اخبار گردشگری

عوارضی تهران – قم جابجا می‌شود

به گزارش تودی تریپ به نقل از مهر، عباس تقدی نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاه های آفتاب شهر در خصوص تغییر شارژ تهران کام که در حوالی شهر آفتاب واقع شده است، گفت: در ابتدای دوره اخیر رهبری شهرستان. جلساتی در خصوص اخذ این عوارض برگزار شد و از استاندار و تمامی مراجع ذیربط کمک گرفته ایم.

وی افزود: همه سازمان ها معتقدند عوارضی قم قدیمی و در ورودی شهر تهران بد است، شاید باید تعمیر یا تعمیر و شرایط آن تغییر کرد.

تقسی نژاد با اشاره به اینکه این عوارض ترافیکی ناخواسته به ویژه در روزهای پایانی هفته ایجاد می کند، گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب در واقع حجم ترافیک را افزایش می دهد و با پیگیری هایی که در خصوص اخذ عوارض انجام داده ایم، فرمانداری اعلام می کند رضایت اما از آنجایی که این موضوع در حوزه عملکردی وزارت راه است، با وزیر راه نیز مکاتبه ای در این باره داشتیم و ایشان نیز موافقت خود را با جابجایی عوارض اعلام کردند.

وی افزود: در خصوص جابه جایی عوارض با دو مشکل هزینه جابجایی و ساخت عوارض جدید و محدودیت فضا به دلیل قرار گرفتن مترو در کنار بزرگراه مواجه هستیم. در مورد محدودیت مکان، یک تا دو مکان را پیشنهاد کردیم. هزینه ای که خارج از اعتبارات مصوب است باید در اعتبارات شهرداری لحاظ شود و برای این کار متولی تعیین شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های آفتاب شهر در ادامه با تاکید بر اینکه جابه‌جایی این عوارض از اولویت‌های ورودی شهر تهران است، تصریح کرد: جابه‌جایی عوارض قم خارج از اختیارات شهر آفتاب است. شرکت نمایشگاه طبق اساسنامه اما تمام تلاش خود را برای پیگیری و انجام مکاتبات لازم انجام خواهد داد.

تقدی نژاد در پایان تاکید کرد: برای کاهش بار ترافیکی ایجاد شده برای شهر آفتاب، باید به جای درب عوارضی قم، یک دروازه ورودی با طرح ایرانی-اسلامی مشابه دروازه قرآن ساخته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا