ایران گردی

فاصله گرگان تا جهان نما چقدر است؟

تودی تریپ: منطقه حفاظت شده جهان نما در ارتفاع 600 تا 3086 متری از سطح دریا قرار دارد و از بلندترین نقاط آن می توان مناظر زیبای کردکوی، گرگان و بندرترکمن را تماشا کرد.

جنگل‌های جهان‌نما، جنگل‌های هیرکانی هستند و از قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان هستند. جالب است بدانید که نام این منطقه از سکونتگاه ییلاقی جهان نما گرفته شده است.

منطقه حفاظت شده جهان نما در 60 کیلومتری شهر کردکوی در استان گلستان قرار دارد و فاصله آن تا گرگان 85 کیلومتر است.

  • نشانی: استان گلستان، بخش کردکوی، منطقه حفاظت شده جهان نما

فاصله 80 کیلومتر

فاصله 48 دقیقه

بر اساس سرعت متوسط ​​100 کیلومتر در ساعت

روستای جهانما کجاست؟

حال ببینیم دشت یا یلنگ جهان نما کجاست و چگونه به آنجا برویم. این دشت در 85 کیلومتری گرگان (مرکز استان گلستان)، جنوب شرقی شهرستان کردکوی و در ارتفاع 3500 متری قرار دارد.

فاصله گرگان تا جهانما چقدر است؟

برای رسیدن به این منطقه با هوای خوب ابتدا باید از شمال شرق تهران به استان گلستان بروید. سپس از گلستان به سمت شهر کردکوی حرکت کنید.

این مسیر حدود 70 کیلومتر طول دارد که 30 کیلومتر آخر آن مشکی و کمی سخت است. از کردکوی به روستای دراژنو می روید و در مسیری جنگلی به روستای رادکان می رسید.

پس از رسیدن به رادکان، از برج رادکان، یک برج 35 متری دیدن کنید و دوباره حرکت کنید تا به یک سه راهی برسید. در این چای تابلویی را می بینید که شما را به این خانه ییلاقی هدایت می کند.

برای رسیدن به جهاننما دو راه دارید، یا از کردکوی در استان گلستان به روستا می روید یا از دامگان در استان سمنان.

از کردکوی:

در شهر کردکوی به دنبال اولین میدان به نام فالکه شاهداری باشید و از آنجا به سمت جنوب یا سمت راست جاده حرکت کنید. این مسیر شما را به روستای درازنو می رساند.

مسیری که از پارک جنگلی کردکوی (امام رضا) می گذرد کوهستانی و باریک است.

پس از عبور از پارک جنگلی به یک تقاطع می رسید. جاده سمت چپ شما را به روستای درازنو می‌برد و جاده سمت راست مستقیماً به روستای رادکان می‌رود.

بهتر است از جاده دراژنو استفاده کنید زیرا در صورت نیاز به وسیله نقلیه می توانید آن را از هتل آپارتمان میدوی یا از خود دراژنو تهیه کنید.

البته انتهای این مسیر دوباره به روستای رادکان می رسد.

فاصله گرگان تا جهانما چقدر است؟

این روستا را ترک کنید تا به برج معروف رادکانوا برسید. از آنجا ادامه دهید تا به یک سه راهی برسید.

در اینجا تابلوی کوچکی را می بینید که راه دنیا را به شما نشان می دهد.

از اینجا به بعد جاده بسیار سخت می شود زیرا هم پیچ ها و هم شیب جاده تندتر می شود. مسیر را به آرامی ادامه دهید تا منظره روستای جهان نما در مقابل شما نمایان شود.

از دامگان:

در صورت تمایل می توانید از سمت دامگان نیز به جهان نما برسید. برای این کار باید از دامغان جاده چشمه علی را طی کنید و از آنجا به دیباج و سپس به چمن سوار بروید.

ادامه دهید تا در نهایت به روستای زیبای جهان نما برسید.

نسیم مطبوعی همیشه در این روستای تفریحی می وزد. هر فصلی که به این دشت می روید می توانید از آن لذت ببرید.

این کلبه زیبا دارای بهاری دلپذیر، تابستان های سرسبز با هوای مطبوع، پاییزهای رنگارنگ و زمستان های سرد است.

اما بدانید که اگر در فصل بهار به این بهشت ​​پاک بروید، گله و کندوی عسل را در راه خواهید دید. می توانید در طول مسیر یک توقف کوتاه داشته باشید و از این گله ها عسل و لبنیات تازه بخرید.

روستای جهان نما در گلستان

جهان نما یک دهکده ویلایی ییلاقی در میان منطقه ای حفاظت شده به همین نام است که به دور از هیاهو و هیاهوی دنیا زندگی می کند.

خانه‌ای بکر و دیدنی که مناظر و فضای کوه‌های آلپ و حومه سوئیس را تداعی می‌کند و با دشتی وسیع در میان جنگل‌های هیرکانی چند میلیون ساله و کوه‌های البرز احاطه شده است.

دهکده تابستانی جهان نما دارای معماری بومی و سنتی است. اینجا هیچ نشانی از زندگی شهری نیست و آب لوله کشی، آنتن موبایل، برق و تلفن به خانه مردم نمی رسد.

منطقه حفاظت شده جهان نما با وسعت 31747 هکتار و در ارتفاع 600 تا 3086 متری از سطح دریا واقع شده است.

فاصله گرگان تا جهانما چقدر است؟

این منطقه سالم ترین و دست نخورده ترین جنگل های میانبند (جنگل های کوهستانی) در شمال ایران را دارد و گفته می شود تنها منطقه ای در کشور است که ببرها می توانند به راحتی در آن زندگی کنند.

منطقه جهان نما پس از پارک ملی گلستان بزرگترین منطقه حفاظت شده استان است و از سال 1352 تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

جنگل‌های جهان‌نما، جنگل‌های هیرکانی هستند و از قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان هستند. جالب است بدانید که نام این منطقه از سکونتگاه ییلاقی جهان نما گرفته شده است.

یکی دیگر از نکات جالب در مورد منطقه جهان نما، شهرت آن به بام استان گلستان است، زیرا می توان از مرتفع ترین نقاط آن منظره خوبی به شهرهای کردکوی، گرگان و بندرترکمن داشت.

روستای معروف زیارت و آبشار زیبای آن نیز در این منطقه قرار دارد و می توانید در سفر به جهان نما از دیدنی های این روستا لذت ببرید.

اما در سفر به استان گلستان علاوه بر بازدید از این ویلا، می توانید از جاذبه های نزدیک به دنیا مانند شهر باستانی تمیشه، ابراهیم و چهار کوه، قبرستان قدیمی کمرسرک، امامزاده روشن آباد، شاه عباسی دیدن کنید. جاده روستای ویلای درازنو پارک جنگلی امام رضا از جیلینگ بیلینگ و…

همچنین این منطقه به دلیل ارتفاع زیاد، چشمه های بسیار زیبا و فراوانی در اطراف خود دارد که بازدید از آن بسیار مطبوع و آرام خواهد بود.

از جمله این چشمه ها می توان به نوهد چشمه، چشمه سرخ، پیرزن چشمه، شربت، تول بنه، مازوکش، ولدیگا، امام وردی، چهارسره و سوته اشاره کرد.

کوه های مرتفع اطراف این منطقه مانند دوکالی، شاه پشند، کلت و چلستان، زبله، لنده کوه و تلمبر از دیگر جاذبه های نزدیک به این منطقه هستند و برای کوهنوردان بسیار مناسب هستند.

توجه داشته باشید که برای بازدید از این منطقه باید کفش مناسب پیاده روی داشته باشید.

فاصله گرگان تا جهانما چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا