ایران گردی

فاصله کرمانشاه تا غار قوری قلعه چقدر است؟

با سلام خدمت نوین_توریسم: غارها اولین جایی بود که مردم برای زندگی خود انتخاب کردند.

اما صادقانه بگویم، آنها گزینه بهتری نداشتند. اما غار به عنوان اولین مسکن سرپوشیده بشر، نقش بسیار مهمی در شناسایی تاریخ زندگی بشر دارد.

ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین خانه های تمدن های بشری دارای غارهای مهم بسیاری است. از جمله می توان به غار قوری قلعه جوانرود اشاره کرد که در نزدیکی روستای قوری قلعه جوانرود قرار دارد.

اهمیت این غار این است که بزرگترین غار آبی خاورمیانه با قدمتی 65 میلیون سال است. در حین تسطیح دهانه غار، محققان آثاری از اواخر دوره ساسانی را در کف غار پیدا کردند.

این آثار شامل هشت بشقاب نقره با نقش کبک و پرنده شکار، قطعات سرامیکی و پانزده سکه ساسانی متعلق به یزدگرد سوم است. بر روی هر دو ظرف کتیبه هایی به خط وسط جانبی وجود دارد.

به غیر از آنها، اگر به غار کوری قلعه جوانرود بروید، با طولانی ترین غار ایران مواجه خواهید شد. این غار از تالارهایی با نام‌های مختلف مانند تالار مریم، تالار تهون، تالار کهن شتر، تالار عروس و غیره تشکیل شده است که هر کدام منظره منحصر به فردی دارند.

فاصله کرمانشاه تا گوری کالا چقدر است؟

قندیل های کریستالی آویزان شده از سقف غار یکی از زیباترین مناظر غار است که شما را شگفت زده خواهد کرد. قوری قلعه زیستگاه گونه های کمیاب خفاش «خفاش کوش گوشی» و سمندر زرد است.

با این حال باید دید که با وجود بازدیدهای محافظت نشده و بدون اظهار نظر، در چند سال آینده نسل این حیوانات باقی می ماند یا ناپدید می شود! این غار در 16 کیلومتری شهر قرار دارد و می توانید برای دیدن یکی از زیباترین مظاهر آفرینش از آن دیدن کنید.

آشنایی با غار گوری کالا

غار قوری قلعه در فهرست هفت اثر طبیعی ملی ایران قرار دارد. غار کوری کالا حدود 40 سال پیش در سال 1355 توسط برخی غارشناسان انگلیسی کشف شد و پس از کشف غار، گروه دیگری از غارشناسان فرانسوی به کاوش در این اثر طبیعی و ملی کشورمان پرداختند و بر اساس برآوردهای خود دریافتند که این غار 65 میلیون سال

اول از همه، مناظر دیدنی کوه ها و پوشش جنگلی این منطقه و دره زیبای آن گردشگران را به وجد می آورد. این منطقه پر از درختان انجیر، بلوط، بادام وحشی و گیلاس است و حیواناتی مانند روباه و خرگوش نیز می توانند در مقابل شما ظاهر شوند.

فاصله کرمانشاه تا گوری کالا چقدر است؟

با عبور از ورودی غار و طی مسیرهای پر پیچ و خم به اولین منطقه وسیع غار کوری کالا می رسید. جایی که به دلیل شکل یکی از شمع هایش و

شباهت او به مریم (سلام الله علیها) به تالار مریم معروف است. بعد از این سالن به تالار شتر هامپ می رسید.
سپس وارد تونل آبی برزخ می شوید که شما را به زیباترین حوض غار می رساند. ساختار شگفت انگیز این برکه و چتر دریایی گوش فیلی بزرگ آن در عمق 1000 متری غار و در تالار بلور یا بتهوون قرار دارد.
وقتی به عمق 1500 متری برسید، سنگ های کریستالی سفید شفاف و درخشانی را می بینید که می توانند رد پای شما را بر روی آنها بگذارند، این تالار عروس است.

از دیگر قسمت های چشمگیر این غار می توان به آبشارهای 10 تا 14 متری آن اشاره کرد که در عمق 2700 متری زمین قرار گرفته اند و قرار گرفتن آنها در دل غار همه را شگفت زده می کند.

علاوه بر این، این غار زیستگاه گونه کمیاب خفاش به نام «خفاش میشوه» و «سمندر خال زرد» است.

فاصله کرمانشاه تا گوری کالا چقدر است؟

فاصله کرمانشاه تا غار کوری کالا

غار گوری کالا در استان کرمانشاه و در 87 کیلومتری این استان و 25 کیلومتری شهرستان روانسر و در مجاورت جاده روانسر – پاوه قرار دارد.

این غار در دامنه کوهی به نام شاهو قرار دارد. طبیعت منحصر به فرد و جذاب این غار در شهر روانسر دلیلی شده است تا گردشگران این غار را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری خود تبدیل کنند.

زیرا در این منطقه می توان یکی از دیدنی ترین دره های استان کرمانشاه را دید که غار در آن قرار دارد. پوشش جنگلی ارزشمند، چشمه های فراوان و مناظر طبیعی فراوانی وجود دارد که هر مسافری را از سفر خود کاملاً راضی می کند.

درختانی که در این منطقه وجود دارد شامل طیف وسیعی از محصولات کشاورزی از جمله درختان بلوط، انجیر کوهی، گیلاس کوهی، بادام وحشی است و جدای از این درختان حیواناتی مانند روباه، خرگوش، آهو و بز در اطراف این غار زندگی می کنند. خود باعث ایجاد پدیده خاصی در این منطقه از استان شده اند.

برای رسیدن به غار کوری کالا باید از استان کرمانشاه رانندگی کنید. در این استان می توانید غار قوری قلعه را در شمال شهرستان روانسر از جاده پاوه به روانسر بیابید.

شش ماه اول سال به خصوص از اواخر اردیبهشت تا اوایل شهریور بهترین زمان برای سفر به کرمانشاه است. در این زمان دما دلپذیرتر است و سرما شما را آزار نمی دهد.

فاصله کرمانشاه تا گوری کالا چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا