ایران گردی

قله درفک؛ از زیباترین کوه‌های ایران

تودی تریپ: کوه درفک یکی از مکان های معروف استان گیلان و آتشفشانی غیر فعال است. بر اساس گزارش‌ها، زلزله سال 1369 بخش‌هایی از این قله را تخریب کرد و از آن زمان به بعد هر سال بر شدت فرسایش قله افزوده شد. اهالی بر این باورند که کوه درفک سالها اسرار قبیله گیل و دیلمی را پنهان کرده است. رازهایی که هنوز در دل غارها و جنگل های انبوه باقی مانده است.

شناخت کوه درفک

ارتفاع کوه درفک 2700 متر بام گیلان است و از سمت جنوب به رشته کوه منجیل متصل است و از شرق و جنوب شرقی تا رشته کوه های پیشکوه و رشته کوه عظیم تخت سلیمان ادامه می یابد و تا دره سه هزار تنکابن ادامه می یابد.

سیاهکل یکی از زیباترین و بکرترین شهرهای شمالی استان گیلان است. شهرستان زیبای سیاهکل شامل 3 منطقه است و از شمال به شهرستان لاهیجان، از شرق به شهرستان رشت و از جنوب به شهرستان رودبار امتداد دارد. دیدنی های سیاهکل به قدری زیبا و بکر هستند که اگر قصد سفر به یکی از شهرهای شمالی کشور را دارید، توصیه می شود سیاهکل را به عنوان یک مقصد گردشگری تبدیل کنید.

کوه درفک;  یکی از زیباترین کوه های ایران

سرسبزی و طبیعت بکر سیاهکل به حدی است که حتی تصورش را هم نمی کنیم و تا این طبیعت را از نزدیک لمس نکنیم باور نمی کنیم که چنین طبیعت زیبا و سرسبزی در کشور ما و حتی روی این زمین وجود داشته باشد علاقه زیادی به کوهنوردی دارند و این تفریح ​​برای شما بسیار مهم است.

کوه درفک یکی از نقاط دیدنی استان گیلان با آب و هوای مطبوع است. این قله آتشفشانی آرام است و این روزها فعال نبوده است.

بر اساس روایت ها و داستان های گذشته، زلزله ای که در سال 1369 هجری شمسی در استان گیلان رخ داد، بخش هایی از این قله را ویران کرد و فرو ریخت و سپس هر سال بر شدت فرسایش کوه درفاق افزوده شد.

مردم محلی و ساکنان این منطقه معتقدند که کوه درفک سال هاست که اسرار طایفه گیل و دیلمی را پنهان کرده است.

کوه درفک;  یکی از زیباترین کوه های ایران

رازهایی که هنوز در دل غارها و جنگل های انبوه این منطقه باقی مانده است. ارتفاع کوه درفک با ارتفاع 2700 متر یکی از بام های گیلان است که از جنوب به کوه های منجیل متصل است و از شرق و جنوب شرقی تا رشته کوه های پیش کوه و رشته کوه عظیم تخت سلیمان ادامه دارد. تا دره سه هزار تنکابن ادامه دارد.

ویژگی های کوه درفک

استراحتگاه کوهستانی درفک توتکابن مکانی آرام برای استراحت و تفریح ​​در بهار و تابستان است. اگر حتی در فصل گرما کوه های اطراف را پوشیده از برف دیدید تعجب نکنید. در طول مسیر می توانید از درختان آلو، گردو، ازگیل یا گلابی وحشی بچینید. در دامنه های کوه نیز می توانید گیاهان دارویی زیادی پیدا کنید.

اگر در روزهای برفی راهی برای فتح قله بیابید، کبک، روباه، سمور سمور، راسو و گراز وحشی را خواهید دید. اگر به دنبال استراحت در محیطی آرام هستید، در تابستان روی سبزه های کوتاه قله درفک توتکابن دراز بکشید و به آسمان آبی نگاه کنید و به موسیقی باد در برگ درختان یا زنگ گله ها گوش دهید. از گوسفندان و صدای بره ها.

کوه درفک;  یکی از زیباترین کوه های ایران

اگر تصمیم دارید پیاده به کوه درفک بروید، حتما با راهنما بروید، بخشی از این مسیر نیاز به شناخت جاده دارد.

اگرچه در فصل تابستان از خنکی تابستان زیاد صحبت کرده ایم، اما پاییز در دل جنگل های درفک حس و حال بی نظیری دارد. فراموش نکنید که دوربین بگیرید و از مکان های جذاب اطراف قله عکس بگیرید.

لذت روشن کردن آتش با هیزم و خوردن چای یا سیب زمینی زغالی را از خود دریغ نکنید. قول می‌دهیم طعم آن برای همیشه باقی بماند، اما حتما آتش را خاموش کنید و مطمئن شوید که زغال‌ها سرد شده‌اند تا مراتع اطراف را به خطر نیندازند.

حتما از غار قله درفک توتکابن دیدن کنید. این غار در گذشته یخچال طبیعی مردم بوده و از برف انباشته شده در آن برای آشامیدن و آب برای حیوانات خود استفاده می کردند، البته اکنون نیز این غار پر از برف و یخ است. بازدید از این غار سرد تجربه جالبی برای شما خواهد بود.

کوه درفک;  یکی از زیباترین کوه های ایران

اگر از تهران به سمت درفک حرکت می کنید باید اتوبان قزوین – رشت را طی کنید تا بعد از رودبار به رستم آباد برسید. در این مرحله به راست بپیچید. پس از عبور از توتکابن و پل سپیدرود به سمت روستای شیرکوه می روید. در این منطقه می توانید کمی استراحت کنید که مسجد و حسینیه روستا گزینه مناسبی برای آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا