ایران گردی

فاصله یاسوج تا پیست اسکی کاکان چقدر است؟

تودی تریپ: باور کنید یاسوج پیست اسکی دارد و از همه مهمتر پیست اسکی کاکان (پیست دنا) یکی از بهترین پیست های جنوب کشور است.

تقریبا تا پایان بهار دامنه های کوه دانا پوشیده از برف است و می تواند مقصد مناسبی برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی باشد.

با 18 کیلومتر مسافت از شهر یاسوج می توانید به راحتی به روستای کاکان برسید. دهی در میان کوه دانا.

چه اسکی باز باشید و چه نباشید، گذراندن یک روز برفی در این پیست و مشاهده مناظر زیبای روستای کاکان می تواند سفری فراموش نشدنی و هیجان انگیز را برای شما رقم بزند.

پیست اسکی دنا در زمستان و بهار پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بی شماری است که آخر هفته خود را در کوه زیبای دنا می گذرانند.

این پیست معمولا تا پایان فصل بهار باز است و همه ساله دوره های آموزشی ویژه اسکی را برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی برگزار می کند.

در این پیست به راحتی می توانید از تجهیزات ویژه اجاره ای اسکی مانند میله، تخته، چکمه و … استفاده کنید. و یکی از بهترین مکان ها برای گشت و گذار در یاسوج است.

آشنایی با پیست اسکی کاکان

کودکان تنها کسانی نیستند که از بارش برف لذت می برند. اسکی بازان و علاقه مندان به ورزش های زمستانی نیز منتظر اولین برف هستند.

فاصله یاسوج تا پیست اسکی کاکان چقدر است؟

یکی از محبوب ترین پیست های کشور، پیست اسکی کاکان در حوالی یاسوج است. علاوه بر اسکی بازان، کوهنوردان زیادی برای برف و تیوپ به این مسیر می آیند.

پیست اسکی کاکان در 18 کیلومتری یاسوج و نه چندان دور از مرکز استان واقع شده است.

کافی است از بلوار شهید ولی پور یاسوج وارد جاده یاسوج – اقلیدس شوید و همان مسیر را ادامه دهید. با حدود نیم ساعت رانندگی می توانید به پیست اسکی دنا یا کاکان برسید.

از تهران تا این پیست اسکی حدود 770 کیلومتر فاصله است. استان کهگیلویه و بویراحمد به استان های فارس، خوزستان و اصفهان نزدیک است و گردشگران زیادی از استان های جنوبی به پیست کاکان دسترسی دارند.

طول باند 600 متر و عرض آن 1500 متر است و در ارتفاع حدود 2600 متری از سطح دریا ساخته شده است.

پیست اسکی کاکان معروف به دانا در سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد و در آن زمان تنها یک تله کابین وجود داشت. سرانجام در سال 2004 سه بالابر در این پیست ساخته شد که دو تای آن برای اسکی بازان حرفه ای است.

این منطقه بسیار برفی است و در زمستان تا سه متر برف می بارد. با اولین بارندگی، علاقه مندان به اسکی از حدود ژانویه به این منطقه می آیند.

این پیست تا پایان زمستان کار می کند و با اسکی در دست علاقه مندان به کوهستان را به خود جذب می کند.

آخر هفته‌ها دامنه‌های کوه مملو از گردشگران پیر و جوان است که آدم برفی می‌سازند، سورتمه می‌روند و از حضور برف زیاد لذت می‌برند. در برخی روزها تعداد این گردشگران به سه هزار نفر می رسد.

فاصله یاسوج تا پیست اسکی کاکان چقدر است؟

پیست اسکی کاکان با وجود مناظر جذابش، امکانات رفاهی کمی دارد. البته در سال های اخیر در آنجا رستوران و خوابگاه ساخته اند.

در محوطه این پیست اقامتگاهی با امکانات راحت، محوطه سوارکاری و پیست اسکی روی چمن خواهند ساخت. البته بد نیست به این نکته نیز توجه داشته باشید که در روزهای آخر هفته جاده ای که به پیست منتهی می شود شلوغ است و گردشگران در ترافیک گیر می کنند.

اگر قصد بازدید از پیست اسکی کاکان (دنا) را دارید و تجهیزات اسکی ندارید، نگران نباشید. می توانید اسکی و سایر تجهیزات را اجاره کنید.

پس از چند ساعت تمرین با مربی اسکی، می توانید لذت اسکی روی برف را امتحان کنید. بسیاری از مردم ترجیح می دهند با یک لوله بر روی برف سر بخورند و هیجان فروخورده را رها کنند.

جشنواره های زمستانی که در ماه فوریه در این پیست برگزار می شود شامل سه بخش مسابقه ورزشی، نقاشی و مجسمه سازی برفی است. در این جشنواره، بازار نمایشی با اسکی، اسنوبورد، مجسمه های برفی، پیاده روی، موسیقی محلی و عکاسی است.

پیست اسکی کاکان کجاست؟

نشانی: کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، جاده اقلیدس یاسوج، نزدیک روستای کاکان

دسترسی: برای رسیدن به مجموعه کاکان باید به یاسوج بروید و از آنجا با تاکسی به پیست بروید.

فاصله یاسوج تا پیست اسکی کاکان چقدر است؟

اگر می خواهید از نیمه شمالی کشور به کاکان بروید، باید به اراک برسید و سپس از خرم آباد، پلدختر، اندیمشک، دزفول، شوشتر، مسجد سلیمان و ایذه عبور کنید تا به یاسوج برسید. اگر از اصفهان و اطراف آن به یاسوج می روید باید از شیراز به یاسوج بروید.

این پیست به راحتی قابل دسترسی است و در کنار جاده اصلی یاسوج – اقلیدس قرار دارد.

اگر می خواهید برای اسکی به کاکان بروید از آذر تا پایان اسفند این منطقه پوشیده از برف است و فصل خوبی برای سفر شما به حساب می آید.

همچنین شاید جالب باشد بدانید که هر ساله در اردیبهشت و خرداد این منطقه پوشیده از گل های لاله است و پس از آب شدن برف های زمستانی، شیب سبزی پر از گل های وحشی و زیبا خواهید دید. بنابراین می توانید در فصل زیبای بهار از این منطقه دیدن کنید و به طبیعت گردی بروید.

پیست اسکی کاکان در 18 کیلومتری یاسوج و در نزدیکی روستای کاکان و در ارتفاع 2600 متری با سه تله اسکی برای اسکی بازان تعبیه شده است.

این پیست حدود 600 متر طول مفید دارد و یکی از مزیت های آن مجاورت با شهرهای مرکزی و جنوبی است به همین دلیل افراد زیادی از فارس، اصفهان و خوزستان برای اسکی و تیوپ به این منطقه سفر می کنند.

فاصله یاسوج تا پیست اسکی کاکان چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا