دانستنی های سفر

قیمت پارک آبی وان ۱۴۰۳ + لیست بهترین پارک های آبی وان ترکیه

قیمت پارک آبی وان ترکیه چقدر است؟ وان ترکیه به عنوان یکی از شهرهای کوچک مرزی در نزدیکی آذربایجان غربی یک مقصد ایده آل برای مسافران ایرانی است. اکثر مردمی که به دنبال یک تور ارزان قیمت خارجی هستند وان ترکیه را انتخاب می کنند. وان با تمام کوچکی خود امکانات تفریحی فوق العاده ای را در خود جای داده و با توجه به ارزان بودن تفریحات و اجناس در مراکز خرید همیشه مورد استقبال مردم ایران بوده است. پارک های آبی هم از مهمترین امکانات تفریحی وان محسوب می شوند که در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم به بررسی قیمت آنها و معرفی لیست بهترین پارک های آبی وان ترکیه بپردازیم.

 

پارک های آبی در وان ترکیه

همانطور که گفتیم پارک های آبی وان ترکیه تاثیر زیادی در جذب گردشگران به این شهر دارند. در ادامه به معرفی بهترین پارک های آبی در وان ترکیه می پردازیم و هزینه های لازم برای استفاده و تفریح در آنها را بررسی می کنیم.

پارک آبی آکوا Van Aqua Park

یکی از پارک های آبی معروف در وان ترکیه پارک آبی آکوا است. این پارک از امکاناتی مانند استخر، صندلی آفتابگیر، استراحتگاه هایی با ویوی دریاچه وان و سرسره های بزرگ و کوچک است. استخرهای پارک آبی آکوا به دو دسته بزرگسالان و خردسالان تقسیم می شود و اگر به همراه خانواده و فرزندانتان به فکر تفریح هستید می توانید از استخر کودکان هم بهره مند شوید. آب این پارک همیشه تمیز و ضدعفونی می شود و اکثر مسافران از کیفیت آن راضی بوده اند.

اگر قصد خرید غذا و صرف نوشیدنی در اطراف این پارک آبی را دارید می توانید از بوفه و فست فود و رستوران های این پارک آبی بهره مند شوید. توجه داشته باشید که پارک آبی آکوا فقط در فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان قابل استفاده است و با توجه به اینکه این پارک روباز است امکان استفاده در فصول سرد سال را ندارد.

قیمت بلیط پارک آبی آکوا 

قیمت بلیط پارک آبی آکوا وان ترکیه چقدر است؟ قیمت این مجموعه تفریحی نسبت به سن و سال و زمان سفر متفاوت خواهد بود. اگر برای آخر هفته قصد تفریح در این پارک را دارید باید برای بزرگسالان 75 لیر و برای کودکان 6 تا 12 سال هم 50 لیر بپردازید. اما در روزهای وسط هفته و غیرتعطیل هزینه ها برای بزرگسالان به 65 لیر و برای کودکان به 45 لیر تغییر می کند. همچنین کودکان زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند و می توانند به صورت کاملا رایگان از این پارک آبی استفاده کنند.

توجه داشته باشید که هزینه های نامبرده شده فقط به ورودی پارک آبی مربوط می شود و برای تفریح در سرزمین دلفین ها و یا استفاده از رستوران ها باید هزینه ای جدا بپردازید.

پارک آبی چاغداش وان Cagdas Aqua Park

پارک آبی چاغداش وان به عنوان بزرگترین پارک آبی در این شهر شناخته می شود که تنوع و تعداد سرسره ها و بازی های آن نسبت به دیگر موارد بیشتر است. این مجموعه در سال 2011 افتتاح شد و دارای امکانات زیر است:

  • استخر برای بزرگسالان و کودکان
  • سونا
  • جکوزی
  • ماساژ
  • سرسره های هیجان انگیز
  • مدرسه یوگا
  • کلاس های باله
  • کلاس ورزشی زومبا

استخر موجود در پارک آبی چاغداش 45 متر طول و 15 متر عرض دارد و در کنار آن صندلی های آفتابگیر قرار گرفته است که می توانید در حال استراحت بر روی آنها از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. معمولا اکثر خانواده ها ترجیح می دهند که در پارک آبی چاغداش وان به تفریح بپردازند چون فضای خانوادگی تری دارد و امکانات بیشتر و بهتری برای تفریح کودکان در اختیارتان قرار می دهد.

رودخانه پارک آبی، آبشارها و کلاس های متنوع آموزشی از جمله کلاس آموزشی یوگا و ژیمناستیک و رقص هم امکاناتی هستند که کودکان شما را سرگرم خواهند کرد. کلاس هایی نظیر تنیس، شنا و فیتنس هم برای سرگرمی بزرگسالان در نظر گرفته شده است. رستوران ها، ویتامین بارها و کافی شاپ های این مجموعه هم امکاناتی هستند که رفاه بیشتری را برای مراجعین فراهم می کنند.

توجه داشته باشید که زمان استفاده از این پارک آبی برای آقایان و بانوان جداست و اگر به دنبال پارک آبی مختلط هستید نباید روی چاغداش حساب باز کنید.

سانس های استفاده از پارک آبی چاغداش برای بانوان در روزهای شنبه، سه شنبه و پنج شنبه در نظر گرفته شده و برای آقایان هم روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه تعیین شده است.

قیمت و ساعت ورودی پارک آبی چاغداش

پارک آبی چاغداش وان ترکیه از ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز می کند و تا ساعت 23 شب این فعالیت ادامه دارد. توجه داشته باشید که ساعات بعدازظهر یعنی حدود 5 تا 9 شب شلوغ ترین ساعات این پارک است که توصیه می کنیم در این بازه زمانی به این مجموعه مراجعه نکنید.

قیمت پارک آبی چاغداش برای بزرگسالان 85 لیر و برای کودکان 65 لیر تعیین شده است. همچنین کودکان زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند و بدون ورودی می توانند از امکانات مجموعه استفاده کنند.

پارک آبی دیوان Divan Beach Aqua Park

پارک آبی دیوان یکی دیگر از پارک های آبی موجود در این شهر است که در سال 2018 افتتاح شد و در واقع می توان آن را جدیدترین پارک آبی وان دانست. این پارک آبی روباز بوده و در 10 کیلومتری شهر قرار گرفته است. توجه داشته باشید که پارک آبی دیوان هم فقط در فصل تابستان و بهار و در روزهای گرم سال فعالیت دارد.

در این مجموعه علاوه بر استخر بزرگسالان و کودکان، سه سرسره بزرگ و کوچک هم وجود دارد که تنوع زیادی ندارد. از دیگر امکانات مجموعه هم می توان موارد زیر را نام برد:

  • سالن های ماساژ
  • رستوران های متنوع
  • کافی شاپ ها
  • چای خانه

ساعت کاری این مجموعه از 9 صبح تا 23 شب بوده و هزینه ورودی آن برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

بهترین زمان برای استفاده از پارک های آبی وان ترکیه

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید مجموعه های تفریحی آبی وان در فصول سرد سال فعالیتی ندارند. به همین دلیل هم بهتر است از اردیبهشت تا شهریور ماه به این شهر سفر داشته باشید. به طور کلی مرداد ماه بهترین زمان برای سفر به وان محسوب می شود که بیشترین دمای ثبت شده در این ماه 25 درجه و کمترین دما هم 2- درجه سانتی گراد است.

کلام آخر

قیمت پارک آبی وان ترکیه چقدر است؟ در این شهر کوچک و قدیمی سه پارک آبی وجود دارد که در این مطلب به بررسی امکانات و قیمت آنها پرداختیم. اگر قصد تفریح در مجموعه های آبی وان را دارید توصیه می کنیم فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا