ایران گردی

فاصله پارک جنگلی قرق تا گرگان چقدر است؟

تودی تریپ: پارک جنگلی قراق با وسعت 650 هکتار در 24 کیلومتری شرق گرگان و در جاده اصلی گرگان – مشهد واقع شده و شامل پارک حیات وحش، پارک بازی و امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، غرفه غذا و سکوهای کمپینگ می باشد.

علاوه بر این، این منطقه یکی از مناطق مهم اکولوژیکی ایران محسوب می شود و به عنوان زیستگاه گوزن قرمز شناخته می شود. هنگام بازدید از پارک، می توانید گوزن قرمز را ببینید و از آن عکس بگیرید.

طبیعت پارک جنگلی قرغ

پارک زیبای قرغ با مساحتی نزدیک به 650 هکتار، تلفیقی از هنرهای رنگارنگ طبیعت است که در شمال منطقه حفاظت شده چل چلی و در ضلع جنوبی جاده تهران – مشهد و در 22 کیلومتری شرق گرگان واقع شده است. پارک قرغ برای میزبانی خوب برای مسافران و شهروندان روستایی، دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، غرفه های غذا، سکوهای مناسب برای چادر زدن و غیره است تا تجربه یک پیک نیک فوق العاده را در دل طبیعت به بازدیدکنندگان بدهد. .

فاصله پارک جنگلی قرگ تا گرگان چقدر است؟

یکی از جالب ترین جنبه های این پارک جنگلی وجود گونه ای خاص و منحصر به فرد از گوزن قرمز ایرانی است که به طور اختصاصی در این پارک پرورش داده شده و زیستگاه اصلی آن محسوب می شود. در فصل جفت گیری، این گوزن ها صدای بسیار خاصی تولید می کنند که با طبیعت این منطقه طنین انداز می شود. نکته دیگر اینکه گوزن های قرمز در محوطه ای حصارکشی شده در پارک نگهداری می شوند و می توانید از آنها بازدید و از آنها عکس بگیرید. اما مهمتر از همه، این گونه خاص بسیار حساس و در خطر انقراض است، بنابراین در بازدید از آنها مراقب باشید و از ترساندن یا تغذیه آنها خودداری کنید.

پارک ملی قرق یکی از پارک های ملی ایران است که در آن درختانی مانند بلوط، انجلی، نامدار، افرا و غیره وجود دارد. در پارک حیات وحش می توانید حیوانات وحشی کمیاب مانند: گوزن قرمز، خرس جنگلی، خوک و … را پیدا کنید. در پارک جنگلی قرغ مکان ویژه ای برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. از امکانات پارک می توان به: رستوران، آلاچیق، ساختمان نگهبانی، آب آشامیدنی، پارکینگ و … اشاره کرد. نزدیکترین نقطه گردشگری به این مکان موزه مردم شناسی علی آباد کتول و جنگل جالین است.

گشت و گذار در جنگل یکی از تفریحاتی است که امروزه طرفداران زیادی در بین دوستداران طبیعت دارد. پارک جنگلی قرغ که شامل پارک حیات وحش، امکانات رفاهی و پارک بازی است در شهر گرگان واقع شده است. این جاذبه که در حال حاضر یکی از مهمترین مناطق اکولوژیکی ایران است، 650 هکتار وسعت دارد. با رفتن به این منطقه می توانید از وجود طبیعت رنگارنگ لذت ببرید و از منطقه حفاظت شده چل چلی که به زیستگاه گوزن قرمز معروف است دیدن کنید. وجود این گوزن‌ها یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این پارک جنگلی به‌شمار می‌رود که به طور خاص در پارک جنگلی قرق زندگی می‌کنند.

فاصله پارک جنگلی قرگ تا گرگان چقدر است؟

آدرس پارک جنگلی قرغ

پارک جنگلی قرغ در 24 کیلومتری شرق گرگان و در جاده اصلی گرگان – مشهد واقع شده و شامل پارک حیات وحش، امکانات اجتماعی و پارک بازی می باشد. پارک جنگلی قرق گرگان یکی از مناطق مهم اکولوژیکی جانوران ایران محسوب می شود و به عنوان زیستگاه گوزن قرمز شناخته می شود.

این پارک یکی از تفرجگاه های مهم گرگان در استان گلستان است که در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد.

پارک جنگلی قراق در استان گلستان و در 24 کیلومتری شرق گرگان و در مسیر جاده اصلی گرگان – مشهد قرار دارد.

جریان باد در بهار و تابستان از غرب به شرق و در شب از جنوب به شمال است. این پارک دارای دو حلقه چاه عمیق است که از طریق لوله آب به منبعی که بر روی تپه ای در مرکز پارک قرار دارد وصل می شود و سپس به شبکه آبرسانی که کیفیت بالایی دارد وصل می شود.

طراحی این پارک در سال 1348 توسط مرحوم حسین سعیدی آشتیانی; موسس پارک های جنگلی در ایران، عملیات آماده سازی و اجرایی آن از سال 1350 آغاز شد.در داخل این پارک پارک حیات وحش (منطقه پرورش حیات وحش) قرار دارد. همچنین دارای سوله های چوبی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان و سایر امکانات رفاهی است.

رویشگاه های جنگلی آن «انجلی» و «مامرزیستان» و گونه های دیگر آن بلوط، نمدار، توسکا کشلگ، افرا، هورمندی و آزاد و رویشگاه های درختچه ای و تاج نشین آن همانند دیگر رویشگاه های استپی ایران است.

در این پارک جنگلی گونه های حفاظت شده گوزن قرمز ایرانی نگهداری و تکثیر و برای زندگی و پرورش به سایر مناطق کشور منتقل می شود. پارک جنگلی قرق به عنوان زیستگاه گوزن قرمز شناخته می شود، گوزن قرمز یکی از گونه های حفاظت شده محیط زیست است.

فاصله پارک جنگلی قرگ تا گرگان چقدر است؟

این پارک عمدتاً در فصول بهار و تابستان مورد بازدید قرار می گیرد و دارای شبکه آبرسانی، برق، سرویس بهداشتی، پارک حیات وحش، پارک کودک، سوله های چوبی، مکان های کمپینگ و پیک نیک، فروشگاه ها و رستوران ها، ساختمان های امنیتی و پلیس، مسیرهای پیاده روی جاده های آسفالت شده و پیاده رو می باشد. از جمله امکانات پارک جنگلی قرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا