اخبار گردشگری

عربستان با رای دادن حجاج ایرانی مخالفت کرد!

به گزارش تودی تریپ به نقل از فارس، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در روز انتخابات تعداد زیادی از هموطنان در حج هستند و برنامه ریزی های لازم را برای اخذ رای از زائران ایرانی انجام داده ایم. اما بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری، دولت عربستان با آن موافقت نکرده است.

و این در حالی است که در روزهای گذشته بسیاری از زائران به طرق مختلف از ستادهای پیش از انتخابات درخواست کرده اند تا شرایط حضور در انتخابات را برای آنان فراهم کند.

هیئت رهبر معظم انقلاب که در پیامی به حجاج مخالفت دولت عربستان را اعلام کردند، نوشتند علیرغم تلاش و کوشش مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فرصتی برای حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ذیف الرحمن در شهرهای مقدس مکه و مدینه، متأسفانه دولت میزبان به هیچ وجه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 8 جولای 1403 موافقت نکرد.

بر اساس اعلام قبلی سخنگوی ستاد انتخابات کشور، 47 هزار ایرانی در روز انتخابات در مکه و مدینه حضور خواهند داشت و حدود 40 هزار زائر کشورمان نیز تا روز جمعه به ایران بازخواهند گشت.

غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج پیش از این گفته بود که پروازهای رفت و برگشت از فرودگاه مدینه تا 31 تیرماه و پروازهای برگشت از مکه تا 3 تیرماه ادامه خواهد داشت.
تا روز جمعه 17 تیرماه جمعیتی معادل یک شهر در مکه و مدینه به کشور بازخواهد گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا