ایران گردی

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است

تودی تریپا _ خدمات توریستی: گالیکش یکی از شهرستان های استان گلستان است که بین شهرستان های مینوداش و کلاله در مسیر جاده ترانزیتی مازندران – خراسان واقع شده است.

این شهرستان نقطه تلاقی سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان است که گلوگاه استان در منتهی الیه شرق استان محسوب می شود.

این شهرستان از شمال به شهرستان کلاله و گنبد کاووس، از جنوب به استان سمنان، از شرق به استان خراسان شمالی و بخش بجنورد و از غرب به شهرستان مینودشت محدود و محدود است. فاصله گالیکش تا شهرستان مینودشت هفت کیلومتر، تا چهارراه کلاله پنج کیلومتر و تا گرگان 108 کیلومتر است.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است؟

آبشار لوح یکی از معروف ترین دیدنی های استان گلستان و مقاصد گردشگری طبیعی گالیکش است که در 20 کیلومتری آن و 5 کیلومتری جاده اصلی گلستان – مشهد در کنار روستایی به همین نام قرار دارد.

این آبشار در جنگلی انبوه برگ‌ریز و در 14 کیلومتری غرب پارک ملی معروف گلستان واقع شده است.

فاصله گرگان تا آبشار لو

آبشار لوچ در نزدیکی روستایی به همین نام و در 25 کیلومتری شرق شهرستان گالیکش قرار دارد. فاصله گالیکش تا گرگان مرکز استان گلستان حدود 110 کیلومتر است.

دسترسی به آبشار Loch راحت تر از آبشارهای دیگر است و می توان با ماشین به آن رسید.

برای رسیدن به این آبشار باید جاده اصلی گلستان – مشهد را طی کنید. پنج کیلومتر پایین تر از جاده، در سمت راست جاده، تابلوی آبشار دریاچه را خواهید دید.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است؟

بر خلاف دیگر آبشارهای دیدنی استان گلستان، آبشار لو یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی واقع در این استان است که علاوه بر زیبایی، اولویت این آبشار نسبت به دیگر آبشارهای این استان دسترسی آسان به آن است.

این آبشار در کنار روستایی به همین نام قرار دارد که کمتر از 1000 نفر جمعیت دارد.

آبشار دریاچه گلستان در دل جنگل های انبوه مر، افرا و توسکا قرار دارد. این درختان به زیبایی آبشار و البته آب و هوای مطبوع و مناظر دلپذیر برای مسافران می افزایند.

آبی که از صخره ها در سطح زیرین این آبشار می ریزد، در هر سطحی که آب از آن عبور می کند، حوضچه هایی ایجاد می شود تا به سطح بعدی برود. ارتفاع بلندترین طبقه این آبشار 15 متر است و در نهایت ارتفاع آبشارها به 70 متر می رسد.

در واقع آنچه Loh نامیده می شود مجموعه ای از آبشارها است. متاسفانه به دلیل مناظر زیبا و دسترسی آسان به این آبشار، امکانات و اقامتگاه های مناسبی برای آن وجود ندارد.

جالب است بدانید که آبشار گلستان لوچ مقصد تورهای کوه نوردی جنگل هیرکانی گلستان نیز محسوب می شود.

در واقع این آبشار در این جنگل ها قرار دارد و جنگل جنوب به استان سمنان و دشت های زیبای شاهرود می رسد. مسیر پیاده روی از این مسیر تا آبشار در مسیری شیب دار و نسبتا طولانی است.

فاصله آبشار لوه در گلستان تا مسیر اصلی گلستان – خراسان مسیری پرتردد به‌ویژه برای زائران مشهدی محسوب می‌شود و تنها 5 کیلومتر است و حتی برای کسانی که به این آبشار سفر نمی‌کنند. اگرچه فقط یک تابلوی کوچک نشان دهنده مسیر فرعی است که از جاده منشعب می شود.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است؟

ویژگی های اصلی Loh Falls

آبشار لوه یکی از جاذبه های گردشگری گالیکش و استان گلستان است که از مجموعه ای از آبشارهای کوتاه و بلند تشکیل شده و ارتفاع کل آنها به 75 متر می رسد.

این دریاچه به طور طبیعی از صخره ها در امتداد یک شیب پلکانی سقوط می کند و دارای پنج طبقه است که در داخل دره ای 35 متری پوشیده از درختان جنگلی مانند نارون، افرا و توسکا قرار دارد.

بلندترین طبقه لوه 15 متر ارتفاع دارد و آبشار لوه از چشمه های بالادست تغذیه می شود. هر طبقه دارای حوضچه هایی است که آب قبل از اینکه به طبقه بعدی برود از آنها عبور می کند.

جدا از دیدن آبشار دریاچه، قدم زدن در دل جنگل هیرکانی را فراموش نکنید زیرا دریاچه یکی از بهترین مقاصد پیاده روی در این جنگل است و بسیاری از دوستداران طبیعت این مکان را برای یک پیاده روی فراموش نشدنی انتخاب می کنند.

پس وسایل مورد نظر را به همراه داشته باشید تا از این تفریح ​​لذت ببرید.

بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. اگرچه در این دو فصل هوا در روز و شب نسبتا سرد است.

پس بهتر است در سفر به این منطقه لباس گرم بپوشید. برای اقامت می توانید از خانه های محلی در روستاهای نزدیک به جاده اصلی نیز استفاده کنید، اما انتخاب زیادی برای این کار نخواهید داشت.

به غیر از پارک ملی گلستان، آبشار کوه سنگی نیز در همین منطقه قرار دارد که دیدن آن نیز خالی از لطف نیست. آبشار آق سو یکی دیگر از آبشارهایی است که در نزدیکی جاده لوح و مشهد می توانید از آن دیدن کنید.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا