ایران گردی

فاصله مرند تا دارانداش چقدر است؟

تودی تریپ: دره درانداش که به دره گوورچینلیک نیز معروف است. این یک مقصد هیجان انگیز برای دوستداران طبیعت و سفرهای ماجراجویی است.

با سفر به این دره شگفت انگیز، تفریح ​​و لذت بردن از زیبایی های این مکان؛ آدرنالین خونتان بالا می رود و لحظاتی را خواهید داشت که شاید در هیچ جای دیگری تجربه نکرده باشید.

آشنایی با دره دراندش

رودخانه ای پر آب از میان این دره می گذرد که بر جذابیت مسیر می افزاید. وقتی از این منطقه عبور می کنید، از تنگه هایی عبور می کنید که گاهی فقط برای یک نفر مناسب است.

مسیر پر پیچ و خم یکی دیگر از ویژگی های این دره است که هر گردشگری را به خود جذب می کند. مسیر دره تقریبا 500 متر است و عبور از آن کار سختی نیست.

صخره های مرتفعی که مسیر را سایه افکنده، آبی که در دره می گذرد و جغرافیای منطقه، بازدید از این منطقه را در فصول گرم سال بسیار دلچسب کرده است.

در مجموع، بازدید از این دره چه از طریق مسیر هریس و گذر از باغ ها و چه از مسیر T روستای دراندیش و تجربه صخره نوردی می تواند سفری بسیار خاطره انگیز را برای گردشگران رقم بزند.

خوب است بدانید که این دره به دره گوورچینلیق نیز معروف است.

فاصله مرند تا دراندش چقدر است؟

گوورچینلیق به جایی گفته می شود که کبوتر در آن زیاد باشد. در اطراف این دره پرندگان زیادی وجود دارد و احتمالاً این نام به آن اشاره دارد.

این دره در هر فصلی از سال زیبایی منحصر به فردی دارد اما به دلیل کوهستانی بودن منطقه بهتر است نیمه اول سال را برای سفر انتخاب کنید.

در فصل بهار دره دراندش و روستاهای اطراف سرسبز و آب و هوای مطبوعی دارند.

با توجه به اینکه صخره های مرتفع این دره بر روی مسیر سایه ایجاد می کند و آب همیشه جاری است، دمای هوا در تابستان تنظیم می شود و سفر به دره در این فصل می تواند بسیار خوشایند باشد.

با توجه به پیچ خوردگی راه دسترسی به دره، بهتر است از سفر به این مناطق در فصول سرد سال و در زمان بارش برف و باران خودداری کنید تا سفری ایمن داشته باشید.

فاصله مرند تا دراندش چقدر است؟

فاصله مرند تا درانداش

دره دیدنی درانداش در استان آذربایجان شرقی، شهرستان مرند و در بخش مرکزی قرار دارد و تا شهر زنوز حدود 25 کیلومتر فاصله دارد.

نزدیکترین روستا به این منطقه روستای هوروز یا هریس است. این جاذبه گردشگری بی نظیر در فاصله 150 کیلومتری شهر تبریز قرار دارد.

برای رسیدن به دره دراندش ابتدا باید به تبریز برسید. راه های مختلفی برای رسیدن به تبریز خواهید داشت.

راه اول استفاده از اتوبوسی است که از اکثر شهرهای ایران به این مقصد می رود. راه دوم استفاده از قطار است.

خط ریلی این شهر از تهران شروع و تا جلفا ادامه دارد. از این رو می توانید با قطار به مقصد خود نزدیک شده و به مرند رفته و در ایستگاه مرند پیاده شوید.

مرند حدود 60 کیلومتر با درانداش فاصله دارد. راه سوم استفاده از هواپیما است.

پروازهای روزانه از تهران، اصفهان و مشهد به تبریز انجام می شود و از تبریز باید به صورت زمینی به مقصد برسید.

برای رسیدن به این دره مهم نیست که چگونه به تبریز برسید، مسیر زیر پیش روی شماست.

از تبریز به هریس: پس از رسیدن به تبریز، جاده شمال غربی، جاده تبریز به سمت شبستر را انتخاب کنید. در این جاده پس از رسیدن به شهر صوفیان از جاده شمالی شهر، جاده صوفیان به سمت مرند خارج شوید.

فاصله مرند تا دراندش چقدر است؟

در این مسیر پس از عبور از سیوان و یام کندی به مرند می رسید. پس از رسیدن به این شهر به جاده شمالی مرند یعنی. از جاده مرند به سمت هادی شهر و پس از عبور از شهرک صنعتی به خروجی زنوز بروید.

این مسیر ابتدا شما را به زنوز و سپس زنوز می رساند. بعد از زنوزگ، جاده کمی پیچ می خورد تا به کوه کمر و سپس به حارث یا خوروز برسید.

از هریس تا دره: پس از رسیدن به این روستا از میان درختان سرسبز و طبیعت بکر هریس بگذرید تا به دره دراندش برسید. این مسیر بسیار آسان است و بیش از نیم ساعت طول نمی کشد تا مسافت را طی کنید.

اگر اهل صخره نوردی هستید و می خواهید از مسیر پرهیجان و پرچالش تری به این دره دیدنی برسید، می توانید صخره نوردی خود را از روستای درانداش آغاز کنید و قسمت هایی از مسیر را با پای پیاده ادامه دهید. این پیاده روی و صخره نوردی بیش از دو ساعت طول خواهد کشید. بنابراین، ما این مسیر را فقط به حرفه ای ها توصیه می کنیم.

برای دره نوردی در درانداش باید کوله پشتی خود را ببندید و به شمال غرب کشور سفر کنید.

برای رسیدن به این دره دو مسیر در پیش رو دارید که با توجه به حال و هوای خود با گذر از هر کدام مکانی شگفت انگیز و خارق العاده را در مقابل چشمان خود خواهید دید.

فاصله مرند تا دراندش چقدر است؟

مسیر اول

اگر به همراه خانواده به دره گوورچینلیق می روید، وقت کافی ندارید و یا حوصله پیمودن مسیری طولانی و پر دست انداز را ندارید، توصیه می کنیم این مسیر را طی کنید:

پس از رسیدن به استان آذربایجان شرقی وارد جاده ارتباطی تبریز به مرند شده و از روستاهای زنوزک و هریس (خروز) عبور کنید.

راهی که بعد از روستای کهکمر به روستا می رسد حدود 6-7 کیلومتر خاکی است و این جاده خاکی حتی برای پیاده روی های کوچک هم مناسب است.

پس از رسیدن به روستای هریس با گذر از باغ ها و سرسبزی این روستا می توانید به دره گوورچینلیق برسید که طی این مسافت زیبا نیم ساعت بیشتر طول نمی کشد.

بار دوم

از طرفی اگر اهل ماجراجویی هستید و تجهیزات صخره نوردی مناسبی دارید، مسیر دوم را انتخاب کنید:

این جاده طولانی تر بوده و راه دسترسی به روستای هریس بوده و تردد وسایل نقلیه از آن دشوار است.

برای پیمودن این مسیر باید از سه راه درانداش به سمت روستای هریس رفت و از آنجا پس از دو ساعت و پانزده دقیقه پیاده روی و صخره نوردی به دره درانداش یا دره گوورچینلیک رسید.

آدرس دره درانداش: استان آذربایجان شرقی شهرستان مرند در 24 کیلومتری شهر زنوز

فاصله مرند تا دراندش چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا