ایران گردی

عکس بلند ترین برج تهران قدیم / این ساختمان بزرگ‌ترین هتل خاور میانه بود

به گزارش تودی تریپ به نقل از همشهری آنلاین، حتما با عبور از تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ولی عصر (عج) این هتل زیبا و قدیمی را دیده اید. ساختمانی 15 طبقه که زمانی به عنوان بزرگترین هتل خاورمیانه و بلندترین آسمان خراش ایران شناخته می شد.

عظمت هتل هیلتون سابق و هتل فعلی استقلال را در این عکس قدیمی کمیاب می بینید. این هتل قدیمی در زمان پهلوی در زمینی به مساحت 90 هزار متر مربع توسط یک معمار ایرانی به نام «حیدر غیابی» در مدت 3 سال ساخته شد. هتلی که دو برج دارد. برج غربی آن در سال 1341 و برج شرقی 10 سال بعد در سال 1351 با انواع سنگ های ایرانی و مصالح ساختمانی درجه یک ساخته شد.

شرکت سازنده این هتل تلفیقی از شرکت های آمریکایی، انگلیسی و ایرانی است. بنا به گزارش مطبوعات وقت، این هتل دارای 15 طبقه با ارتفاع 80 متر، 410 اتاق یک نفره، 188 اتاق دو نفره، 27 اقامتگاه سلطنتی و اقامتگاه سلاطین و روسای جمهور، 9 مغازه، 3 رستوران مجلل، 2 سالن غذاخوری است. . با هزینه ای بالغ بر 650 میلیون تومان به عنوان بزرگترین آسمان خراش ایران ساخته و به جهان عرضه شد.

جالب اینجاست که در جایی از گزارش آمده است: این هتل در حومه شمیران و در دامنه البرز و در مکانی ساخته شده است که از سطح دریا 5 هزار پا ارتفاع دارد و فاصله آن با تهران 8 کیلومتر است.

بلندترین آسمان خراش تهران قدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا