ایران گردی

عکسی از هوای پاک اصفهان در هجدهمین روز خرداد

به گزارش تودی تریپ به نقل از مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 8 صبح امروز پنجشنبه 27 خردادماه در چهار ایستگاه پایش فعال اداره کل محیط زیست وضعیت قابل قبولی را نشان می دهد.

بر اساس داده های سامانه آنلاین پایش کیفیت هوای سازمان محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد 62، بزرگراه هرازی 99 و رودکی با 59 AQI قابل قبول و ایستگاه خیابان پروین ناسالم است. با 106 AQI برای گروه های حساس می باشد.

امروز شاخص هوای سجزی با 95 AQI در شرایط قابل قبول و شاهین شهر با 32 AQI در شرایط پاک ثبت شد. ایستگاه پایش آلودگی خیابان استانداری و همچنین شهرهای همجوار اصفهان از جمله خمینی شهر، مبارکه، زرین شهر، نجف آباد، شهرک صنعتی دولت آباد و کاشان تعطیل است.

11 ایستگاه پایش هوا در فرشادی، انگبال، فیض، رانان، شهید باهنر، بلوار کاوه، دانشگاه صنعتی، خیابان کردآباد، ولدان، میرزا طاهر و سپاهانشهر تحت نظارت و کنترل شهرداری اصفهان و به عنوان مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت. در بیانیه حمل و نقل و شهرداری اصفهان، نقص فنی ناشی از تغییر شبکه ارتباطی ایستگاه های سنجش کیفیت هوا و اتصال آنها به سرور سامانه جدید است.

شاخص کیفیت هوا از 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت آلاینده های مختلف موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذراتی با اندازه کمتر از 10 میکرومتر و ذرات کمتر از 2.5 میکرومتر، که مقادیر مجاز متفاوتی دارند). با واحدهای مختلف محدود می کند، آن را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا