ایران گردی

فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است/ مسائل مربوط به حجاب و عفاف بر اساس قانون باید جلو برود

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایلانا عزت الله ضرغامی با توجه به اینکه با توجه به شروع فصل تابستان و تراکم سفرهای تابستانی، این سوال مطرح می شود که ممکن است مراکز گردشگری بنا به دلایلی مانند پلمب و بسته شدن با مشکلاتی از جمله پلمب و تعطیلی مواجه شوند. حجاب، تصمیم وزارت گردشگری در این خصوص چیسیتا گفت: اگر بخواهید صادق باشید، در شرایط فعلی فکر می کنم یکی از مهمترین مشکلات در حوزه گردشگری، نامناسب بودن توالت های کنار جاده ای است و آن هم بیشتر. مهمتر از هر چیز دیگری است.» از آنجایی که من این گزارش را در دولت آوردم، می خواهم بگویم که وقتی مردم سوار ماشین می شوند و در جاده می روند و می بینند که توالت فرنگی برایشان مناسب نیست، هر چه به آنها بگوییم. سد باز کردیم، پروژه‌های بزرگ باز کردیم، کارخانه‌های بزرگ باز کردیم، مردم می‌گویند خب، خلاصه این توالت‌ها را در طول راه بسازید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: در صفحات شخصی خود از سرویس های بهداشتی خوبی بازدید و بازدید کرده ام و همچنین تصاویری از مکان هایی که وضعیت آنها وحشتناک بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچکدام به طور مستقیم با اداره میراث ارتباط ندارند و می توانم شانه هایم را بالا بیاورم و بگویم که دستگاه های دیگر باید وارد شوند و به وظیفه خود عمل کنند، اما فکر می کنم برای آینده گردشگری نمی توان آنها را نادیده گرفت. به همین دلیل در جلسات مشترک فرمانداران منطقه با دولت بر این موضوع تاکید جدی داشتم. آقای محبر نیز با نظر بسیار مثبت دستورات لازم را به برگزاری برنامه دادند، آقای منظور هماهنگی بسیار خوبی داشتند.

ضرغامی تاکید کرد: فکر می‌کنم قبل از برگزاری کنسرت‌ها، حجاب و محدودیت‌هایی از این دست به مردم ارائه شود، در حال حاضر سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می گویند شما آقا توالت را درست نمی کنید و بقیه حرف های شما هم همین طور است. من در این زمینه اصلا گلایه ای ندارم و با انشاء الله سعی می کنیم وضعیت بهداشت و درمان قابل قبول باشد و سپس با طرح جامعی که داریم و طرح الگویی که برای سرویس های بهداشتی با همکاری سازمان بهداشت و درمان تهیه کرده ایم. استانداری‌ها و شهرداری‌ها می‌توانیم برنامه‌ای را که در کشور داریم جمع‌بندی کنیم و انشالله خدمات جدیدی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من مسائل مربوط به حجاب و عفاف باید بر اساس قانون پیش برود و همه به قانون پایبند باشیم. و ما نامزد کرده ایم و عزیزان ما نامزد کرده اند و من می فهمم که موارد بسیار کوچک و نادری وجود دارد که روند کلی را به هم می زند، یعنی اگر مثلاً 2-3 هزار نفر به یک کنسرت بیایند و یک یا چند نفر. کسانی که بد رفتاری می کنند (در واقع من آنها را گروه فشار جدید نامیدم) حداقل باید به آن 3000 نفری که آمدند احترام بگذارند و احترام بگذارند. البته ما برنامه ریزی خوبی داشته ایم و سالن های کنسرت ما به این شکل کنترل می شود و این مشکل چندانی ندارد. اما به نظر من این موضوع نیاز به درک ملی دارد، همه باید به این نتیجه برسیم که حجاب و عفاف دستاورد انقلاب و نظام است. این یکی از ارزش ها و مزایای واقعی است که انقلاب اسلامی به ما عرضه کرده است، پس همه باید تلاش کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: اگر درک درستی از برخی رفتارهای ناخودآگاه و غیر لجبازی وجود داشته باشد، به نظر من هم حجاب و عفاف در جامعه رعایت می شود و هم حداقل شرایط امنیت روحی و روانی که در جامعه وجود دارد. باید برای گردشگران رعایت شود انشالله ایجاد می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه انتشار کتابی از پست های اینستاگرامی وی در فضای مجازی با واکنش افکار عمومی مواجه شد، گفت: متاسفانه این خبر مربوط به 5 سال پیش است. این یکی از کارهایی است که رسانه ها انجام می دهند که قابل سرزنش نیست. آنها 5-6 سال است که اخبار را تحلیل می کنند و فکر می کنند الان این اتفاق افتاده است.

ضرغامی افزود: در گذشته که در اینستاگرام فعال بودم و احساس می‌کردم پست‌ها متفاوت است، جاهای مختلف می‌خواستند آن‌ها را بنویسند، یکی از نهادها هم این کار را می‌کرد، اما بعداً دوست نداشتم و به عنوان یک موضوع شخصی. من در واقع پست های خود را در اینستاگرام در 5 سال گذشته در یک کتاب جیبی نسخه محدود بازتولید کردم که بسیار بیشتر از کتاب قبلی بدون عکس است که در واقع تاکید بیشتری بر محتوا دارد.

وی ادامه داد: «این مجموعه مکتوب من را هر کجا که به خوبی عنوان و نمایه شده بود به دست آوردند، در واقع کتاب مناسبی است که در زمینه جرم و جنایت تخصص دارد. من شخصاً این کار را کردم.» کتاب دیگر مربوط به سال‌ها پیش است و آنطور که می‌خواستم نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا