ایران گردی

فروختن بلیت برای گنجینه تخریب‌شده توسط طالبان

به گزارش تودی تریپ به نقل از Ancient Origins، طالبان اکنون بلیت های بازدید از آثار باستانی را می فروشند که در سال 2001 برای تقویت اقتصاد افغانستان تخریب کردند.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده در واشنگتن پست، برنامه گردشگری افغانستان شامل بازدید از دو مجسمه سنگی بودایی است که در سال 2001 تخریب شدند.

مجسمه های بودای بامیان، واقع در منطقه هزاره جات، زمانی خانه هنر و میراث بودایی بود. این بناها در سال 600 میلادی ساخته شده اند و یکی از آنها 53.34 متر ارتفاع و دیگری 36.56 متر ارتفاع دارد، اما در ماه مارس سال 2001 شبکه NBC از تخریب این دو مجسمه توسط طالبان و محو تاریخ فرهنگ 1400 ساله افغانستان خبر داد. .

بر اساس گزارش اسلیت، طالبان ظرف دو روز این مجسمه ها را با تیراندازی به سمت آنها تخریب کردند، اما اکنون مردم می توانند بلیت بازدید از مجسمه های بودا در بامیان را به قیمت 57 سنت افغانی و 3.45 دلار برای خارجی ها خریداری کنند.

سال گذشته نیز روزنامه گاردین در گزارشی گزارش داد که طالبان در چند متری صخره ای که مجسمه های بودای بامیان را در خود جای داده است، ساخت یک مجتمع توریستی را آغاز کرده اند که باستان شناسان و کارشناسان هشدار داده اند که ممکن است باعث آسیب دائمی به این مکان فهرست شده شود. فهرست میراث جهانی

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا