ایران گردی

فاصله اصفهان تا مشهد از جندق

خدمات سیاحتی شهر خبر: میدونی فاصله اصفهان – مشهد از جندق قیمت آن چند است؟! اگر مسیر شما نیز از جندک شروع شود و مقصد سفرتان مشهد باشد، با مسیرهای مختلفی روبرو خواهید شد. هر کدام از این مسیرها به عنوان بهترین مسیر برای سفر به مشهد شناخته می شوند. به طور کلی مسیرهای اصلی و شناخته شده سفر به مشهد از جندک به سه دسته تقسیم می شوند. با دانستن این سه مسیر می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن به مقصد نهایی خود برسید.

فاصله اصفهان تا مشهد جندق چند کیلومتر است؟

اگر ما بخواهیم فاصله اصفهان – مشهد از جندق توجه داشته باشید که باید سه مسیر را در نظر بگیریم. هر یک از این مسیرها تفاوت زیادی در مسافت پیموده شده خواهند داشت. بنابراین مسافران با در نظر گرفتن شرایط خود مسیر مناسبی را برای این سفر فراموش نشدنی انتخاب خواهند کرد. با دانستن این مسیرها می توانید برنامه ریزی دقیق و منحصر به فردی داشته باشید. برای شناخت این مسیرها به اطلاعات دقیق و کاملی در زمینه های زیر نیاز دارید:

  • کیلومتر فاصله جندق تا مشهد
  • زمان طی شده در مسیر مورد نظر
  • توقف های مختلف استراحت در طول مسیر
  • شهرهای سر راه
  • اماکن دیدنی، تاریخی، گردشگری و تفریحی در طول مسیر

و برنده شوید… در این صورت می توانید به راحتی بهترین مسیر سفر را در نظر بگیرید. یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که بر مسافت اصفهان و مشهد تاثیر مستقیم دارد، وسیله نقلیه است. بهتر است برای این سفر به وسیله نقلیه مورد نظر توجه کنید.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

فاصله اصفهان – مشهد از جندق

فاصله اصفهان تا مشهد از جندق از مسیر اول

اولین مسیر انتخابی برای سفر به مشهد از جندک 780 کیلومتر است. زمان سپری شده در فاصله اصفهان – مشهد از جندق برای مسیر اول برابر با 8 تا 9 ساعت است. در طول این مسیر از شهرهای زیادی عبور می کنید که هر کدام جاذبه های گردشگری متفاوتی دارند. به جرات می توان گفت این مسیر یکی از کوتاه ترین راه های رسیدن به مشهد از جندک است. به همین دلیل اکثر افرادی که برای رسیدن به مقصد عجله دارند این مسیر را برای سفر انتخاب می کنند.

لطفا توجه داشته باشید که زمان رسیدن به مقصد بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. در بسیاری از موارد، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مقصد زمان بیشتری می برد. در برخی موارد، استفاده از حمل و نقل عمومی با سرعت بالا ممکن است کمترین زمان را برای رسیدن به مقصد ببرد. بنابراین با انتخاب وسایل نقلیه مناسب می توانید از سفری هیجان انگیز لذت ببرید.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

فاصله اصفهان – مشهد از جندق

فاصله اصفهان تا مشهد با جندق مسیر دوم

فاصله اصفهان – مشهد از جندق مسیر دوم 852 کیلومتر است. این مسیر نیز یکی از مسیرهای ایده آل و مناسب برای سفر به مشهد از جندک به شمار می رود. این مسیر شما را از خراسان جنوبی به مشهد می رساند. این مسیر کمی طولانی تر از مسیر اول خواهد بود. اما این مسیر یکی از مسیرهای مناسب برای سفر به مشهد محسوب می شود. توجه داشته باشید که زمان سفر برای این سفر 9 تا 10 ساعت می باشد. این مسیر را می توان با خودروهای شخصی، اتوبوس، سواری و … طی کرد. در طول این مسیر جاذبه های گردشگری، کویر و… زیادی را خواهید دید. مسیر دوم از شهرهایی مانند:

  • باستان
  • تربت
  • بشریت
  • نایین

و … خواهد گذشت. این مسیر سرشار از مناظر طبیعی قابل توجه است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

فاصله اصفهان – مشهد از جندق

مسیر سوم سفر به مشهد از جندک

فاصله اصفهان – مشهد از جندق برای مسیر سوم برابر با 932 کیلومتر است. این مسیر یکی از مسیرهای طولانی برای رسیدن به مشهد محسوب می شود. اما انتخاب آن برای بسیاری از مسافران ایده آل و مناسب خواهد بود. زیرا این مسیر پر از دیدنی ها و دیدنی های طبیعی چشمگیر است. به همین دلیل بسیاری از گردشگران این مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب می کنند. این مسیر نیز یکی از مسیرهایی است که در آن شهرک های دیدنی فراوانی وجود دارد. بنابراین انتخاب آن برای گردشگران هرگز خالی از لطف نیست.

مدت زمان صرف شده در این مسیر برای وسایل نقلیه عمومی و شخصی 10 تا 11 ساعت خواهد بود. توجه داشته باشید که این مسیر نیز مانند بسیاری از مسیرهای دیگر دارای ترافیک قابل توجهی است. بنابراین زمان اعلام شده تقریبی است.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

فاصله اصفهان – مشهد از جندق

دیدنی ها و جاذبه های طبیعی

در فاصله اصفهان – مشهد از جندق مکان های جالب و خاص زیادی را می بینیم. انتخاب مسیر سفر هنگام کاوش در این جاذبه ها نقش مهمی ایفا می کند. در مسیرهای مختلف شاهد مکان های تاریخی خاص، جاذبه های گردشگری و … هستیم.

شهر آنارک

انارک شهری در استان اصفهان و در ۷۵ کیلومتری شهر نایین است. این شهر در شمال شرقی اصفهان و در حاشیه دشت کویر واقع شده است. شهر انارک دارای قلعه و دیواری بود که بخشی از آن هنوز پابرجاست. در گویش محلی این شهر ناروسینه و ساکنان آن ناروسنای نامیده می شوند. آب و هوای این شهر بیابانی خشک و میانگین بارندگی سالانه حدود 108 میلی متر است.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

این شهر با وجود وسعت کمی که دارد به دلیل وجود معادن فراوان از جمله معادن مس و طلا بسیار استراتژیک و حائز اهمیت است به همین دلیل از قدیم الایام دارای فرودگاه بوده و با وجود جمعیت کم دارای شهرداری است.

مقبره بایزید

آرامگاه بایزید بسطامی یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی مربوط به دوره ایلخان است که در بسطام استان سمنان قرار دارد. این بنا در مرکز شهر بسطام و در مجاورت مسجد جامع و مدرسه شاهرخیه قرار دارد و مهم ترین اثر تاریخی این شهر به شمار می رود. سمنان مهد عارفان است، شهری که سه عارف بزرگ تاریخ را به کشورمان هدیه کرده است که آثارشان گنجینه ای برای ما و فرهنگ عزیزمان ایرانی محسوب می شود.

سه تن از عرفای بزرگی که می توان با افتخار از آنها نام برد، بایزید بسطامی، ابوالحسن هرکانی و علاءالدوله سمنانی هستند که در میان آنها بایزید بسطامی در عالم عرفان می درخشد. مجموعه آرامگاه بایزید بسطامی مجموعه ای باشکوه است که به سبکی نامنظم و باستانی طراحی شده و شامل بناهای تاریخی، طبیعی، مذهبی و عرفانی مانند امامزاده محمد، خانقاه یا خانقاه بایزید، مسجد بایزید، مدرسه شاهرخیه و چندین بقعه و بخش دیگر است.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر یکی از دیدنی های شاهرود با گونه های گیاهی و جانوری کمیاب است که بخشی از قدیمی ترین و زیباترین قسمت جنگل های هیرکان است. این جنگل یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مناطق گردشگری شهرستان شاهرود است.

این جنگل با وسعت 35 هزار هکتار در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال قرار دارد و به دلیل اینکه بیشتر اوقات فضای اطراف آن را اقیانوسی از ابر پوشانده است به این نام معروف شده است. در این جنگل، ابرها به قدری به درختان نزدیک هستند که به نظر می رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می توان در میان ابرها قدم زد. به گفته بسیاری از گردشگران، جنگل ابر یکی از زیباترین مکان های دیدنی ایران است.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

آرامگاه پیر علمدار

قدمت آرامگاه پیر علمدار به قرن پنجم هجری قمری در دامگان، خیابان ایستگاه راه آهن واقع شده است و این اثر در 15 دی ماه 1310 با شماره ثبت 79 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این برج آرامگاهی است مقبره های مازندران و گیلان که در دوره زیاری ساخته شده است.[۲]

این برج در شرق شهرستان دامگان در منطقه حوریه و در نزدیکی مسجد جامع و مدرسه حاج فتح علی‌بی (حوزه علمیه دامگان) واقع شده است.

این مقبره در سال 417 هجری قمری به صورت برجی آجری گرد با گنبدی مخروطی پیازی ساخته شده است. ارتفاع این بنا 13 متر، قطر داخلی آن 4.5 متر و به کتیبه زیبای آن به خط کوفی مشبک معروف است. این بنا به سبک ساختمان دختران دهه چهل ساخته شده است اما نه با ظرافت و زیبایی. بنای یاد شده آرامگاه محمد بن ابراهیم پدر ابوحرب بختیار ممدوح منوچهری دامغانی است. گنبد مذکور دارای هشتی بوده که امروزه اثری از آن باقی نمانده است.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

مسجد تاریخی

از نظر تاریخی قدیمی ترین مسجد ایران و مربوط به دوره ساسانی در قرن دوم، سوم و پنجم هجری قمری است. در شهر دامگان، خیابان شهید مطهری واقع شده است. این اثر در تاریخ (24 دی 1310) با شماره ثبت 80 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دریاچه نمک

دریاچه نمک نام دریاچه ای در منطقه کویر مرکزی ایران است.[۱] این دریاچه بین سه استان اصفهان، قم و سمنان و در 35 کیلومتری شمال شرقی آران و بیدگل و 100 کیلومتری شرق شهر قم قرار دارد. دریاچه مورد بحث از غرب به کوه های سفیداب و سیاه کوه و پارک ملی کویر، از شمال و غرب به کویر مسیله و از جنوب به کویر مرنجاب و بند ریگ محدود می شود. دریاچه نمک گاهی با دریاچه خوز سلطان که بین قم و تهران قرار دارد اشتباه گرفته می شود.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

دریاچه نمک در فلات مرکزی ایران قرار دارد. این دریاچه دومین دریاچه بزرگ شور ایران و بزرگترین دریاچه استان قم است.

برج چهل دختر

مقبره چهل دختر یا برج چهل دختر دامگان یا مقبره چهل دختر مربوط به قرن پنجم هجری قمری است و در دامگان مرکز شهر قرار دارد.

برج چهل دختر دامگان برجی آجری به ارتفاع تقریبی ۱۵ متر، محیط بیرونی ۲۳ متر و قطر داخلی ۵/۵ متر است. این برج که تقریباً به سبک طغرل ری و برج میل رادکان ساخته شده است در سال 446 هجری قمری (1054 میلادی) به دستور ابو شجاع اصفهانی ساخته شده است.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

آبشار کبودوال

کبودوال در معنای لغوی و در گویش کتولی به عنوان گویش بومی منطقه از دو قسمت کبود به معنی آبی و وال به معنای جوی پرآب تشکیل شده است که به دلیل پاکی رودخانه جاری در دل جنگل های این منطقه به این نام می گویند. منطقه و بخشی از جنگل های هیرکانی دشتی در رشته کوه البرز است که زیستگاه تعدادی گونه جانوری با پوشش گیاهی متنوع و دارای مجموعه ای از آبشارها و دریاچه ای عظیم و همچنین یکی از زیباترین هاست. -آبشارهای خزه ای در ایران این جنگل در فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهرستان و در جهت جنوب شرقی از شهر علی آباد کتول در استان گلستان واقع شده است.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

صحرای مصر

کویر مصر که به نام‌های مزرعه یوسف، کلاته یوسف یا چاه دراز معروف است، در روستایی به همین نام در منطقه حور و بیابانک اصفهان قرار دارد. این کویر یکی از جذاب ترین کویرهای ایران است. اگر می‌خواهید دقیق‌تر بدانید کویر مصر در کجای اصفهان قرار دارد، باید بگوییم که این کویر در ۴۵ کیلومتری شهر جندک و ۵۵ کیلومتری شهر حر و در نزدیکی روستای مصر قرار دارد.

فاصله اصفهان - مشهد از جندق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا