 روز استفاده کنید و بقیه را در چمدان خود بگذارید. در این صورت اگر چمدانتان گم شود چند روزی دارو دارید.

شماره تلفن پزشک و یک نسخه از نسخه را با خود همراه داشته باشید. همیشه داروهای تجویزی را در ظروف اصلی خود حمل کنید و نام خود را به صورت خوانا روی آنها بنویسید. اگر بیماری مزمنی مانند دیابت یا صرع دارید، از دستبند هشدار پزشکی استفاده کنید.

دارو

2. داروهای بدون نسخه (OTC).

علاوه بر داروهای تجویزی، بسیاری از داروهای بدون نسخه وجود دارد که توصیه می شود با آنها سفر کنید، از جمله:

داروی ضد اسهال

از آنجایی که احتمالاً در طول سفر غذاهای جدیدی را امتحان خواهید کرد، داشتن داروهای ضد اسهال OTC مانند لوپرامید و بیسموت ساب سالیسیلات بسیار مهم است. همچنین در صورت اسهال بهتر است برای جلوگیری از کم آبی مقداری قرص الکترولیت داشته باشید.

از آنجایی که اجتناب از عادات ناسالم یا خوردن غذاهای مختلف در طول تعطیلات تقریباً اجتناب‌ناپذیر است، می‌توانید پس از مصرف مقدار زیادی غذا، مقداری آنتی‌اسید برای کاهش رفلاکس اسید (اسیدها) ذخیره کنید. اگر همیشه رفلاکس اسید معده دارید، از خوردن غذاهای سنگین و چرب قبل از خواب خودداری کنید.

ملین

ممکن است در طول سفر به دلیل تغییر رژیم غذایی دچار یبوست شوید. نوشیدن آب و خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به یبوست کمک کند، اما عاقلانه است که یک ملین ملایم مانند بیزاکودیل را به کیت مسافرتی خود اضافه کنید.

آنتی هیستامین

وقتی به سفر می روید، محیط جدید می تواند برای شما آلرژی ایجاد کند. اگر نمی‌خواهید رنج بکشید و سفرتان را خراب کنید، یک آنتی‌هیستامین بدون نسخه در کیفتان ببندید. آنتی هیستامین های بدون نسخه مانند لوراتادین و دیفن هیدرامین می توانند به طور موثر علائم آلرژی را تسکین دهند.

هشدار: اگر در طول سفر رانندگی می کنید، بهتر است از آنتی هیستامین استفاده نکنید. زیرا برخی از آنها از جمله دیفن هیدرامین باعث خواب آلودگی می شوند.

تست کرونا در محل

هر جا که هستید بدون رفتن به آزمایشگاه آزمایش کرونا بدهید!

آنتی هیستامین ها علائم آلرژی ناشی از قرار گرفتن در معرض محیط جدید را کاهش می دهند.

ضد تب و مسکن

وقتی نوبت به لیست داروهای مسافرتی می رسد، مسکن ها و ضد تب ها مهم ترین مواردی هستند که باید به آنها اشاره کرد. سردردهای ناشی از جت لگ، کمردردهای ناشی از بلند کردن چمدان و درد پاهای ناشی از راه رفتن همگی می‌توانند باعث درد و ناراحتی شوند که می‌تواند تعطیلات شما را خراب کند. یک مسکن و کاهش دهنده تب مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می تواند به طور موثر درد خفیف را درمان کند.

درمانی برای بیماری حرکت

هنگامی که در هواپیما، قطار، ماشین و البته در کشتی یا قایق هستید، ممکن است علائمی مانند حالت تهوع و اضطراب را تجربه کنید. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده از حالت تهوع رنج می برید، داروهای ضد تهوع مانند دیمن هیدرینات همراه داشته باشید. اسکوپولامین گزینه دیگری است که ممکن است برای برخی افراد بهتر عمل کند، اما به طور کلی گزارش شده است که دی آمین هیدرینات موثرتر است.

داروی سرماخوردگی

سرماخوردگی های معمولی معمولاً خود به خود از بین می روند. با این حال، این مشکل می تواند در طول سفر آزار دهنده باشد. داروهای ضد سرفه یا سرماخوردگی بدون نسخه به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. در چنین شرایطی، داروهایی که برای رفع احتقان بینی، آبریزش بینی و خارش چشم طراحی شده اند ترجیح داده می شوند. به عنوان مثال می توان به سودوافدرین و گایفنزین اشاره کرد.

خواب آور

پروازهای طولانی می تواند باعث جت لگ شود و بر سفر شما تأثیر بگذارد. داروهای خواب مانند ملاتونین می توانند به تنظیم مجدد ساعت داخلی بدن کمک کنند. ملاتونین یکی از هورمون های طبیعی بدن است که به عنوان مکمل نیز تولید می شود. این مکمل شما را وابسته نمی کند و می توانید چندین شب از آن برای تنظیم چرخه خواب خود استفاده کنید. این مکمل را 30 دقیقه قبل از خواب مصرف کنید.

پماد و کرم

بریدگی‌ها و خراش‌های جزئی ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتند، اما بیشتر در هنگام سفر رخ می‌دهند. هنگام مسافرت، پماد آنتی بیوتیکی بدون نسخه مانند نئوسپورین یا باسیتراسین را در جعبه کمک های اولیه خود نگه دارید. همچنین، کرم هیدروکورتیزون OTC را فراموش نکنید، به خصوص اگر بخشی از روز را در خارج از منزل می گذرانید. این کرم می تواند قرمزی و خارش ناشی از پیچک سمی، نیش حشرات و سایر بثورات را تسکین دهد.

هنگام سفر، باید داروهای رایج بدون نسخه مانند مسکن‌ها، داروهای سرماخوردگی، داروهای بیماری حرکت و داروهای سوء هاضمه همراه داشته باشید.

سایر داروها و اقلام بهداشتی مورد نیاز برای سفر

هنگام تهیه لیست داروهای مسافرتی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

اپی نفرین تزریقی (برای افراد مبتلا به آلرژی شدید)

پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن زخم ها

بانداژ برای پوشاندن بریدگی ها و خراش های کوچک

چسب زخم

قیچی با نوک گرد برای بریدن باند یا لباس (توجه داشته باشید که هنگام سفر با هواپیما ممکن است قیچی در چمدان دستی مجاز نباشد)

دستکش یکبار مصرف برای محافظت از دست ها و کاهش خطر عفونت هنگام درمان زخم

دماسنج پزشکی برای اندازه گیری دمای بدن

ژل آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی

ژل یا محلول ضدعفونی کننده دست

ضد آفتاب (با SPF بالای 30)

در سفر وسایل بهداشتی لازم برای ضدعفونی دست ها و پانسمان زخم ها را به همراه داشته باشید.

سوالات متداول

اسهال مسافرتی چیست؟

اسهال مسافرتی یکی از اختلالات دستگاه گوارش است که در اثر خوردن غذای آلوده یا نوشیدن آب آلوده ایجاد می شود. هنگامی که به مکانی با شرایط بهداشتی یا آب و هوایی متفاوت از محل زندگی خود مراجعه می کنید، احتمال بیشتری دارد که به اسهال مسافرتی مبتلا شوید.

بیماری حرکت چیست؟

فشردن احساس ناخوشایندی است که هنگام سوار شدن بر وسایل نقلیه مختلف تجربه می کنید. تهوع علامت اصلی این بیماری است، اما ممکن است علائم دیگری مانند استفراغ، سرگیجه، سردرد و خواب آلودگی را نیز تجربه کنید.

آیا می توانم هنگام سفر به خارج از کشور دارو همراه خود بیاورم؟

قانونی بودن دارو در ایران به معنای مجاز بودن آن در کشورهای دیگر نیست. کشورهای مختلف قوانین متفاوتی در مورد انواع داروهایی که می توانند حمل کنند و مقدار آنها دارند. قبل از سفر حتما از قوانین و مقررات کشور مقصد اطلاعات کافی کسب کنید.

آخرین کلمه در مورد مصرف داروهای مسافرتی

حتی هنگام سفر به یک مکان آشنا، داشتن داروهای ضروری می تواند کمک زیادی به کاهش سریع ناراحتی و اضطراب کند. آنچه به عنوان داروی مسافرتی انتخاب می کنید به نوع سفر و شهر یا کشوری که می خواهید بروید بستگی دارد. اما به طور کلی توصیه می شود که نسخه پزشک و داروهای رایج بدون نسخه مانند مسکن ها، داروهای سرماخوردگی، داروهای بیماری حرکت و داروهای گوارشی را همراه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا