ایران گردی

قدیمی ترین درخت ایران ۶۰۲ ساله شد | درخت «شیرین و فرهاد» کجاست؟ / فیلم

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، در طاقبستان کرمانشاه درخت چناری وجود دارد که طبق برآوردها در سال 1423 کاشته شده است. این درخت به درخت شیرین و فرهاد (در شیرین و فهرا) ​​معروف است و مردم کرمانشاه آن را نماد قدمت و کهولت سن و همچنین عظمت کرمانشاه و تکبستان می دانند.

در گذشته های نه چندان دور، کفشگری قدیمی به نام «رحمت» سال ها در گودی این درخت کفش درست می کرد و همین امر باعث شد برخی درخت شیرین و فرهاد را به نام درخت «رحمت» بخوانند. .

«رحمت» که اکنون به یکی از نمادهای شهر کرمانشاه تبدیل شده، امروز وارد ششصد و دومین سال حیات خود شد تا علاقه و اهمیت مردم کرمانشاه را به طبیعت و تلاش آنها برای حفظ آن نشان دهد.

این درخت 602 ساله که در مجاورت منطقه تاریخی تکبستان قرار دارد در سال 1387 به عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

ارتفاع «رحمت» پس از 602 سال زندگی به 37.7 متر و عرض آن به 8.46 متر رسیده است.

امروز (24 اسفند) سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و اداره کل میراث فرهنگی استان به مناسبت شصت و دومین زادروز رحمت جشن تولدی نمادین در چنار کهنسال این شهر برگزار کردند.

ایمان درکشی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اهمیت محیط زیست گفت: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که یکی از دغدغه های اصلی آن محیط زیست است و باید تمام تلاش خود را بکنیم. برای حفظ آن .

درکشی گفت: دغدغه محیط زیست امروز یک دغدغه جهانی است و اگر نتوانیم از این نعمت خدادادی به خوبی محافظت کنیم قطعا در سال های نه چندان دور گرفتار خواهد شد و باید منتظر بلایای زیادی باشیم.

وی افزود: امروز با جمعی از دوستداران طبیعت کرمانشاه دور هم جمع شدیم تا تولد کهنسال ترین چنار استان را جشن بگیریم و با این تولد نمادین اهمیت و دغدغه خود را به مسائل زیست محیطی نشان دهیم.

وی افزود: «ممنون» امروز 602 سال از عمرش می گذرد و امیدواریم بتوانیم هر ساله این جشن را برگزار کنیم و نشان دهیم که مردم کرمانشاه چقدر به حفظ طبیعت و محیط زیست اهمیت می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا