ایران گردی

فیلم حیرت انگیز از آبشار بیشه در لرستان

به گزارش تودی تریپ به نقل از تسنیم، ایران در سال 2024 این فرصت را دارد که هشت پرونده را برای انتخاب دهکده های گردشگری منتخب در فهرست جهانی به سازمان گردشگری سازمان ملل ارسال کند.

روستاهای ابیانه (اصفهان)، روستای کندلوس (مازندران)، پالنگان (کردستان)، بیشه (لرستان)، میمند (کرمان)، روستای فخرج (یزد)، اسفهک (خراسان جنوبی) و کلا بالا (سمنان) از جمله روستاهای وارد شده به این منطقه هستند. ایران برای ثبت در لیست جهانی است.

روستای بیشه، مقصد گردشگری، در حاشیه راه آهن سراسری تهران در جنوب و در کنار آبشاری زیبا به همین نام در ۷۰ کیلومتری کورم آباد واقع شده است.

آبشار بیشه در ۶۵ کیلومتری خرم آباد – دورود و در کنار خط راه آهن تهران – جنوب و نزدیک به ایستگاه راه آهن بیشه واقع شده است. این آبشار با ارتفاع 48 متر و عرض 20 متر یکی از وسیع ترین آبشارهای کشور است.

در بالای آبشار بیشه از دل کوه چشمه های آبی فراوانی وجود دارد که زمزمه وسط ایستگاه این آبشار را تشکیل می دهد.

2 لرستان در راه ثبت جهانی کار می کند

در کنار کوه های بلند و جویبارهای زلال، نسیم خنکی از لابه لای درختان سرسبز می وزد و جنگل را دلپذیر می کند و رودخانه ها و جویبارهای پر سر و صدا این منطقه جنگلی-کوهستانی دیدنی تر است.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده ثبت جهانی دهکده گردشگری بیشه تهیه شده و هفته آینده به سازمان گردشگری ارسال می شود.

وی افزود: لرستان امسال با ثبت جهانی دره خرم آباد و ثبت جهانی دهکده گردشگری بیشه گام های بلندی در جهت جهانی شدن برداشته است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تصریح کرد: دو اثر لرستان با توجه به ظرفیت های گردشگری، تاریخی و گردشگری در مسیر جهانی شدن قرار دارند.

فاطمی خاطرنشان کرد: پرونده ثبت جهانی دهکده گردشگری بیشه با تلاش شبانه روزی کارشناسان و همکاری خوب مردم این منطقه هفته آینده برای ثبت جهانی ارائه می شود.

استان لرستان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گردشگری،

6 ماه برای رفع عیوب

وی بیان کرد: برای رفع ایرادات در مسیر ثبت جهانی روستای بیشک شش ماه فرصت وجود دارد که در تلاش هستیم این روستا را جهانی کنیم.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور دره خرم آباد و روستای بیشه لرستان را مورد توجه دانست و خاطرنشان کرد: هشت روستای کشور آماده ثبت جهانی هستند.

عطا حسن پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نیز گفت: جشنواره رودخانه و ریل برای ثبت جهانی روستای بیشه به دلیل وجود دو عنصر مهم و حیاتی آبشار بیشه و همجواری با آبشار ملی برگزار شد. راه آهن

استان لرستان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گردشگری،

مجموعه نهایی برای ارائه به یونسکو

وی با بیان اینکه پرونده روستای بیشه برای ارسال به یونسکو نهایی شده است، افزود: مسیر راه آهن سراسری به این آبشار نیز ثبت جهانی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان یادآور شد: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه از بین 500 روستای کشور و از بین هشت روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد.

وی بیان کرد: روستای بیشه در صورت تایید یونسکو به عنوان دومین روستای ایران پس از ماسوله در فهرست جهانی قرار می گیرد.

آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی است که در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا