ایران گردی

فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است؟

تودی تریپ: کلوگان در منطقه شمیرانات واقع شده است و دارای مناظر بکر و زیبایی با آبشاری دیدنی است که در هر فصل به خصوص در فصل بهار زیبایی خاص خود را دارد.

این آبشار یکی از مرتفع ترین آبشارهای تهران است اگر عاشق طبیعت گردی و طبیعت گردی هستید، این مکان مقصد مناسبی برای شماست. زیرا برای رسیدن به آن باید پیاده روی کرد.

فاصله روستای کلوگان تا تهران

نشانی: ایران، تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار کسران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

خودرو شخصی: برای رسیدن به روستای کلوگان از بزرگراه بابایی شرق تهران وارد جاده لشگرک شوید. پس از عبور از جاده وارد جاده اوشان می شوید – متوجه می شوید که پس از عبور از جاده به رستورانی به نام دادا می رسید که درست جلوتر از آن یک جاده فرعی در سمت راست به نام جاده کلوگان وجود دارد. انتهای جاده به روستا منتهی می شود.

حمل و نقل عمومی: با اتوبوس، بی آر تی یا مترو تهران به میدان تجریش برسید. در میدان، انتهای خیابان بهنار، مینی بوس هایی وجود دارد که به سمت روستای کلوگان می روند که می توانید از آنها استفاده کنید.

فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است؟

قبل از شروع همه چیز باید به شما بگوییم که روستای کلوگان دارای خیابان های باریکی است که در تعطیلات بسیار شلوغ است، مردم روستا نیز به دلیل کاهش تعداد خودروها و عوامل دیگری که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، اجازه ورود ماشین ها را می دهند. بخش را به دهکده ندهید، بنابراین برای راحتی خود، ماشین را در اولین مکان ممکن پارک کنید و پیاده ادامه دهید.

ورودی روستا با شیب نسبتا تند شروع می شود، از شیب پایین بروید تا به مسجد روستا برسید که امکاناتی مانند سرویس بهداشتی در آن وجود دارد. در کنار مسجد، پلی است که از روی رودخانه روستا می گذرد که از آنجا باید به مسیر خود ادامه دهید.

رودخانه روستا یکی از سرشاخه های رودخانه جیرود است که از میان روستا می گذرد و به آن آرامش و شادی می بخشد. در حاشیه رودخانه مسیر پاکوب برای رسیدن به دره کلوگان وجود دارد که با ادامه آن کم کم از بافت مسکونی و مسیرهای باغ های روستا دور می شوید.

اگر چند قدم جلوتر بروید قناتی چشمه مانند را می بینید که آب آشامیدنی دارد و برخی به آن چشمه پدر می گویند که می توانید برای ادامه مسیر از آن آب بگیرید. حالا وارد مسیری می شود که خیلی هموار و یک طرفه نیست و هر از چند گاهی باید از رودخانه رد شد و خیس شد.

گاهی اوقات باید با پریدن از روی سنگ ها یا پل هایی که از کنده های چوبی ساخته شده اند از رودخانه عبور کنید. پس از 2 ساعت به دره زیبا و شگفت انگیز کلوگان خواهید رسید.

فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است؟

در ورودی روستای کلوگان زنجیر چرخ زده شده و در روزهای آخر هفته به ویژه جمعه ها تردد خودروهای خارجی در روستا ممنوع است.

دلیل این امر حضور مردم و بی قراری اهالی و همچنین محدودیت فضا است به این معنی که وقتی خودروهای گردشگران وارد روستا می شوند جایی برای پارک خودروهای اهالی وجود ندارد.

بنابراین اگر به این مکان روبروی پل ورودی رسیدید با نگهبان و زنجیر چرخ، ماشین خود را همانجا به سمت جاده پارک فشم ببرید و بقیه راه را تا روستا پیاده روی کنید. در حدود 500 متری جاده روستا قرار دارد.

آبشار کلوگان کجاست؟

کلوگان که «گلوکان» یا «کلیگان» نیز نامیده می شود، یکی از روستاهای خوش آب و هوا در روستای رودبار کسران شهرستان شمیران در استان تهران است.

روستاهای پاک دیگری مانند اهر، امامه، شمشک و لالان در این منطقه وجود دارد. آبشار کلوگان یکی از زیبایی های روستای کلوگان و از دیدنی های لواسان است که در دره ای به همین نام و در نیمه راه کلوگان و امامه قرار دارد.

آبشار کلوگان در ارتفاع 2050 متری قرار دارد. کلوگان یکی از مرتفع ترین آبشارهای استان تهران است که 40 متر ارتفاع دارد و به صورت پلکانی پایین می آید. این آبشار در فصل بهار مملو از آب است و معمولاً از اواسط تابستان به بعد چیزی جز قطره ای رقیق آب از آن دیده نمی شود.

این آبشار در مسیر رودخانه فرعی قرار دارد که در سمت چپ به رودخانه اصلی می ریزد. برای رسیدن به پای آبشار باید حدود 200 تا 300 متر در کنار رودخانه کناری پیاده روی کرد و از روستا حدود یک ساعت و نیم پیاده روی طول می کشد.

در طول مسیر ضمن لذت بردن از مناظر و مناظر زیبا، چشمه های آبی را نیز خواهید دید.

فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است؟

پس از حدود یک ساعت پیاده روی، چشمه اول تقریباً سر راه است و به خوبی نمایان است و چشمه بعدی در مسیر رودخانه کناری و قبل از آبشار است.

این چشمه کوچک حدود 100 متر پس از ورود به دره و در سمت چپ رودخانه قرار دارد که برای یافتن آن باید مراقب باشید.

برای رسیدن به کلوگان باید از طریق بزرگراه شهید بابایی شرق یا سایر مسیرهای جایگزین به میدان لشکرک یا میدان قائم بروید و سپس جاده فشم را طی کنید. در کیلومتر هفتم جاده فشم تابلو آبی روستای کلوگان در سمت راست جاده به خوبی نمایان است و شما را به سمت روستا راهنمایی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا