مسافت شهرها

فاصله تهران تا ایروان با خودروی سواری و اتوبوس چند کیلومتر است؟

در این مطلب از سایت تودی تریپ قصد داریم فاصله تهران تا ایروان با خودروی سواری و اتوبوس چند کیلومتر است؟ را به شما بگوییم. اگر قصد سفر به این مقاصد را دارید پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه همراه ما باشید.

فاصله تهران تا ایروان با هواپیما چقدر است؟

سفر با هواپیما از تهران به ایروان یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌های سفر است.فاصله تهران تا ایروان با هواپیما بستگی به مسیر و توقف‌های پرواز دارد. پروازهای بدون توقف که مدت زمان کوتاهتری دارند، در حدود یک ساعت و سی دقیقه طول می‌کشند. اما پروازهایی که توقف دارند، زمان بیشتری طول میکشند و بسته به تعداد و مدت توقف‌ها می‌تواند بین پنج تا هشت ساعت به طول بیانجامد.

توقف‌هایی که در مسیر پروازها وجود دارند معمولاً به شهرهایی مانند مسکو و دبی انجام می‌شوند. این توقف‌ها برای تعویض مسافران یا سوخت گیری هواپیماها و نیز برای ایجاد امکانات لازم برای سفرهای بلند مدت است. در نتیجه، مدت زمان سفر فاصله تهران تا ایروان با هواپیما ممکن است متفاوت باشد .

فاصله تهران تا ایروان با خودروی سواری چند کیلومتر است؟

  • در مسیر اول، شما باید از تهران به سمت تبریز حرکت کرده و سپس به مرز نوردوز در فاصله حدود 810 کیلومتری بین ایران و ارمنستان بروید. در مرز نوردوز، ممکن است برای انجام بازرسی‌های لازم و بررسی گذرنامه، تا دو تا چهار ساعت وقت بگیرد. سپس باید از مسیری حدود 380 کیلومتری از شهرهای مغری، لهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی و آرپی عبور کنید تا به ایروان برسید. این مسیر به دلیل جاده‌های پرپیچ و خطرناک، حدود 6 تا 8 ساعت زمان می‌برد. در نظر داشته باشید که ممکن است به دلیل ترافیک یا شرایط جاده، مدت زمان سفر بیشتر شود.
  • در مسیر دوم، شما از مرز نوردوز حرکت می‌کنید و از طریق شهرهای مغری، لهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی، وایک، شاتین، گغوویت و لاشن به ایروان می‌رسید که در این مسیر فاصله تهران تا ایروان زمینی حدود 450 کیلومتر است. این مسیر طولانی‌تر از مسیر اول است، اما مناظر زیبا از جمله دریاچه و پارک ملی سوان را در اختیار شما قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به استراحت‌های بیشتر در طول این مسیر داشته باشید.

برای سفر به ایروان با خودروی سواری شخصی، باید مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشید. این شامل گواهینامه بین‌المللی، پلاک ترانزیت و کاپوتاژ خودروی سواری می‌شود. همچنین اطمینان حاصل کنیدکه گذرنامه شما حداقل 6 ماه اعتبار دارد.

نکات مهم در رابطه با سفر با خودروی سواری شخصی به ایروان

  • کسب اطلاعات: قبل از سفر، حتماً اطلاعات کاملی در مورد هزینه‌های گمرکی، اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر جزئیات مربوط به ارمنستان را به دست آورید. با داشتن اطلاعات کافی، می‌توانید از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید و از سفرتان بهترین استفاده را ببرید.
  • تبدیل پول: قبل از ورود به ارمنستان، بهتر است پول خود را به پول رایج کشور، یعنی درام، تبدیل کنید. این کار به شما در پرداخت هزینه‌ها و خریدهای خود در ارمنستان کمک می‌کند و از مشکلات تبدیل ارز در سفر جلوگیری می‌کند.
  • بنزین: قیمت بنزین در ارمنستان معمولاً گران‌تر از ایران است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود قبل از عبور از مرز، مخزن سوخت خود را پر کنید و در صورت امکان کمی بنزین اضافه همراه داشته باشید تا از هزینه‌های بنزین در ارمنستان صرفه‌جویی کنید.
  • وضعیت جاده‌ها: بررسی وضعیت جاده‌ها قبل از سفر بسیار مهم است. در صورتی که جاده‌ها خطرناک و پرپیچ و خم هستند و شما تبحر کافی در رانندگی ندارید، بهتر است سفر با خودروی سواری شخصی را انجام ندهید و از راه‌های دیگری برای طی کردن فاصله تهران تا ایروان استفاده کنید.
  • رعایت قوانین رانندگی: در طول سفر در ارمنستان، حتماً قوانین رانندگی را رعایت کنید. جاده‌های این کشور دارای دوربین‌های کنترل سرعت هستند و تخلفات رانندگی ممکن است باعث مشکلات قانونی و هزینه‌های اضافی شود. سرعت مجاز در جاده‌های ارمنستان 60 تا 80 کیلومتر در ساعت است و از آن بیشتر تخلف محسوب می‌شود.
  • استراحت و زمان‌بندی: در مسیر بین مرز نوردوز و ایروان، مناظر زیبایی وجود دارد که می‌توانید لذت ببرید. در نظر داشته باشید که سفر در طول روز به شما این امکان را می‌دهد که از این مناظر زیبا لذت ببرید. همچنین، برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که قبل از غروب آفتاب در ایروان حاضر شوید تا به راحتی هتل خود را پیدا کنید و اقامت خود را آغاز کنید.

با رعایت این نکات، سفر با خودروی سواری شخصی به ارمنستان راحت‌تر و بدون مشکلات احتمالی خواهد بود. لذا، قبل از سفر، برنامه‌ریزی کنید تا تجربه خوبی را در این کشور داشته باشید.

مسافت تهران تا ایروان با اتوبوس چند ساعت است؟

مسافت تهران تا ایروان با اتوبوس حدوداً ۱۱۹۵ کیلومتر است. فاصله تهران تا ایروان زمینی معمولاً به صورت مستقیم طی نمی شود و مسیر آن شامل توقفاتی در جاهای مختلف است. اتوبوس‌های تهران در ابتدا مسافتی حدود ۶۰۰ کیلومتر را طی کرده و به شهر تبریز می‌رسند. سپس از تبریز به جلفا که حدود ۱۳۵ کیلومتر فاصله دارد، می رود. پس از جلفا، اتوبوس به سمت مرز نردوز حرکت می‌کند و این مسیر حدود ۸۰ کیلومتر است.

در این مکان، یک توقف نسبتاً طولانی انجام می‌شود تا امور گمرکی و بازرسی چمدان‌ها را انجام دهید. سپس باید از مرز ایران عبور کرده و رودخانه ارس را عبور کنید و وارد مرز ارمنستان شوید. پس از عبور از مرز، باید ۳۸۰ کیلومتر دیگر را طی کنید تا به مقصد نهایی، یعنی ایروان، برسید. فاصله تهران تا ایروان زمینی حدوداً ۲۰ ساعت زمان می‌برد، اما ممکن است در شرایط خاصی مانند ترافیک یا مسائل مربوط به مرزها، زمان سفر بیشتر از این باشد.

سوالات متداول

بهترین وسیله نقلیه برای سفر زمینی ارمنستان چیست؟

بهترین وسیله نقلیه برای سفر زمینی به ارمنستان بستگی به سلیقه و علایق شما در سفر دارد. گزینه‌های رایج شامل استفاده از اتوبوس، خودرو شخصی و قطار است. اتوبوس‌های مسافربری از تهران به ایروان برای افرادی مناسب است که راحتی و هزینه در سفر برایشان اهمیت دارد. استفاده از خودرو شخصی می‌تواند به شما امکان توقف در جاهای مختلف و دیدنی های مسیر را  میدهد. در نهایت، قطار نیز گزینه‌ای است که می‌تواند مسیری متفاوت و جذاب را برای سفر به ارمنستان فراهم کند.اما متاسفانه قطار  از ایران به ایروان وجود ندارد ولی شما میتوانید به راحتی از تهران با قطار به ایستگاه جلفا بروید. سپس خود را به مرز نوردوز برسانید و  ارمنستان بروید. از آن‌جا هم با  خودروی سواری‌ با تاکسی به پایتخت ارمنستان می‌رسید.

اتوبوس تهران-ایروان از چه شهر هایی میگذرد؟

اتوبوس در مسیر تهران تا ایروان پس از عبور از شهر تبریز به سمت جلفا حرکت می‌کند. جلفا، شهری است که در مرز ایران و ارمنستان قرار دارد و در این نقطه مرزی، مرز ایران و ارمنستان را عبور می‌کند. پس از جلفا، در مسیر سفر به ایروان، شهر سیه رود و سپس نوردوز وجود دارند که آخرین شهرهای ایران در مرز ارمنستان هستند.

در مرز نوردوز باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  • اولین نکته این است که بارها و مسافران در اتوبوس باید تحت بازرسی قرار گیرند. بنابراین، شما و سایر مسافران باید از اتوبوس پیاده شده و به سمت ساختمان گمرک مرزی بروید.
  • یکی از نکات مهم قبل از حرکت، وجود وسایل و اقلامی است که با خود می‌برید. در مرز، بازرسی اقلام و وسایل مسافران صورت می‌گیرد. بنابراین، باید مطمئن شوید که هیچ اقلام ممنوعه مانند سیگار، مواد مخدر و کالاهای خارجی با ارزش بالا در کیف یا چمدان شما وجود ندارد. در صورتی که چنین اقلامی دریافت شود، ممکن است توسط مقامات گمرکی توقیف شوند.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، وزن بار مجاز است. هر مسافر مجاز است تا حداکثر ۲۰ کیلوگرم بار را به صورت رایگان با خود حمل کند. اما اگر وزن بار بیشتر از این مقدار باشد، شما باید با راننده توافق کنید و هر کیلوگرم اضافی را به عنوان جریمه پرداخت کنید. توجه داشته باشید که در این حالت نیز هر مسافر حق دارد تا حداکثر ۴۰ کیلوگرم بار را با خود حمل کند. در صورتی که وزن بار بیشتر از ۴۰ کیلوگرم شود، این بار غیرمجاز تلقی می‌شود و شما حق خروج آن از ایران را ندارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا