اخبار گردشگری

فرودگاه اختصاصی پروازهای تهران استانبول

به گزارش تودی تریپبرگزاری کنسرت های مختلف، جشنواره های هنری و سرگرمی، جشنواره های موضوعی و نمایشگاه های علمی و صنعتی تنها بخش کوچکی از این صنعت است. سرمایه گذاری اصلی در حفظ آثار باستانی و تاریخ انجام شده است. عمارت های باشکوه عثمانی و بیزانسی عقل هر هنردوستی را می دزدد.

به همه اینها باید بازارها و مراکز خرید قدیمی و جدید استانبول را هم اضافه کنیم. مراکز تفریحی استانبول نیز میزبان گروه های زیادی از گردشگران روسی، آلمانی و ایرانی است. با توجه به کل ظرفیت گردشگری این شهر، سه فرودگاه در استانبول ساخته شده است تا مدیریت پرواز و کنترل تعداد زیادی از گردشگران ورودی و خروجی استانبول را تسهیل کند. در این مقاله در مورد فرودگاه های استانبول و پروازهای تهران به استانبول صحبت خواهیم کرد.

فرودگاه آتاتورک استانبول

فرودگاه آتاتورک استانبول

اولین فرودگاه بین المللی ساخته شده در این شهر فرودگاه آتاتورک استانبول بود. این فرودگاه قطب اصلی مهم ترین خطوط هوایی ترکیه محسوب می شد. اولین پرواز در فرودگاه آتاتورک در سال 1953 انجام شد. بر اساس تصمیم ترکیش ایرلاینز این فرودگاه در سال 2022 بسته خواهد شد.پروازها به فرودگاه جدید استانبول منتقل شده است. به مدت دو سال، در سال های 2018 و 2019، هر دو فرودگاه آتاتورک و فرودگاه جدید استانبول فعال بودند. با گذشت زمان و با انتقال پروازها به فرودگاه جدید، فرودگاه آتاتورک برای همیشه بسته شد.

بر اساس آنچه دولت ترکیه اعلام کرد، پارک ملی ترکیه در این مکان ساخته می شود و به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل می شود. قبل از راه اندازی فرودگاه جدید استانبول، بیشتر پروازهای تهران به استانبول در فرودگاه آتاتورک انجام می شد. این فرودگاه در بخش اروپایی استانبول تاسیس شد. به همین دلیل مسافران استانبول که برای یک سفر کاری به این شهر آمده بودند، آن را به عنوان توقفگاه انتخاب کردند.

فرودگاه جدید استانبول

پس از بسته شدن فرودگاه آتاتورک و بهره برداری کامل از فرودگاه جدید استانبول، کد فرودگاه آتاتورک (IST) به فرودگاه جدید اختصاص یافت. این مرکز هوایی در آرناووت کوی استانبول و در قسمت اروپایی آن واقع شده است. فرودگاه جدید استانبول مرکز اصلی خطوط هوایی ترکیش و ترکیش بار است. پروازهای این فرودگاه به 114 کشور طراحی شده است. فرودگاه جدید استانبول با ارائه خدمات به بیش از 64 میلیون مسافر از نقاط مختلف جهان، به شلوغ ترین فرودگاه اروپا و پنجمین فرودگاه شلوغ جهان تبدیل شده است.

یک ترمینال برای پروازهای داخلی و یک ترمینال برای پروازهای بین المللی است. طراحی پنج باند در فرودگاه جدید استانبول امکان پرواز بدون معطلی را برای هواپیماها فراهم کرد. از این تعداد، سه باند مسیر اصلی و دو خط دیگر برای نگهداری است. یکی از نکات جالب این فرودگاه امنیت بالای آن است. اداره امنیت فرودگاه بیش از 3500 کارمند دارد. از جدیدترین و با کیفیت ترین تجهیزات امنیتی نیز برای حفظ جان و مال مسافران استفاده می شود. اکثر پروازهای تهران به استانبول از فرودگاه جدید استانبول انجام می شود.

فرودگاه سابیها گوکچن استانبول

فرودگاه سابیها گوکچن استانبول

اگر قصد بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول را دارید، بهتر است بلیط هواپیما تهران به استانبول به مقصد فرودگاه صبیحا گوکچن را ارزان خریداری کنید. این فرودگاه در منطقه پندیک در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. Sabiha Gokchen قطب اصلی دو شرکت هواپیمایی Anadolujet و Pegasus است. تمامی پروازهای داخلی و خارجی از یک ترمینال در فرودگاه سابیها گوکچن انجام می شود. جالب است بدانید که سالانه 25 میلیون مسافر از فرودگاه بین المللی Sabiha Gokcen استانبول تردد می کنند.

این فرودگاه به نام اولین خلبان زن جنگنده جهان نامگذاری شده است. صبیها گوکچن دختر خوانده مصطفی کمال آتاتورک رهبر ترکیه است و به عنوان اولین خلبان زن ترکیه شناخته می شود. اولین پرواز این فرودگاه در سال 2001 انجام شد.فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن رتبه سوم ترکیه را از نظر تردد مسافر و هواپیما دارد.

اگرچه فرودگاه جدید استانبول برای پروازهای ایرانی طراحی شده است. اما برخی از پروازهای تهران به استانبول در این فرودگاه توقف دارند.

این مقاله یک گزارش است و توسط سردبیران تودی تریپ تهیه نشده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا