ایران گردی

عکس‌هایی از دره‌ای حیرت انگیز در کوهدشت

دره باستانی «شیرز» در 45 کیلومتری شمال شرقی کوهدشت و در مسیر رودخانه «سیمره» قرار دارد.

تنگه شیرز در شهرستان کوهدشت را می توان سرزمین دره های رویایی نامید که جاذبه ای طبیعی با زیبایی خیره کننده در انتظار طبیعت گردان و گردشگران نوروزی است.

به گزارش تودی تریپ به نقل از مهر، دره باستانی «شیرز» در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی کوهدشت و در مسیر رودخانه «سیمره» قرار دارد.

این دره شگفت‌انگیز با جاذبه‌های گردشگری بکر و شگفت‌انگیز، چشمه‌ها، آبشارها و درختان وحشی پر از میوه، قرار است به یکی از نقاط زیبای گردشگری در غرب کشور تبدیل شود.

دره ای شگفت انگیز با تصاویر شگفت انگیز

این بنای طبیعی در بخش «زردلان» و در منطقه ای به نام «اولاد گباد» واقع شده و دارای مناظر زیبا و چشمه های روان با آب فراوان، صخره های تیز و میوه های وحشی فراوان است.

آب این چشمه به رودخانه «سیمره» می ریزد که بازوی اصلی کرخه است، زیبایی و بکر بودن منطقه «شیرز» برای هر بیننده ای که ابتدا عظمت، شوک و عظمت این کوه های سر به فلک کشیده را تصور می کند و سپس نای -آواز شیرین آب خستگی آن را از تن می کشد.

دره ای باورنکردنی با تصاویر رویایی

جایی است که می توان با تمام وجود عظمت طبیعت را حس کرد و به آرامشی عجیب رسید.

طول این تنگه چندین کیلومتر است و رودخانه‌ای کوچک از میان آن می‌گذرد، رودخانه‌ای از سراب‌ها و چشمه‌های زلالی که در مسیر خود آبشارهای زیبایی ایجاد می‌کنند تا در ورودی شیراز به رودخانه خروشان سیمره می‌ریزند.

این تنگه که مملو از درختان میوه کوهستانی از جمله انگور، انجیر و گلابی است، در میان دو کوه باورنکردنی قرار دارد، بر روی سینه و صلیب این دو کوه، غارهای زیبایی وجود دارد که نشان از سکونت غارنشینان در این منطقه دارد.

دره ای شگفت انگیز با تصاویر شگفت انگیز

این منطقه بکر که همیشه حس شگفتی را در بینندگان برمی انگیزد، در تابستان و بهار محل بازدید و تفریح ​​اهالی و گردشگران لرستانی است و بسیاری از گردشگران به تعطیلات می روند تا خستگی روزانه را پشت سر آبشارها و سایه وسیع آبشارها بگذارند. درختان چتر .

زیبایی در تنگه شیرز بیش از آن است که در این جملات توصیف شود. باید به این تنگه زیبا با دره های ناشناخته اش رفت و شگفت انگیزترین مناظری را که طبیعت توانسته در اینجا به تصویر بکشد را دید.

زیبایی این تنگه باستانی و زیبا، متأسفانه علیرغم شهرت آن در سطح استان، در سطح ملی و بین المللی بازنمایی نمی شود.

دره ای شگفت انگیز با تصاویر شگفت انگیز

آمادگی لرستان برای استقبال از مسافران نوروزی

فرهاد زاویهار استاندار لرستان از آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در استان خبر داد و اظهار داشت: زمینه برای رسیدگی مسالمت آمیز مردم به امور این ایام در ایام نوروز و رمضان و تمامی خدمات رسانی مهیا است. ارائه دهندگان در لرستان حداکثر ظرفیت را برای ارائه خدمات دارند

وی افزود: آموزش و پرورش استان با 165 مدرسه با 1615 کلاس درس پذیرای میهمانان نوروزی است.

دره ای شگفت انگیز با تصاویر شگفت انگیز

زاویهار ادامه داد: علاوه بر این مکان های دیگری مانند مسافرخانه ها، هتل ها و مراکز اقامتی که مرتبط با گردشگری هستند نیز برای پذیرایی از مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

وی افزود: بر اساس آمار ترافیکی 60 درصد تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد و در این راستا کمیسیون ایمنی راه های استان طرح 30 تا 60 (پیمایش سلامت) را با مساعدت اداره راهنمایی و رانندگی اجرا کرده است. ، پلیس راهنمایی و رانندگی، اورژانس و هلال احمر در ایام نوروز

دره ای شگفت انگیز با تصاویر شگفت انگیز

استاندار لرستان افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه بالگرد در مواقع اضطراری مانند تصادفات جاده ای، تردد بین بیمارستان ها یا مناطق صعب العبور فعال هستند و 60 مرکز امدادی در طرح نوروزی فعال هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا