ایران گردی

فاصله نوشهر تا تنگه دار چقدر است؟

تودی تریپا _ خدمات توریستی: جایی در دل جنگل خانیکان نوشهر، رودخانه ای سرکش از دره ای باریک می گذرد. تنگی که این روزها در تورهای طبیعت گردی به تنگ در معروف است و شاید به خاطر دار و درختانش این نام را در اینجا گذاشته اند. اما مردم محلی آن را به نام Tang Koshke Sera می شناسند.

تنگه یا تنگه دار در حاشیه روستای کشسرا نوشهر مازندران قرار دارد و رودخانه دائمی کرکورود از میان آن می گذرد. مسیر صعود به رودخانه 1600 متر است و پس از عبور از آن وارد منطقه جنگلی هانیکان می شوید.

اگر کسی شنا بلد نیست می تواند به صورت گروهی با طناب و با حضور همراهانی که می توانند در قسمت های عمیق کمک کنند از این تفریح ​​لذت ببرد.

آشنایی با تنگ دار

تنگ در یکی از دیدنی های نوشهر در استان مازندران است که در ارتفاعات و در دل جنگل های سرسبز و در مجاورت روستای کوشخسرا قرار گرفته است. این روستا نام های زیادی مانند کشکاسرا، خشک سرا، کوشک سرا و کشکاسرا دارد.

تنگ دار به نام های تنگ دار و دره کورکورود نیز شناخته می شود. مردم محلی آن را تانگ کوشکه سرا نیز می نامند. دلیل نامگذاری این تنگه شاید وجود و درخت اطراف آن باشد.

عمق این رودخانه در طول مسیر متفاوت است. بنابراین در 400 متر اول عمق آن زیاد نیست و شما تقریباً تا زانو در عمق آب هستید. اما به تدریج دیوارهای باریک نزدیکتر می شوند و در نتیجه عمق آب افزایش می یابد تا در نهایت آب حداقل تا سینه شما برسد.

فاصله نوشهر تا تنگه چقدر است؟

به همین دلیل بهتر است به صورت گروهی به این منطقه رفته و در قسمت های عمیق از طناب استفاده کنید. عمق رودخانه در فصول مختلف سال متغیر است و به دلیل آب شدن برف های بالادست در فصل بهار، میزان آب در اواخر تابستان به بالاترین حد و کمترین میزان خود می رسد.

نکته جالب داستان این است که در طول مسیر باریک دریاچه هایی وجود دارد که در صورت داشتن عمق کافی می توانید از غواصی عمیق لذت ببرید.

در واقع صدای دلنشین آب و شنا در دریاچه های زلال از جمله ویژگی های خاطره انگیز اقامت در تنگدر است. به خصوص که صخره های آن پوشیده از خزه و شاخه های پیچک آویزان در اطراف آنها است و منظره ای بی نظیر را ایجاد کرده است.

جنگل های این منطقه به قدری سرسبز و وسیع است که شاخه های آن به مسیری باریک کشیده می شود. به طوری که در تمام طول مسیر زیر سایه آنها هستید و نور خورشید به سختی به کف باریک برگ ها می رسد.

در این مسیر احتمالا با گونه های مختلفی از خزندگان و دوزیستان بی ضرر مانند مارهای آبی، قورباغه، خرچنگ و مارمولک مواجه خواهید شد که هیجان این ماجراجویی را دو چندان می کند.

دسترسی به تنگدر نوشهر

تنگ در نوشهر در ۸ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. بهترین مسیر دسترسی به تنگدر نوشهر برای مسافران تهرانی جاده چالوس است.

پس از رسیدن به اتوبان تهران-شمال از هر نقطه تهران و گذر از تونل های متوالی و سپس جاده زیبای چالوس، مسیر خود را تا سه راهی چالوس به سمت نوشهر ادامه دهید.

فاصله نوشهر تا تنگه چقدر است؟

پس از ورود به نوشهر به کشک سرا بروید. جاده روستای کشسرا حدود 8 کیلومتر قبل از نوشهر است. بعد از کشکسرا به یک جاده خاکی می رسید. در این جاده، در تقاطع به سمت راست حرکت می کنید. وقتی به پل رودخانه کرکو رسیدید، ماشین را پارک کرده و به سمت تنگدر نوشهر به راه خود ادامه دهید.

نشانی: استان مازندران، شهرستان نوشهر، روستای کشکسرا، جاده جنگلی خانیکان

حاشیه جاده چالوس وارد جاده کمربندی و سپس جاده ساحلی شماره 22 به نام سیاهکلرود می شوید. در دوراهی شهید خیریان به راست بپیچید و نیرنگ را بگذرانید. در انتهای نیرنگ دوباره به راست میپیچید و به سمت کشخرا حرکت میکنید.

پس از گذر از روستای کشسرا به جاده خاکی جنگل هانیکان می روید. در ابتدای جاده خاکی به شیب تندی می رسید که در انتهای آن دوشاخه وجود دارد.

به سمت راست ادامه دهید تا به پل رودخانه کرکو که محل پارک است برسید و در اینجا ماشین های سایر گردشگران را خواهید دید. توجه داشته باشید که مسیر سمت چپ به گارد پارک جنگلی خانیکان منتهی می شود و به تنگ در منتهی نمی شود.

توجه داشته باشید که می‌توانید از مسیر کوتاه‌تر جاده سیاه‌لرود به کشک‌سرا نیز استفاده کنید و تا انتهای روستا پیاده روی کنید. با توجه به کوچه پس کوچه، در جاده خاکی جنگل خانیکان آدرس را از اهالی بپرسید و به جای جنگل در تقاطع معدن به راست بپیچید.

از سمت آمل شما به جاده محمودآباد نوشهر بروید. وارد کمربندی نوشهر می شوید. از جاده ساحلی 22 سیاه‌کلرود استفاده می‌کنید و همان مسیری را که آدرس بالا درج شده است طی می‌کنید.

نکته: اگر می خواهید بدون ماشین به تنگ در بروید، می توانید سوار اتوبوس هایی شوید که از نوشهر می گذرند و سپس به جاده کمربندی چالوس بروید. با کمک این اتوبوس ها به سمت روستای کشسرا حرکت کنید و با کمی پیاده روی در روستا به تنگ در برسید.

فاصله نوشهر تا تنگه چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا