ایران گردی

قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست؟

تودی تریپ: در قسمت شمال شرقی این شهر منطقه ای ییلاقی با آب و هوای مطبوع و حیات وحش غنی وجود دارد.

خانه های این روستا به صورت پلکانی ساخته شده اند و از آنجایی که مسیر رسیدن به این روستا چندان آسان نیست، مناطق طبیعی آن دست نخورده باقی مانده است.

در این روستا جاذبه های تاریخی و طبیعی مانند قلعه دهک با قدمت 2000 ساله، گورستان قدیمی، رودخانه رامه و آبشارهای مرتفع وجود دارد.

روستای رامه; قدیمی ترین روستای گرمسار

روستای رامه گرمسار یکی از قدیمی ترین روستاهای این شهرستان به شمار می رود و قدمتی بسیار طولانی دارد و به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی بسیاری از مردم در گذشته این منطقه را برای سکونت انتخاب می کردند.

بسیاری از آثار تاریخی و گردشگری روستای رامه بر اساس تحقیقات باستان شناسی مورد بررسی قرار گرفته و قدمت این آثار بیش از 2 هزار سال به دست آمده است.

یکی از این مکان‌های تاریخی قلعه‌ای است که به «دهک» معروف است.

قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست؟

تمام درختان سر به فلک کشیده این روستا قدمتی 500 ساله دارند. این عدد نیز نشان می دهد که قوم رام از گذشته تا به امروز فعالیت های کشاورزی چشمگیری داشته اند.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که رام یعنی چه؟ و چرا این روستا باید این نام را داشته باشد؟

معمولاً نام بسیاری از روستاها ریشه در گویش محلی مردم دارد. مردم محلی این روستا به آن «رومه» می گویند.

این روستا در حدود 40 کیلومتری شرق گرمسار و در 60 کیلومتری استان سمنان قرار دارد.

نکته جالبتر در مورد روستای رامه این است که در سالهای دور یعنی قبل از سال 1358 این منطقه جزو استان تهران و دماوند محسوب می شد.

بنابراین پس از تحقیق در مورد اهالی قدیمی روستا این موضوع تایید شده و گفته می شود در گذشته مردم برای خدمت سربازی و کارهای شخصی به این دو شهر سفر می کردند.

رامه حدود 40 کیلومتر با فیروز کو فاصله دارد و تا زمان انقلاب اسلامی تردد در جاده ها و مسیرهای این روستا غیرممکن بود.

بنابراین مردم مجبور بودند با اسب یا پیاده سفر کنند.

در سال 1358 بر اساس تقسیمات شهرستانی این روستا به استان سمنان و شهرستان گرمسار واگذار شد و شهرداری برای مرمت و ترمیم معابر، معابر را آسفالت کرد.

این روستا که همراه با چهارطاق و لازوره منطقه گردشگری رامه را تشکیل می دهد در 55 کیلومتری شمال شرقی شهرستان گرمسار و 30 کیلومتری روستای تاریخی د نمک قرار دارد.

این منطقه تاریخی بسیار کهن دارد و نکات زیر نشان از تاریخ هزار ساله آن دارد: قلعه های قدیمی مانند قلعه دهک، گورستان های قدیمی، سرامیک ها و اشیای عتیقه و سنگ نوشته ها، درختان کهنسال گردو و آثار باستانی.

قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست؟

بازدید از روستای رامه

بازدید از روستای خوش آب و هوا محدودیتی ندارد و برای ورود به آن هزینه ای از شما دریافت نمی شود.

می توانید در هر زمانی از شبانه روز به این روستا سفر کنید و از طبیعت زیبا و بکر آن لذت ببرید.

معمولا اکثر گردشگران یک سفر نیم روزه کوتاه به این روستا دارند اما از آنجایی که گفتیم دیدنی های تاریخی و باستانی زیادی در روستای رامه وجود دارد، بهتر است در یک روز از آنها دیدن کنید یا در این منطقه مستقر شوید. نیازی به نگرانی در مورد محل اقامت نیست.

بسیاری از ساکنان محلی این منطقه برای کسب درآمد بیشتر خانه های خود را به سکونت تبدیل کرده اند و شما می توانید با پرداخت هزینه یکی از آنها را برای چند روز اجاره کنید.

البته منظور ما خانه هایی نیست که ثبت رسمی شده اند.

این یعنی خانه های روستایی کوچک اما تمیز که به شما اجاره می دهند.

برای رسیدن به روستای رامه بهترین راه این است که با ماشین شخصی خود به گرمسار سفر کنید.

اما برای رسیدن به این منطقه ابتدا باید 55 کیلومتر از گرمسار و 40 کیلومتر از شهر آرادان که یکی از مناطق گرمسار است، بروید.

راه دیگر ادامه جاده در 34 کیلومتری جاده گرمسار است که به سمت تهران – مشهد می رود. سپس به سمت شمال بپیچید تا به روستا برسید.

البته پس از آن جاده دیگری وجود دارد که باید با احتیاط کامل از آن عبور کنید، به خصوص در فصل زمستان که برف شدید باعث بسته شدن آن می شود.

آدرس: استان سمنان، بخش آرادان، بخش گرمسار، روستای رامه.

قدیمی ترین روستای گرمسار کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا