ایران گردی

فاصله دریاچه نئور تا اردبیل چقدر است؟

تودی تریپ: هنرمند طبیعت در میانه شهر تالش در استان گیلان و شهرهای اردبیل و حلال در استان اردبیل شاهکاری زیبا به تصویر کشیده است. این دریاچه آب شیرین در آغوش یکی از دره های کوه باگرو (از قله مرتفع شهر تالش) قرار دارد و مانند نگینی بر حلقه طبیعی این منطقه می درخشد که به گفته برخی کارشناسان مرتفع ترین یخبندان محسوب می شود. دریاچه ای به جا مانده از دوران باستان

نئور در واقع از دو دریاچه حدودا 40 هکتاری و 180 هکتاری تشکیل شده است که در فصل بهار به هم متصل می شوند و دریاچه ای به عمق 5/5 متر تا 13 متر و مساحتی بیش از 200 هکتار را تشکیل می دهند.

محدوده این دریاچه به دلیل داشتن اکوسیستم منحصربفرد و جالب به عنوان منطقه حفاظتی محیط زیست تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بوده و به دلیل ارزش های زیستگاهی، اکوتوریسمی، زنبورداری، کشاورزی و دامداری از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. دامداری برای بهره برداری از آب این دریاچه و استفاده کشاورزی از آن در تنها خروجی آن سدی به نام قانلی دارا ساخته شد و در حال بهره برداری است.

مسیر دریاچه نئور

برای رسیدن به دریاچه نئور باید وارد مسیری پر پیچ و خم در دامنه کوه تلاش شوید. با بالا رفتن از کوه های تلاش به این دریاچه خواهید رسید. این منطقه مورد توجه دوستداران کوهنوردی و طبیعت گردی است. مسیر پیاده روی از این دریاچه تا ویلا سوباتان نیز برای دوستداران طبیعت بسیار جالب است.

فاصله دریاچه نئور تا اردبیل چقدر است؟

دشت های اطراف دریاچه نئور از اواخر بهار تا اواخر تابستان پوشیده از گل های رنگارنگ و چمنزارهای سبز است. جاده کوهستانی پر پیچ و خم به این دریاچه زیباترین مناظر دشت های کوهپایه ای را به نمایش می گذارد و حدود 30 دقیقه پیاده روی طول می کشد. این جاده آسفالته است. اما مسیر اطراف دریاچه یک جاده خاکی مناسب برای پیاده روی است.

راه دسترسی به دریاچه نئور در نیمه راه اردبیل – خلخال است. برای رسیدن به این دریاچه باید از اردبیل به خلخال بروید و اگر قصد دارید از تهران یا شهرهای خارج از استان آذربایجان شرقی و غربی به این منطقه سفر کنید، باید به زنجان رفته و مسیر جنوب به شمال خلخال – اردبیل را طی کنید. مسیر.

در فاصله حدود 40 کیلومتری اردبیل، روبروی روستای «بودالالو» و در ضلع شرقی جاده اردبیل به خلخال، جاده پر پیچ و خم به سمت دریاچه نور و روستاهای اطراف آن وجود دارد. پس از طی 12 کیلومتر در این جاده، در سمت راست به خروجی می رسید که شما را به روستای داش بالاغ و جنوب دریاچه نئور می رساند و مسیر جاده قبلی به قسمت شمالی این دریاچه می رسد. روستای «عباس آباد» نیز در مسیر این دریاچه قرار دارد.

برای سفر به دریاچه نئور از استان گیلان می توان جنگل های لیسار و مزرعه سوباتان را دور زد و با طی مسیری پر پیچ و خم در غرب منطقه سوباتان به این دریاچه رسید. جاده های منتهی به دریاچه نئور از میان کوه ها می گذرند و از زیباترین جاده های شمال غرب ایران هستند.

  • آدرس دریاچه نئور: مرز بین استان گیلان و اردبیل در 40 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل

دریاچه نئور در زمستان

دریاچه نئور یکی از نقاط دیدنی استان های اردبیل و گیلان است که در نزدیکی جاده اسلام به خلخال و در مرز استان های گیلان و اردبیل قرار دارد. این دریاچه در اصل دو قسمت مجزا دارد که در فصل بهار و با آب شدن برف‌های کوهستانی این دو قسمت به هم متصل شده و دریاچه نئور تشکیل می‌شود. عمق بخش های مختلف دریاچه نئور در فصل بهار بین پنج تا 13 متر متغیر است. قسمت کوچکتر این دریاچه حدود 40 هکتار و قسمت بزرگتر آن حدود 180 هکتار است.

فاصله دریاچه نئور تا اردبیل چقدر است؟

دریاچه نئور به عنوان منطقه حفاظت شده تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست کشور است و اکوسیستم اکولوژیکی و اقلیم آن حائز اهمیت است. تنوع گونه های گیاهی و جانوری در این دریاچه و اطراف آن توجه متخصصان را به خود جلب می کند. بیش از 70 گونه گیاه معطر و دارویی اطراف دریاچه نئور را پوشانده است که از جمله آنها می توان به شبدر، بابونه، آلاله، کنگر و کاک شیر اشاره کرد. تنوع گونه های جانوری در منطقه بیش از 90 گونه است که از جمله آنها می توان به خرس، راسو، اسب، انواع خفاش و حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند اشاره کرد.

دریاچه نئور به دلیل قرار گرفتن در آب و هوای جنگلی و سرسبز در طول سال مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران قرار می گیرد. به دلیل شهرت کمتر این دریاچه در میان جاذبه های طبیعی اطراف، دریاچه نئور بکر و دست نخورده باقی مانده است. اگرچه هر روز دوستداران طبیعت و گردشگران بیشتر و بیشتر در این منطقه استقبال می کنند. اطراف دریاچه نئور یکی از مهم ترین ییلاقات عشایر است.

دریاچه نئور در مرز بین استان های گیلان و اردبیل و دامنه های کوه تالش قرار دارد. این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شمال غرب ایران است و از هر دو استان گیلان و اردبیل قابل دسترسی است. به دلیل وجود جاده آسفالته مناسب برای دسترسی به این دریاچه از سمت استان اردبیل، تردد این منطقه نسبت به اردبیل و حلال بیشتر است.

اما در پاییز و زمستان هوای این منطقه سرد می شود. علاوه بر این، در زمستان دریاچه به طور کامل یخ می زند و خبری از پوشش گیاهی جذاب اطراف نئور نخواهد بود. بنابراین سفر به نئوره در این فصول توصیه نمی شود.

برخی از گردشگران با قایق های بادی در این دریاچه حرکت می کنند، اما این امکان برای همه وجود ندارد. علاوه بر این، دمای دریاچه نئور در زمستان به 20- درجه سانتیگراد می رسد که فرصت خوبی برای یخ زدن دریاچه و انجام ورزش های زمستانی می دهد.

فاصله دریاچه نئور تا اردبیل چقدر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا