ایران گردی

فاصله تنگه کافرین تا ایلام

تودی تریپ: تنگه کافرین در استان زیبا و دیدنی ایلام قرار دارد که به عروس زاگرس معروف است.

این استان دارای تنگه ها و دره های بسیار زیبا و دیدنی است که بهترین مکان برای برپایی تورهای هیجان انگیز و سفرهای ماجراجویی در دل طبیعت بکر و سرسبز این منطقه از کشورمان است.

تنگه کافرینا پر از شگفتی است و تا چشم کار می کند زیبایی طبیعت را می بینید.

در یک کیلومتری ورودی این تنگه دریاچه آبی به نام زمزم جاری است و در انتهای آن بقایای سدی به نام بره هله دیده می شود.

جنگل‌های افسانه‌ای بلوط که پناهگاه امن حیواناتی مانند سنجاب ایرانی، آبشار کافرین، غارهای متعدد مانند غار شداد از دیگر ویژگی‌های چشمگیر این تنگه است.

دلیل نامگذاری تنگه کافرین

تنگه کافرین که تنگه کافرین نیز نوشته می شود با نام های تنگ کافری و تنگه شداد شناخته می شود.

ساکنان محلی منطقه علت نامگذاری این مکان را مربوط به زمان حمله اعراب می دانند و معتقدند که به دلیل مقاومت مردم در برابر اعراب، این منطقه به تنگه کافرین معروف شد.

فاصله تنگه کافرین تا ایلام

این تنگه فوق العاده زیبا مشرف بر رودخانه سمیرا و یک سد است و هم اکنون یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری استان ایلام به شمار می رود.

یکی از دلایل اصلی شکل گیری این تنگه زیبا، کوه های کبیرکو، دینارکو و منشت است.

جدا از زیبایی های طبیعی، تانگ دارای آثاری از معماری باستانی است که ارزش دیدن دارد.

این منطقه توسط باستان شناسان مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه تحقیقات انجام شده در گورستان تنگ کفری و چمپای مشخص شده است که زندگی در این منطقه به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد، در واقع زندگی در آن در میان اثر برنز تا اوایل عصر آهن ادامه داشت.

نام دیگر تنگ کافرین، تنگ شداد کوه عظیم کبیرکوه است.

در سال های اخیر با ورود گردشگران به منطقه از قایق های تفریحی برای تفریح ​​استفاده می شود و بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های شگفت انگیز طبیعی ایلام فصل بهار است.

تنگه کافیر پر از شگفتی است. بنابراین ارائه فهرست کوتاهی از دلایل منحصر به فرد بودن این مکان زیبا ظلم به زیبایی و شگفتی آن است.

با ورود به قلمرو تنگه کفری می توان زیبایی ها و شگفتی های طبیعت را تا جایی که چشم کار می کند دید. به عنوان مثال در کیلومتر اول این تنگه دریاچه آبی به نام زمزم وجود دارد که به بقایای سد بره هله منتهی می شود.

در جاهای دیگر آن جنگل های سبز بلوط است که یادمان می آورد در قلمرو رشته کوه زاگرس نفس می کشیم. جنگل هایی که پناهگاه گونه های جانوری کمیاب مانند سنجاب ایرانی است.

علاوه بر اینها طی سالیان متمادی غارهای طبیعی (مانند غار شداد) در نقاط مختلف تنگه کفری ایجاد شده که بر زیبایی و معنویت آن افزوده است.

فاصله تنگه کافرین تا ایلام

تنگه کافرین ایلام کجاست؟

بدره یکی از شهرستان های استان ایلام است که در 80 کیلومتری ایلام و 38 کیلومتری شمال غربی دره شهر قرار دارد.

در این شهر تنگه های دیدنی و شگفت انگیزی وجود دارد که گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب می کند.

تنگه رازیانه، تنگه الماس، تنگه برینجان از جمله این مکان ها و مکان های دیدنی بدره هستند.

در سه کیلومتری شمال شهر ولیاسر به سمت تنگه کفری معدن سنگی وجود دارد که جاده تنگه از کنار آن می گذرد و همه خاکی و شنی است.

قبل از اینکه سد سیمره در این منطقه و نزدیک تنگه کافرین ساخته شود، می توان بدون قایق به این تنگه رسید و حتی به تنگه بریان رفت. اما حالا برای رسیدن به کفری باید سوار قایق شوید و با عبور از رودخانه به این مکان برسید.

  • موقعیت جغرافیایی: N332228 E465957
  • فاصله تنگه کافرین تا ایلام: حدود 80 کیلومتر

اگر قصد سفر به تنگه کفری از مرکز، شرق یا شمال ایران را دارید، می توانید ابتدا به خرم آباد رفته و از جاده کمربندی خرم آباد به جاده قدیم پل دهتر انتقال دهید.

سپس در میانه این جاده مطابق تابلوی دره شهر جهت خود را تغییر دهید.

چند کیلومتر جلوتر به دره شهر می رسید. همین جاده را ادامه دهید تا به بدره برسید.

سپس به شهرک ولیعصر بروید و آدرس تنگه کفری را از مردم محلی بپرسید. چند دقیقه فرصت دارید تا به تنگه برسید.

فاصله تنگه کافرین تا ایلام

این مسیر تا ابتدای جاده فرعی تنگه آسفالت است و در هنگام رانندگی با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. اما جاده فرعی تنگه کفری که حدود چهار کیلومتر طول دارد سیاه و بی کیفیت است و به همین دلیل می تواند رانندگی را سخت کند.

اما بهترین راه برای رسیدن به ابتدای جاده تنگه کافرین، جاده ایلام به درشهر است. برای عبور از این مسیر که حدود 70 کیلومتر است به فرودگاه ایلام رفته و در جاده ایلام – ملکشاهی ادامه دهید تا به جعفرآباد برسید.

اگر مسیر را مستقیم ادامه دهید در نهایت به شهرک ولیعصر می رسید و از آنجا می توانید به سمت تنگه بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا