ایران گردی

عظیم ترین ساعت جهان کجا قرار دارد؟ + عکس

به گزارش تودی تریپ به نقل از روزیاتو، در بالای این برج موزه برج ساعت قرار دارد که چهار طبقه اول را به خود اختصاص داده است. در داخل مناره یک رصدخانه نجومی، یک فضای نمایشگاهی و یک سکوی رصد وجود دارد. هلال طلایی حتی شامل یک کلیسای کوچک برای خانواده سلطنتی و افراد مشهور است و بلندترین فضای مسکونی ساخته دست بشر در جهان است.

در قلب خاورمیانه یک ابربنا قرار دارد که بزرگترین ساعت جهان را در خود جای داده است. برج ساعت سلطنتی در مکه با بیش از 601 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان در عربستان سعودی و چهارمین ساختمان بلند در جهان است.

همچنین پس از برج خلیفه در دبی، مردکا 118 در کوالالامپور، توکیو اسکای تری در توکیو، برج شانگهای در شانگهای و برج کانتون در گوانگژو، ششمین سازه بلند مستقل و غیر متصل روی زمین است.

این برج که در شهر مکه، مقدس ترین مکان در جهان اسلام قرار دارد، به عنوان بخشی از پروژه موقوفه ملک عبدالعزیز برای نوسازی شهر برای اسکان زائران ساخته شده است.

بزرگترین و گرانترین ساعت جهان در مکه

بیش از 3 میلیون زائر در مراسم سالانه حج به بزرگترین مسجد جهان و مقدس ترین مکان مسلمانان، مسجد الحرام که تنها 300 متر با این برج فاصله دارد، می روند.

در داخل برج ساعت یک مرکز خرید پنج طبقه و یک پارکینگ با ظرفیت نگهداری بیش از هزار ماشین پیدا خواهید کرد.

در بالای این برج موزه برج ساعت قرار دارد که چهار طبقه اول را به خود اختصاص داده است. در داخل مناره یک رصدخانه نجومی، یک فضای نمایشگاهی و یک سکوی رصد وجود دارد. هلال طلایی حتی شامل یک کلیسای کوچک برای خانواده سلطنتی و افراد مشهور است و بلندترین فضای مسکونی ساخته دست بشر در جهان است.

در مورد خود ساعت باید بگوییم که ارتفاع کل آن کمی کمتر از 57 متر است. سقف این ساعت 451.1 متر از سطح زمین بالاتر است و آن را به بلندترین ساعت معماری جهان تبدیل کرده است.

بزرگترین و گرانترین ساعت جهان در مکه

برج ساعت سلطنتی مکه 123 طبقه یکی از منحصر به فردترین و جالب ترین سازه های معماری است که تاکنون ساخته شده است. اما این عناوین بدون هزینه به دست نیامده اند و هزینه هنگفت ساخت برج ساعت سلطنتی در مکه، آن را به دومین ساختمان گران قیمت جهان تبدیل کرده است. برای ساخت این برج ساعت از ابتدا تا انتها 15 میلیارد دلار هزینه شده است.

پس از شروع ساخت و ساز در سال 2002، ساخت برج 9 سال طول کشید و ده سال دیگر افتتاح شد.

این برج توسط مهندسان آلمانی SL Rach ساخته شد که کار را در ارتفاع 346.8 متری از سطح زمین با سازه ای فولادی به وزن 12000 تن آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا