جاذبه های گردشگری خارجی

فرانسه چقدر بزرگ است؟

منطقه فرانسه: جزئیات و ابعاد

فرانسه با مساحتی در حدود 643801 کیلومتر مربع یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی و جهانی از نظر وسعت محسوب می شود. فرانسه از نظر مساحت در بین کشورهای جهان در رتبه چهل و سوم قرار دارد و بعد از روسیه بزرگترین کشور اروپایی از نظر مساحت محسوب می شود. مساحت فرانسه بین توابع خشکی و آبی با مساحتی در حدود 640427 کیلومتر مربع تقسیم شده است، در حالی که توده های آبی شامل رودخانه ها و دریاچه ها حدود 3374 کیلومتر مربع از کل مساحت را تشکیل می دهند.

موقعیت جهانی فرانسه

فرانسه نقش مهمی در صحنه بین المللی ایفا می کند زیرا عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است که به آن حق وتو می دهد. این کشور همچنین یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و منطقه یورو و عضو گروه هفت (G7)، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، تجارت جهانی است. سازمان (WTO) و فرانکفونی. فرانسه پس از ایالات متحده آمریکا دارای دومین هیئت دیپلماتیک بزرگ جهان، ششمین کشور بزرگ از نظر هزینه های نظامی و سومین کشور بزرگ از نظر ذخایر تسلیحات هسته ای است.


مرزهای جغرافیایی فرانسه

فرانسه با چندین کشور و منابع آبی مرز مشترک دارد. از شمال شرقی با لوکزامبورگ، بلژیک و آلمان، از غرب با خلیج بیسکای و از شمال غربی با کانال مانش همسایه است. از شمال با بخش جنوب شرقی انگلستان و از جنوب با اسپانیا، دریای مدیترانه و کشور آندورا همسایه است.

جمعیت در فرانسه

طبق آمار سال 2020، جمعیت فرانسه تقریباً 65 میلیون نفر است که آن را بیست و دومین کشور پرجمعیت جهان و سومین کشور پرجمعیت در اروپا می کند. تراکم جمعیت در فرانسه حدود 119 نفر در هر کیلومتر مربع است. تعداد مسلمانان فرانسه حدود 4.5 میلیون نفر تخمین زده می شود که بیشتر آنها از کشورهای مراکش، الجزایر و تونس هستند. فرانسه همچنین میزبان حدود 11.8 میلیون مهاجر است که معادل 19 درصد از کل جمعیت است. در سال 2020، تعداد پناهندگان در فرانسه تقریباً 436100 نفر بود که بیشتر آنها از افغانستان، گینه و بنگلادش بودند. حدود 81 درصد از مردم زندگی در مناطق شهری را ترجیح می دهند و پایتخت پاریس با جمعیتی حدود 2.1 میلیون نفر پرجمعیت ترین شهر فرانسه به حساب می آید و پس از آن شهر مارسی با حدود 794 هزار نفر قرار دارد.

زمین در فرانسه

ویژگی های سطحی در فرانسه متنوع است زیرا شامل فلات ها، دشت ها، کوه ها و زمین های ساحلی می شود. پایین ترین منطقه در این کشور در دلتای رون است که حدود دو متر زیر سطح دریا قرار دارد. کوه ها و قله های بلند در مرزهای ایتالیا ظاهر می شوند و مون بلان با ارتفاع 4807 متر بلندترین کوه فرانسه به حساب می آید. همچنین فلات آردن در شمال شرقی، آلپ در شرق و رشته کوه پیرنه در جنوب وجود دارد. جنگل های انبوه استوایی حدود 28 درصد از فرانسه را پوشش می دهند که به صنعت چوب پر رونق کمک می کند.

آب و هوا در فرانسه

فرانسه دارای آب و هوای معتدل است. زمستان سرد و بارانی و تابستان گرم و مطبوع با کمی افزایش رطوبت در طول نوار ساحلی است. فرانسه سه نوع آب و هوا دارد: اقیانوسی، قاره ای و مدیترانه ای. آب و هوای اقیانوسی در بخش‌های غربی حاکم است، جایی که دمای هوا پایین است و بارندگی در تابستان فراوان است. آب و هوای قاره ای در بخش مرکزی و شرقی کشور حاکم است که تابستان گرمتر و زمستان سردتر است. آب و هوای مدیترانه ای در جنوب فرانسه حاکم است، جایی که زمستان ها سرد و تابستان ها گرم با باران کم است.

اقتصاد فرانسه

فرانسه با تولید ناخالص داخلی تقریباً 2.93 تریلیون دلار به عنوان دومین اقتصاد بزرگ اروپا و پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان طبقه بندی می شود. فرانسه به دلیل سرمایه گذاری قابل توجه در انرژی هسته ای، عضو گروه هفت کشور صنعتی و بزرگترین کشور مستقل انرژی در جهان غرب است. فرانسه به صنایع مختلفی مانند حمل و نقل هوایی، خودروسازی و محصولات لوکس متکی است و یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان است.

گردشگری در فرانسه

فرانسه سالانه پذیرای حدود 84 میلیون گردشگر است که این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل می کند. گردشگری 9.7 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. از جاذبه های گردشگری محبوب فرانسه می توان به موزه لوور، کاخ ورسای و برج ایفل اشاره کرد.

موزه لوور

موزه لوور در پاریس واقع شده و یکی از بزرگترین موزه های جهان به شمار می رود که بیش از 35000 شی تاریخی و هنری از جمله مونالیزا و ونوس میلو را در خود جای داده است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای در منطقه ایل دو فرانس واقع شده است. در زمان سلطنت شاه لویی سوم ساخته شد و در زمان سلطنت شاه لوئی چهاردهم گسترش یافت. از سال 1979، این کاخ به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است.

برج ایفل

برج ایفل نماد پایتخت پاریس و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری جهان است. تقریباً 324 متر ارتفاع دارد و ساخت آن دو سال و دو ماه به طول انجامید و در سال 1889 تکمیل شد.

گورستان پانتئون بزرگان

گورستان پانتئون بقایای بسیاری از نویسندگان، دانشمندان و ژنرال های فرانسوی را در خود جای داده است. این بنا در سال 1790 ساخته شد و با گنبد بزرگ و نماهای کلاسیک با سبک رومی در ساخت آن مشخص می شود.

اطلاعات اضافی در مورد فرانسه

فرانسه کشوری است که در غرب اروپا واقع شده و از نظر نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی یکی از بزرگترین و مهم ترین کشورهای جهان است.

سرمایه، پایتخت

پاریس پایتخت فرانسه و بزرگترین شهر این کشور است و به «شهر نور» معروف است.

زبان

زبان رسمی در فرانسه فرانسوی است.

واحد پول

واحد پول رسمی یورو (EUR) است.

دولت

فرانسه یک جمهوری دموکراتیک ریاست جمهوری است که در آن رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می شود. نظام سیاسی از سه قوه مجریه (رئیس جمهور و دولت)، قوه مقننه (مجلس) و قوه قضائیه (قوه قضاییه) تشکیل شده است.

فرهنگ

فرانسه منبع فرهنگ جهانی است که به خاطر ادبیات، هنر، مد و غذاهای خوبش شناخته شده است. این شامل بسیاری از موزه ها و جاذبه های گردشگری معروف است.

غذا

فرانسه به خاطر غذاهای تصفیه شده و متنوعش مانند کروسانت، باگت، سوپ پیاز، راتاتویی، پنیر و شراب معروف است.

ورزش ها

ورزش نقش بزرگی را در فرهنگ فرانسه ایفا می کند، با ورزش های محبوب از جمله فوتبال، تنیس و ورزش های آبی.

سوالات متداول در مورد منطقه فرانسه

مساحت فرانسه چقدر است؟

مساحت فرانسه حدود 643801 کیلومتر مربع است.

قلمرو فرانسه از نظر جغرافیایی چگونه توزیع شده است؟

از نظر جغرافیایی در چندین منطقه از جمله دشت های شهری، کوه ها و سواحل پراکنده شده است.

مناطق جغرافیایی اصلی فرانسه کدامند؟

مناطق عبارتند از ایل دو فرانس، پروونس-آلپ-کوت دازور، اکسیتانیا و غیره.

محیط های طبیعی متمایز در فرانسه کدامند؟

محیط طبیعی شامل کوه های آلپ، پیرنه، دشت ها، سواحل، جنگل ها و رودخانه ها می شود.

آیا مناطق بیابانی در فرانسه وجود دارد؟

بله، مناطق کویری کوچکی مانند صحرای کامارگ و صحرای دشت لانگ وجود دارد.

تنوع فضا در فرانسه چه تأثیری بر کشاورزی و اقتصاد دارد؟

تنوع فضا امکان تنوع بخشی به کشاورزی و تولید صنعتی را فراهم می کند که باعث بهبود اقتصاد می شود.

ذخایر طبیعی مهم فرانسه کدامند؟

ذخایر طبیعی شامل پارک های ملی مانند سیرک دو گاور و ذخیره گاه طبیعی کامارگ می شود.

فرانسه کشوری با تنوع جغرافیایی و فرهنگی فراوان است که آن را به یکی از مشهورترین کشورهای جهان از نظر نفوذ تمدنی و اقتصادی تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا