اخبار گردشگری

قیمت بلیت اتوبوس اربعین چقدر می‌شود؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از تسنیم، داریوش باگرجوان با بیان اینکه از افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین امسال اطلاعی نداریم، اظهار داشت: از افزایش قیمت بلیت اتوبوس در اربعین امسال اطلاعی نداریم.

وی با بیان اینکه از فردا شنبه 15 مردادماه پیش فروش بلیت اتوبوس های 3 پایانه مرزی باشماق، خسروی و تمرچین آغاز می شود، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده سعی شده فشار بر مرز مهران کاهش یابد. بر این اساس 48 درصد زائران سال گذشته در سفر به اربعین از مرز مهران استفاده کردند، این در حالی است که تعداد زائران تردد از مرز مهران در زمان بازگشت به 68 درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: این یعنی 20 درصد محموله های سایر مرزهای کشور به مرز مهران اضافه می شود و تصریح کرد: در صورت تردد خودرو در ترمینال و زمان بارگیری 5 دقیقه باز هم فشار مضاعف خواهد بود. در مرز مهران به عنوان پرتقاضاترین حد. برای عبور زائران وارد شده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: برای تردد زائران اربعین، مرز تمرچین در آذربایجان غربی، باشماق در کردستان و خسروی در کرمانشاه برای تردد زائران از مبدا مسدود است. اربعین. شرایط را به گونه ای پیش می بریم که در ایام اربعین لیست انتظار داشته باشیم. با تکمیل ظرفیت حمل و نقل، از خدمات اضطراری برای زائران استفاده خواهیم کرد.

باگرجوان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 7 هزار اتوبوس فعال در کشور داریم که پاسخگوی نیاز زائران و تردد در سایر مناطق کشور نیست، گفت: از دستگاه های اجرایی، معادن و پتروشیمی ها درخواست داریم ناوگان خود را در ایام اربعین آزاد کنند و اجازه می دهند. زائران برای حرکت هرگونه عدم همکاری از سوی سازمان ها و نهادهای صاحب اتوبوس با پلاک عمومی مشکلاتی را در ارائه خدمات به مردم ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: ناوگان عمومی در حال حاضر در اختیار صنایع، معادن، پتروشیمی ها، نیروی انتظامی و … است، از آنها تقاضا داریم در مناسبت های ویژه ای مانند اربعین خودرو در اختیار ما قرار دهند.

وی با بیان اینکه ناوگان عمومی حدود 5 هزار دستگاه خودرو در اختیار صنایع، معادن و … است، افزود: اگر بتوانیم 2 هزار دستگاه از این خودروها را به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم، می توان به خدمات دهی مناسب در مسیر 900 کیلومتری اربعین تا اربعین امیدوار بود. مرزها به زائران ارائه می شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزایش سایه، سرویس های بهداشتی، حذف نقاط حادثه خیز و … خبر داد. در پایانه های مرزی و همچنین در خصوص قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین، گفت: میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس از سوی ستاد مرکزی اربعین اعلام شد و کرایه ها در پایانه ها نصب می شود.

باگرجوان در پاسخ به این سوال که قیمت بلیت اتوبوس به 6 پایانه مرزی چقدر است، گفت: از قیمت آن اطلاعی ندارم و روز شنبه (فردا) قیمت های جدید را اعلام می کنیم.

به گزارش تسنیم، سال گذشته در ایام اربعین قیمت بلیت اتوبوس در دو مرحله 125 درصد افزایش یافت. (لینک خبر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا