اخبار گردشگری

فعالیت موزه‌ها در این روزها چگونه است؟

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که تمامی برنامه های هفته میراث فرهنگی را لغو کرد، اکنون در اطلاعیه ای ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه در سانحه بالگرد، اعلام کرده است: تسلیت رئیس جمهور، مقام معظم رهبری، گامی محکم، قاطع و مؤمنانه در مسیر پیشرفت ایران برخواهد داشت و به همین منظور موزه ها، آثار ملی و جهانی، اماکن تاریخی و اماکن فرهنگی تاریخی در روزهای آینده فعال خواهند بود. و در کنار مردم داغدار و نجیب ایران در شهادت کارکنانشان عزاداری کنند.

معاون میراث فرهنگی همچنین تعلیق ویژه برنامه های هفته میراث را در تمامی موزه ها، آثار ملی و جهانی و اماکن فرهنگی-تاریخی تحت نظر خود یادآور شد و تاکید کرد: با گرامیداشت یاد، نام و خدمات نامبردگان شهدای گرانقدر در بیانات دولت و مسئولین استانی مشارکت و حضور موثر خواهند داشت. “نهضت خدمت ادامه دارد.”

پس از شهادت رئیس جمهور و یارانش، رهبر معظم انقلاب اسلامی 5 روز عزای عمومی اعلام کردند و بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از برنامه های فرهنگی لغو شد. سران نظامی در نشست اضطراری که به همت محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور ترتیب داده شد، بر تداوم خدمت به دولت مردمی و همکاری سران نظامی تاکید کردند.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور که برای افتتاح سد مرزی قیز قلاسی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، بر اثر سانحه تصادف با بالگرد حامل وی و همراهانش جان باخت.

آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه، ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از مسافران بالگرد حامل رئیس جمهور بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا