ایران گردی

لفور سوادکوه؛ اتصال با دنیای بی‌پایان گیاهان و حیوانات

سلام خدمت new_tourism: جنگل لفور بخشی از جنگل های هیرکانی است که قدمت چند میلیون ساله دارد و یکی از فرصت های بزرگ طبیعت گردی به شمار می رود.

علاوه بر این، جنگل مذکور به دلیل پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و آبشارهای متعدد بهترین گزینه برای فرار از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و آرامش در دل طبیعت است.

در این جنگل می توانید از فعالیت های مختلفی مانند جنگل نوردی، شنا، ماهیگیری، تماشای آبشار، کمپینگ، عکاسی لذت ببرید.

سفر ویژه در لفور سوادکوه

جنگل لفور نه تنها یک تور طبیعت گردی متفاوت را برای شما فراهم می کند، بلکه جاذبه های بسیاری را نیز در دل خود جای داده است که از آن جمله می توان به آبشارهای متعددی مانند هفت آبشار، گزو، پلنگدره و آبشار آهکی اسکلیم در این جنگل اشاره کرد.

منطقه لفور قدمتی طولانی دارد و یافته هایی مانند اشکال سنگی، کوزه های غذا و زیرساخت خانه های قدیمی این ادعا را اثبات می کند. بر اساس اسناد و مدارک، بخشی از این جنگل در گذشته قبرستان بوده است.

لفور سوادکوه;  ارتباط با دنیای نامتناهی گیاهان و حیوانات

اهمیت جنگل لفور تنها به پوشش گیاهی آن مربوط نمی شود و وجود چشمه ها، آبشارها، درختان، گیاهان، پرندگان و گونه های جانوری در کنار هم این منطقه را بیش از پیش جذاب کرده است. دوستداران طبیعت گردی و جنگل نوردی قطعا از ماجراجویی در این جنگل دست نخورده لذت خواهند برد.

علاوه بر این، در جنگل Lefour با بازارهای محلی زنان مواجه می شوید که محصولاتی مانند آلو و سایر میوه ها، کره و رب را می فروشند. با خرید از آنها باعث رونق کسب و کار مردم محلی خواهید شد و یک سوغات ارزشمند از آن خواهید داشت. منطقه

همانطور که گفتیم جنگل لفور بخشی از جنگل های هیرکانی است و دارای گونه های بسیاری از گیاهان خزان کننده است که بسیاری از آنها بومی ایران هستند.

درختان انجیل با تنه و برگ های خاص خود از جمله گیاهانی هستند که چوبی سخت و محکم دارند و تا 25 متر رشد می کنند. برگ های این درخت در فصل پاییز به رنگ نارنجی، قرمز و زرد در می آید که بسیار دیدنی و چشم نواز است.

در مجموع حدود 80 گونه گیاهی در این جنگل از درخت توت گرفته تا ازگیل، راش، لیموترش و … وجود دارد که پوشش گیاهی متنوع آن را نشان می دهد.

لفور سوادکوه;  ارتباط با دنیای نامتناهی گیاهان و حیوانات

ویژگی های برتر Lefour Forest

جنگل لفور سوادکوه با درختان بلند و سرسبز، گیاهان انبوه، جانوران متنوع، هوای مطبوع و زیبایی های نفس گیر بیشمار، یکی از بهترین نقاط گردشگری استان مازندران به شمار می رود. گردشگران این منطقه علاوه بر پیاده روی در جنگل رویایی، کمپینگ و عکاسی، می توانند در رودخانه های سرسبز و دریاچه های طبیعی آن شنا و ماهیگیری کنند.

در ساعات مختلف روز، پرندگان مختلف جنگل لفور زندگی خود را با آوازی بلند آغاز می کنند و به نظر می رسد داستانی چند میلیون ساله را روایت می کنند. پرتوهای ناهموار خورشید که از روزنه های شاخه های درهم تنیده جنگل به زمین می رسد، همراه با عطر فراموش نشدنی برگ ها و گیاهان، فضایی تخیلی خلق می کند.

این همه زیبایی را به سختی می توان در یک تصویر جمع کرد. گوشه و کنار این جنگل و روستاهای اطراف آن مملو از انواع آثار به جا مانده از هزاران سال پیش است. در جنگل لفور دور و نزدیک چشمه ها و آبشارهای زیادی دیده می شود.

وجود این آبشارها و رودخانه ها تاثیر بسزایی در آب و هوا و شادابی گیاهان این منطقه دارد.

لفور سوادکوه;  ارتباط با دنیای نامتناهی گیاهان و حیوانات

مسافران این سرزمین سرسبز با ۲ ساعت پیاده روی در دل جنگل به آبشار زلال تیرکان می رسند. این آبشار سرسبز در مجاورت روستای درازکلا قرار دارد. از این رو گردشگران می توانند پس از قدم زدن در آب های جوشان تیرکان به راحتی از این روستای کوچک دیدن کرده و با مردم دوستدار آن آشنا شوند.

جنگل لفور سوادکوه و اطراف آن مملو از مکان هایی برای کشف است. از آن جمله می توان به پارک جنگلی آذررود اشاره کرد که با چشم اندازهای شگفت انگیز و آب و هوای بسیار مطبوع در منطقه شیرگاه واقع شده است. گردشگران می توانند در این مکان پیک نیک و سایر فعالیت های تفریحی انجام دهند.

آب انبار جاده سنبل نیز یکی از بهترین مکان هایی است که مسافران جنگل لفور می توانند از قایق سواری و ماهیگیری لذت ببرند. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نزدیک جنگل لفور پلنگ دره است. همه ساله گردشگران زیادی برای تفریح، شنا و اوقات خوش و فراموش نشدنی به پلنگ دره واقع در شیرگاه سفر می کنند.

آب انبار لفور یکی دیگر از مناطق دیدنی اطراف این جنگل است که به دلیل مناظر خیره کننده و آب های شفاف، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب می کند.

لفور سوادکوه;  ارتباط با دنیای نامتناهی گیاهان و حیوانات

مهمانان این منطقه از قایق سواری و ماهیگیری در مخزن لفور لذت می برند. اقامت در این فضای سرسبز و با طراوت خاطره ای فراموش نشدنی را در ذهن گردشگران به جا می گذارد.

مسافران لفور با رفتن به روستای کوران می توانند از آبشار ترز و مناظر بدیع آن دیدن کنند. مخزن برجستانک یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اطراف جنگل لفور است.

جلوه های طبیعی به یاد ماندنی و راحتی و مقرون به صرفه بودن اقامتگاه های برنجستانک از مهم ترین عوامل جذب گردشگران به این منطقه است.

مسافران پس از بازدید از جنگل لفور و بازدید از مناظر نفیس آن می توانند به پارک جنگلی جوارم رفته و ساعاتی فراموش نشدنی را در این محیط عالی سپری کنند.

کلبه های چوبی زیبای واقع در این پارک طبیعی محل اقامتی مناسب برای گردشگران است. از دیگر مکان های دیدنی نزدیک جنگل لفور می توان به بازار محلی زنان و آبشار جالسنگ اشاره کرد.

لفور سوادکوه;  ارتباط با دنیای نامتناهی گیاهان و حیوانات

اگر از تهران به سمت شیرگاه حرکت کنید از جاده فیروزکوه عبور کرده و پل ورسک را پشت سر می گذارید.

پس از عبور از پل سفید، به آرامی وارد جنگل لفور می شوید. اکنون شما در حال رانندگی در جاده ای هستید که جنگل را به دو نیم می کند. اگر کمی ادامه دهید به ابتدای راه ما یعنی شیرگاه می رسید. حالا شما دو انتخاب دارید؛ یا به شرق جنگل بروید یا به غرب.

امکانات و محل اقامت Lefur Jungle نیز به مقصد سفر شما بستگی دارد. به طور کلی نباید انتظار امکانات رفاهی زیادی داشته باشید زیرا به دل جنگل می روید، پس وسایل مورد نیاز خود را از قبل آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا