ایران گردی

لزوم تدوین برنامه راهبردی برای توسعه گردشگری در مازندران

استاندار مازندران گفت: تبدیل گردشگری سنتی به صنعتی برای رهایی از وضعیت موجود ضروری است و در این راستا اولین کریدور گردشگری این استان با خراسان رضوی ایجاد شد.

به گزارش تودی تریپ به نقل از برنا، سید محمود حسینی پور در گردهمایی فعالان گردشگری غرب مازندران در سالن اجتماعات استانداری غرب در نوشهر افزود: گردشگری صنعتی به این معنا نیست که سنت ها و آداب و رسوم خود را کنار بگذاریم. به زودی ابزار گردشگری صنعتی گردشگری سنتی است.

وی بیان کرد: امروز ذائقه گردشگران تغییر کرده و دوست دارند به روستاها سفر کنند، باید بستر ورود به این مناطق را برای آنها فراهم کرد.

این مقام ارشد دولتی در مازندران خاطرنشان کرد: هنر ما این است که ظرفیت های گردشگری این استان از جمله ظرفیت دریا، جنگل، کوه و دشت را به روز کنیم و به کشورهای خارجی ارائه کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: اکنون که فرصت انتقاد و گلایه پیش نرفتن سپری شده است، در نظر فعالان گردشگری برای ایجاد تحول عظیمی که راهبرد گردشگری دولت در این استان است، هستیم.

ضرورت ارائه ظرفیت های گردشگری مازندران در خارج از کشور

حسینی پور این استان را لنگر گردشگری ایران می‌داند و می‌گوید: «مازندران مکان منحصربه‌فردی در کشور است. جنگل هیرکانی در هیچ کجای ایران جز شمال وجود ندارد. این مناطق نشانه تمدن مردم این منطقه است که تا کنون حفظ کرده اند. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.» از آن نهایت استفاده را ببرید.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه افزود: در این سفر اخیر فیلمی از ظرفیت مازندران پخش شد و مسئولان روسیه از ظرفیت استان ما متعجب شدند و علاقه مند به سرمایه گذاری در این استان شدند.

این مقام ارشد دولت در مازندران با بیان اینکه یکی از تصمیمات بزرگ؛ این تبدیل مسافران به گردشگر است، افزود: سالانه 40 میلیون مسافر وارد این استان می شوند که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان نهایت استفاده را کرد.

رونق اقتصادی مازندران با راه اندازی کریدور گردشگری مازندران – خراسان رضوی

وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال 32 هزار میلیارد تومان با کارت های پوز در این استان معامله شد، چقدر آمادگی داریم این تعداد مسافر را به گردشگر تبدیل کنیم، ظرفیتی که باید برای آن برنامه ریزی علمی و اصولی انجام شود.

حسینی پور تصریح کرد: به همین دلیل تلاش کردیم اولین کریدور خراسان رضوی به مازندران را ایجاد کنیم، سالانه پنج میلیون زائر خارجی داریم که اگر بتوان 10 درصد از آنها را به مازندران هدایت کرد در رونق زائران تاثیر بسزایی خواهد داشت. گردشگری و اقتصاد مردم مازندران.

استاندار مازندران ادامه داد: اینقدر رودخانه در مازندران داریم که چقدر از آنها برای جذب گردشگر استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جاده کندوان برنامه داریم، تلاش می کنیم این جاده را به عنوان یک منطقه گردشگری در شمال ایران معرفی کنیم، این موضوع در گزارشی به رئیس جمهور نیز مطرح شد و ایشان از این دیدگاه استقبال کردند و بنده گفت: طرحی ارائه کنم و از آن حمایت خواهم کرد.

لزوم تهیه طرح جامع گردشگری کندوان

به گفته وی باید برای جاده کندوان طرح جامع گردشگری ارائه شود.

وی از برگزاری بزرگترین رویداد گردشگری کشورهای همسایه دریای خزر در مازندران در مهرماه خبر داد و گفت: نباید مدام انتقاد و گلایه کرد، باید به مردم امید داد، مازندران را درست کنیم، 10 میلیون روس وارد می شوند. ترکیه هر ساله و قرار است 2 میلیون نفر از این تعداد جذب شود.

حسینی پورنوری بیان کرد: باید در این استان کارگروهی تشکیل شود تا کاستی ها و مشکلات پیش روی فعالان مراکز اقامتی مازندران از جمله کمبود صرافی ها برطرف شود.

وی با اشاره به 3 هزار و 600 روستای این استان گفت: از این تعداد باید روستاهای نمونه گردشگری ایجاد کنیم و کندلوس نوشار از آن روستاهایی است که اتفاق بزرگی در آن رخ داده است و هر گردشگری که به آنجا برود تمام ایران را درک می کند.

لزوم استفاده از طبیعت روستا

این مقام ارشد دولتی در مازندران گفت: در مازندران طبیعت زیادی وجود دارد، به عنوان مثال دماوند، آزاد کو و میانکاله را داریم اما تاکنون از آنها برای گردشگری استفاده نشده است.

وی گفت: گردشگران خارجی زیادی می توانند از شبه جزیره میانکالا دیدن کنند.

به گفته وی 900 سد موجود در مازندران ظرفیت بوم گردی و گردشگری درمانی است که تاکنون زیرساخت های آن فراهم نشده است که باید در این حوزه برنامه ریزی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا