ایران گردی

قدمت غار دربند رشی چقدر است؟

تودی تریپ: این غار دیدنی با قدمت 200 هزار سال در جنوب رشت و شرق رودبار واقع شده است. در واقع این غار مرموز یکی از ویژگی های روستای ریشی در رحمت آباد رودبار است.

با 10 کیلومتر رانندگی در این مسیر به جاده دفراز به سمت پلنگدره و سیدشت می رسید. در این جاده به روستای ریشی بروید. کمی بعد از این روستا تابلوی غار دربند نمایان می شود که از آنجا می توانید مسیر غار را ادامه دهید. رانندگی با این فاصله از تهران تقریبا 4 ساعت طول می کشد.

سیر تاریخی غار دربند ریشی

غار دربند اولین بار در سال 1383 توسط باستان شناس ایرانی دکتر جهانی شناسایی شد و مطالعات متعدد نشان داده است که تمدنی باستانی در این مکان زندگی می کرده و تاریخچه آن به دوره پارینه سنگی باز می گردد. جالب است بدانید که طی تحقیقات اخیر اعلام شد که این غار 200 هزار سال پیش توسط شکارچیان عصر حجر سکونت داشته اند.

غار دربند رشی در بهشت ​​زیبای روستای رشی در شهرستان رودبار واقع شده است. دسترسی به این غار بسیار آسان است و دیدن مناظر زیبای اطراف آن همه را خوشحال می کند.

در روستای ریشی مسیر غار دربند با این تابلو مشخص شده است که اگر این مسیر را تا انتها دنبال کنید دو دهانه غار را در سمت جنوب کوه بزرگی خواهید دید که در ارتفاع 750 قرار دارند. متر بالاتر از سطح دریا. دهانه بزرگ این غار به نام کویلگر 60 متر و دهانه کوچک جوکوویله تقریبا 30 متر طول دارد. این 2 سوراخ در فاصله 50 متری از یکدیگر قرار دارند.

غار دربند ریشی چند ساله است؟

با ورود به غارهای دربند، با شگفتی خاصی مواجه نخواهید شد، اگر تا انتهای غارها نروید فرقی نمی کند، زیرا دنیای کوچک تاریکی در آنجا انتظار شما را می کشد. طولی نمی کشد که این مسیر 60 متری را طی کنید، چراغ قوه گوشی هایتان را روشن کنید و وارد غاری شوید که فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته و عمق تاریخ را می شناسد.

حتما با دیدن تصاویر شگفت انگیز این غار در فضای مجازی وسوسه شده اید که از آن دیدن کنید. دیدن این مناظر از نزدیک بسیار زیباتر است.

از داخل غار تا دهانه آن منظره شگفت انگیزی وجود دارد. منظره ای از سی دشت، کوه و صخره که در جلوی چشمان شما مانند بهشت ​​نقاشی شده و شما را به عکس گرفتن وادار می کند. در زمان خلوت، سکوت و زیبایی این منطقه آرامش خاصی را القا می کند و ترک آن سخت است.

بازدید از غار دربند ریشی

باید زمان مناسبی را برای سفر به غار دربند ریشی انتخاب کنید تا زیبایی آن را ببینید. این منطقه دارای آب و هوای معتدل است و زیبایی آن در فصل بهار به اوج می رسد. در این فصل است که طبیعت از خواب زمستانی بیدار می شود و بهترین حالت خود را نشان می دهد.

فصل بهار در مناطق شمالی کشور مانند گیلان چشمگیر است. در این فصل، اگر از ورودی غار نگاه کنید، مجموعه ای از درختان و گیاهان شاداب و سرسبز را خواهید دید که گاه در غبار پوشیده شده اند. مسلما سفر به قسمت های بالاتر این منطقه می تواند کمی سخت باشد.

بنابراین باید با وسایل مناسب مانند چکمه های پیاده روی و عصا، آب آشامیدنی و چراغ قوه سفر کنید. از آنجایی که از دامنه کوه تا غار باید 15 دقیقه پیاده روی کنید، بهتر است در طول روز به این مکان بروید تا نور خورشید در مسیر شما را آزار ندهد.

شاید اولین مردی که این غار را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرد، حتی تصور نمی کرد که روزی خانه او پناهگاه مردم اعصار بعد شود.

غار دربند ریشی چند ساله است؟

بسیاری از ما فکر می کنیم که برای دیدن غارهای باستانی یا مناظر کوهستانی باید به کشورهای دیگری مانند سوئیس سفر کنیم، اما اصلاً اینطور نیست. کشور ما جاذبه های طبیعی زیادی دارد که کشف آنها زمان زیادی نمی برد. یکی از این جاذبه ها غار دربند ریشی است که در این مطلب شما را با آن آشنا کردیم. شما می توانید به صورت فردی یا گروهی به این غار سفر کنید.

از رشت تا روستای رشی حدود 70 کیلومتر فاصله است. از جاده رشت-کازوین به سمت رودبار حرکت کرده و پس از ورود به روستای ریشی باید به سمت جاده ای که با تابلوی غار مشخص شده حرکت کنید و پس از رسیدن به انتهای جاده ماشین خود را پارک کنید به غار در جاده پاکوبی بروید و در کمتر از نیم ساعت به این غار خواهید رسید.

عصا، کلاه، کفش کوهنوردی، آب آشامیدنی و چراغ قوه از لوازمی است که برای بازدید از طبیعت این منطقه و غار دربند باید همراه داشته باشید.

غار دربند ریشی چند ساله است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا